Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du

• Antal röstningar
    0
Ett tips, är att du klipper eller tar bort den rosa kabeln till ecu'n under sadeln! (Se bilden)

Den stryper tändningen på 1,2,3:an pga ljudkrav m.m:mad:

Jasså, det hade jag ingen aning om. Tack för tipset! :)
Hehe, strypning och rosa kablar får mig att tänka på mopeder, då dessa ofta är strypta/vartalsreglerade via CDI'n. :D

Jasså, det hade jag ingen aning om. Tack för tipset! :)
Hehe, strypning och rosa kablar får mig att tänka på mopeder, då dessa ofta är strypta/vartalsreglerade via CDI'n. :D

Förvänta dig inga mirakel ökningar när du tagit bort kabeln bara.

Sen saknar du bara följande delar:)
-FCR 39:a
-E packningar (jag har nya liggandes) de ökar kompet från 11.3:1 till 12.2:1
-Ett öppet system

//Johan

Tjenare. Tag sedan man skrev här. Vad tycker ni är lämpligt att ta för en DRZ400SM 06 Som gått 70 mil?

HOppas på svar och tackar i förtid.

Mvh stefan

Är det lika på både sm och s modellen vad det gäller rosakabeln

EU=Rosa kabeln (Det ska vara samma på S/SM)
USA=Har inte den rosa kabeln (vad jag vet iaf)

Är det någon av er Z:a åkare som har haft problem med laddningen från generatorn?

Min dog idag:mad:
Jag kommer mäta upp generatorn, regulatorn m.m imorgon.

Last edited:
Försäkrigsfråga

Hej, länge sedan man var här på SH efter 3år hojuppehåll......

Men nu har jag köpt en DRZ jag med å undrar om priset på förs e vettig....

Jag kollade på Bilsport å mc å Länsförsäkringar.......... drygt 3500 för helår/helförs..... e det normalt nuförtiden eller grisdyrt? Jag ska hämta min snuttepluttmoppe imorrn:tuttar

EU=Rosa kabeln (Det ska vara samma på S/SM)
USA=Har inte den rosa kabeln (vad jag vet iaf)

Är det någon av er Z:a åkare som har haft problem med laddningen från generatorn?

Min dog idag:mad:
Jag kommer mäta upp generatorn, regulatorn m.m imorgon.

Nu har jag hittat felet, det var kontakten från generatorn till hojen/batteriet som brunnit upp:mad:
Nu är det fixat och klart iaf, så nu ska det gasas:)

Är det nån som vet om kolvbyte överhuvudtaget behöver göras på en DRZ? Jag har E-modellen så det är väl lite högre trimningsgrad, Youshi helssytem sitter dessutom på. svårt att säga hur mycket hojen har gått men säkert ett par hundra timmar kanske mer. inga missljud i motorn men man vill ju ändå förebygga ett ev ras.

Jag kollade på Bilsport å mc å Länsförsäkringar.......... drygt 3500 för helår/helförs..... e det normalt nuförtiden eller grisdyrt? Jag ska hämta min snuttepluttmoppe imorrn:tuttar

Låter väl helt ok i mina öron... hoppas du blir nöjd me nyförvärvet

//Håkan

Välkommen tillbaka Heda hoppas det blir motardhjul också:tummenupp
Köpte du den på motorcenter eller?

Ha ha ha ha välkommen tillbaka Heda men brudarna kommer inte bli så impade nu eller så pimpa hojen. Ja du allt är dyrt nu för tiden jämfört när vi åkte motard för ett antal år sedan.

Vilken drevning har ni på era motarder? Har någon kört på bana med sin drz? Vilken drevning bör man välja om man vill ha kraft ut ur kurvorna men ändå slippa ligga på varvstoppet på rakorna? Jag kör med 15/38 som verkar vara en ok kompromiss mellan bus och körbarhet, har även provat 14/38 = wheeliemaskin och 16/38 = touringväxlad och jättetrött på feman.

Vilken drevning har ni på era motarder? Har någon kört på bana med sin drz? Vilken drevning bör man välja om man vill ha kraft ut ur kurvorna men ändå slippa ligga på varvstoppet på rakorna? Jag kör med 15/38 som verkar vara en ok kompromiss mellan bus och körbarhet, har även provat 14/38 = wheeliemaskin och 16/38 = touringväxlad och jättetrött på feman.

Jag kör 14/44 men då kör jag bara på gata och gocartbana:tummenupp

Blött

Blev en kort blöt tur efter jobbet. Lyckades även träffa på ett gäng hästar mitt i skogen. Även första vurpan på Drzan lyckades man med i grusgropen
DSC00019.jpg

DSC00018.jpg

DSC00023.jpg

DSC00022.jpg

DSC00021.jpg

DSC00024.jpg

Tjenare!
Nybliven DRZ ägare, sålde SV:n och köpte mig en Svart DRZ 400 SM -07, helt ny. Ska utrusta den med diverse gött, till att börja med handtagsskydd och krashpuckar samt lite basic mods. MEN har inte fått hem den än så därför vänder jag mig till er med en liten fråga!
Är hjulaxlarna fram och bak gängade? (Så man kan använda "bobiner")
Kommer säkert med fler frågor snart... säkert lite bilder och lista på vad som ska göra med.
Hare gött så länge alla sladdbarn!

Last edited:
Tjenare!
Nybliven DRZ ägare, sålde SV:n och köpte mig en Svart DRZ 400 SM -07, helt ny. Ska utrusta den med diverse gött, till att börja med handtagsskydd och krashpuckar samt lite basic mods. MEN har inte fått hem den än så därför vänder jag mig till er med en liten fråga!
Är hjulaxlarna fram och bak gängade? (Så man kan använda "bobiner")
Kommer säkert med fler frågor snart... säkert lite bilder och lista på vad som ska göra med.
Hare gött så länge alla sladdbarn!

Var köpte du hojen ?
Det är en fin liten motard.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...