Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tjenare. Tag sedan man skrev här. Vad tycker ni är lämpligt att ta för en DRZ400SM 06 Som gått 70 mil?
HOppas på svar och tackar i förtid.
Mvh stefan
Ett tips, är att du klipper eller tar bort den rosa kabeln till ecu'n under sadeln! (Se bilden)
Den stryper tändningen på 1,2,3:an pga ljudkrav m.m![]()
Är det lika på både sm och s modellen vad det gäller rosakabeln
Är det lika på både sm och s modellen vad det gäller rosakabeln

EU=Rosa kabeln (Det ska vara samma på S/SM)
USA=Har inte den rosa kabeln (vad jag vet iaf)
Är det någon av er Z:a åkare som har haft problem med laddningen från generatorn?
Min dog idag![]()
Jag kommer mäta upp generatorn, regulatorn m.m imorgon.
Hej, länge sedan man var här på SH efter 3år hojuppehåll......
Men nu har jag köpt en DRZ jag med å undrar om priset på förs e vettig....
Jag kollade på Bilsport å mc å Länsförsäkringar.......... drygt 3500 för helår/helförs..... e det normalt nuförtiden eller grisdyrt? Jag ska hämta min snuttepluttmoppe imorrn![]()
Hej, länge sedan man var här på SH efter 3år hojuppehåll......
Men nu har jag köpt en DRZ jag med å undrar om priset på förs e vettig....
Jag kollade på Bilsport å mc å Länsförsäkringar.......... drygt 3500 för helår/helförs..... e det normalt nuförtiden eller grisdyrt? Jag ska hämta min snuttepluttmoppe imorrn![]()
Hej, länge sedan man var här på SH efter 3år hojuppehåll......
Men nu har jag köpt en DRZ jag med å undrar om priset på förs e vettig....
Jag kollade på Bilsport å mc å Länsförsäkringar.......... drygt 3500 för helår/helförs..... e det normalt nuförtiden eller grisdyrt? Jag ska hämta min snuttepluttmoppe imorrn![]()
Vilken drevning har ni på era motarder? Har någon kört på bana med sin drz? Vilken drevning bör man välja om man vill ha kraft ut ur kurvorna men ändå slippa ligga på varvstoppet på rakorna? Jag kör med 15/38 som verkar vara en ok kompromiss mellan bus och körbarhet, har även provat 14/38 = wheeliemaskin och 16/38 = touringväxlad och jättetrött på feman.
Tjenare!
Nybliven DRZ ägare, sålde SV:n och köpte mig en Svart DRZ 400 SM -07, helt ny. Ska utrusta den med diverse gött, till att börja med handtagsskydd och krashpuckar samt lite basic mods. MEN har inte fått hem den än så därför vänder jag mig till er med en liten fråga!
Är hjulaxlarna fram och bak gängade? (Så man kan använda "bobiner")
Kommer säkert med fler frågor snart... säkert lite bilder och lista på vad som ska göra med.
Hare gött så länge alla sladdbarn!
Var köpte du hojen ?
Det är en fin liten motard.
Var köpte du hojen ?
Det är en fin liten motard.
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |