Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0
"P" PINK CABLE finns bara på EU-Modeller,jag fick ta reda på mycke fakta innan den kapades:va Ladda hem manualen och kolla på el-schemat,där ser du att P-Cable går direkt till CDI Boxen från vxl.

Manualen http://www.xmission.com/~bcarlile/drzmanual.html

Du menar den väl synliga rosa kabeln? (den somm sitter i kontaketen med 3stifft)
jag tog bort min för ett tag sedan, men har inte hunnit få fart på hojen än.
 
Har fått info av Tigermoto där jag köpte E-kammar +FCR:rolleyes:
Tack för infon :tummenupp
Antar att du inte märkte nån skillnad eftersom du gjorde andra mods samtidigt!?
Vilket skojeri om den boxen på bilden bara är 3 kablar in och 2 solida ut :D
Ska prova att klippa eller rycka ur den rosa nån dag utan att göra nåt annat så får vi se om det blir nån skillnad :tuttar
 
Tack för infon :tummenupp
Antar att du inte märkte nån skillnad eftersom du gjorde andra mods samtidigt!?
Vilket skojeri om den boxen på bilden bara är 3 kablar in och 2 solida ut :D
Ska prova att klippa eller rycka ur den rosa nån dag utan att göra nåt annat så får vi se om det blir nån skillnad :tuttar

Efter montering av kammar + FCR märkte jag en enorm skillnad:tummenupp
Ock kabeln kapades i samma stund så det är svårt att avgöra,men jag tror att Tigermoto har rätt:yoparty

Lägger upp en bild hur G-PACK Funkar,jag tvekar och har för mig att någon har testat i bänk utan någon jätteskillnad jämfört med klippa kabeln:va
 

Bifogat

  • gxx30.gif
    gxx30.gif
    26.6 KB · Visningar: 210
Efter montering av kammar + FCR märkte jag en enorm skillnad:tummenupp
Ock kabeln kapades i samma stund så det är svårt att avgöra,men jag tror att Tigermoto har rätt:yoparty

Lägger upp en bild hur G-PACK Funkar,jag tvekar och har för mig att någon har testat i bänk utan någon jätteskillnad jämfört med klippa kabeln:va
Undrar vad värdet på resistorn ligger på?
Dom kanske bara har slängt dit en resistor på några MOhm för syns skull!
 
någon som vet var kan man få tag i dekaler till kylarvingarna och bak kåporna?vill inte ha orginal längre.passar dom som finns till crossarna?
 
HJÄLP SNABBT!!!
Hur kopplar man kylar fläkten om man vill kunna starta den manuelt men endå ha kvar auto starten?
Kan man jorda någon av kablarna bara?(Blå eller Svart röd)
 
HJÄLP SNABBT!!!
Hur kopplar man kylar fläkten om man vill kunna starta den manuelt men endå ha kvar auto starten?
Kan man jorda någon av kablarna bara?(Blå eller Svart röd)
Nåt sånt här skulle nog funka!
Alltså en brytare mellan B/R till jord med 2 tjuvar.
 

Bifogat

  • Fläkt.JPG
    Fläkt.JPG
    46.6 KB · Visningar: 153
Last edited:
Efter montering av kammar + FCR märkte jag en enorm skillnad:tummenupp
Ock kabeln kapades i samma stund så det är svårt att avgöra,men jag tror att Tigermoto har rätt:yoparty

Lägger upp en bild hur G-PACK Funkar,jag tvekar och har för mig att någon har testat i bänk utan någon jätteskillnad jämfört med klippa kabeln:va
Nån som har roat sej med att mäta upp neutralswitchen? Den måste ju innehålla resistor om det finns nånting som känner av dom olika växlarna om ovanstående ska funka. Annars är det ju bara av och på vid friläget :va
bl går upp till neutrallampan!
Pinkkabeln finns med på alla modeller i boken, alltså även den Amerikanska som det verkar :confused:
 

Bifogat

  • Neutralswitch.JPG
    Neutralswitch.JPG
    46.1 KB · Visningar: 128
Rörberg

Då har man åkt för första gången med motardhjulen på gocart bana. Snacka om grymmt kul, skulle behöva trimma lite så man kan ändra utväxlingen som nu är 14/44
 
Väntar nu på att få sålt nuvarande hoj, sen blir det förhoppningsvis en DR-Z 400S inköpt.

Har ni några tips på att lyckas göra en bra affär på en sån här hoj?
Vad ska jag titta på?

Var köper man en större plasttank billigt i sverige?
 
Hallå alla DRZ-ägare..

Funderar på att ev köpa en DRZ400S -06.
Verkar ut som att många byter en del grejer rent motormässigt för att få lite mer krut i motorn.
Min fråga är då hur mkt man ungefär får lägga ut för att få det där extra..?
Kanske svårt att säga, men ungefär hur mkt rör det sig om..
 
Hallå alla DRZ-ägare..

Funderar på att ev köpa en DRZ400S -06.
Verkar ut som att många byter en del grejer rent motormässigt för att få lite mer krut i motorn.
Min fråga är då hur mkt man ungefär får lägga ut för att få det där extra..?
Kanske svårt att säga, men ungefär hur mkt rör det sig om..

Jag har precis gjort en ombyggnad av lite budgetmodell. Jag införskaffade en uppsättning beggade kamaxlar från en DRZ-E (som gått ett par hundra mil) och ett avgassystem från samma hoj. KN-filter införskaffades och en beggad FCR39-förgasare inhandlades via eBay. Förgasaren var specad för en WR-hoj så det var inte någon drömpassning på prylarna men det gick till slut (med assistans av någon som är bättre på att meka än jag). Slutnotan, inklusive bänk-körning och en del verkstadshjälp hamnade på ca 10.000. Skall man vara lite mer kräsen med vad man köper, dvs kanske ett nytt Yoshi-system, nya kammar (och kanske lite vassare) och en sprillans FCR-MX-förgasare lär totalen kanske hamna på det dubbla. Min budget-variant resulterade i en effekt-ökning på ca 20% (från knappt 32hk till drygt 38 hk på bakhjulet) och ett helt annat svar på gasen.

// Conny
 
Jag har precis gjort en ombyggnad av lite budgetmodell. Jag införskaffade en uppsättning beggade kamaxlar från en DRZ-E (som gått ett par hundra mil) och ett avgassystem från samma hoj. KN-filter införskaffades och en beggad FCR39-förgasare inhandlades via eBay. Förgasaren var specad för en WR-hoj så det var inte någon drömpassning på prylarna men det gick till slut (med assistans av någon som är bättre på att meka än jag). Slutnotan, inklusive bänk-körning och en del verkstadshjälp hamnade på ca 10.000. Skall man vara lite mer kräsen med vad man köper, dvs kanske ett nytt Yoshi-system, nya kammar (och kanske lite vassare) och en sprillans FCR-MX-förgasare lär totalen kanske hamna på det dubbla. Min budget-variant resulterade i en effekt-ökning på ca 20% (från knappt 32hk till drygt 38 hk på bakhjulet) och ett helt annat svar på gasen.

// Conny



Okey, man tackar för den snabba infon :)
 
Här kommer lite bilder på slagningar...
Det är bara nå haffs som är tagna igår, men de kommer bättre senare då de blir mer seriöst, annan fotograf osv...
Men här har ni iaf några smakprov :)

( De kommer mer bilder, om jag inte har hunnit sälja henne )

MVH / JS
 

Bifogat

  • framifrån.jpg
    framifrån.jpg
    121.3 KB · Visningar: 150
  • framifrån 2.jpg
    framifrån 2.jpg
    130.9 KB · Visningar: 159
  • ena fotpinnen.jpg
    ena fotpinnen.jpg
    141.5 KB · Visningar: 195
  • halv sida.jpg
    halv sida.jpg
    126.1 KB · Visningar: 160
  • Sidan.jpg
    Sidan.jpg
    125.4 KB · Visningar: 208
Nu undrar jag en sak av er DRZ 400 killar!

Räcker en drz 400 sm -06 för att enbart åka gatan och busa?
Tänker mest på om effekten räcker för att slanga? eller kommer man att tycka att den är på tok för trött?

Nämligen hittat en som enbart gått ca:20mil!

Sett många bilder samt filmer på dom som slangat med drz men dom verkar måsta rycka upp den på 2:an å så växla resten. får man helt enkelt inte upp den på 3:an för att den är för trött eller?

Kanske gör en annan kamaxel susen?
 
Last edited:
Nu undrar jag en sak av er DRZ 400 killar!

Räcker en drz 400 sm -06 för att enbart åka gatan och busa?
Tänker mest på om effekten räcker för att slanga? eller kommer man att tycka att den är på tok för trött?

Nämligen hittat en som enbart gått ca:20mil!

Sett många bilder samt filmer på dom som slangat med drz men dom verkar måsta rycka upp den på 2:an å så växla resten. får man helt enkelt inte upp den på 3:an för att den är för trött eller?

Kanske gör en annan kamaxel susen?

Hejhej!

Nu ska jag svara ärligt här..

Jag har inte provat någon annan hoj så igentligen kanske jag inte ska yttra mig så mycket.
Men jag ska nu sälja min DRZ400SM -05 får att köpa en mer busig hoj att leka med.

Det beror alldeles på vad man vill ha för en hoj, ska man endast ha den för att leka och stunta med så är nog inte en drz den rätta hojen. ( Men de kan vara den rätta hojen att leka med om man inte gillar att skruva och göra service )

Men vill man ha en pålitlig hoj som bara går och går och är underbar att köra och som även går att wheelia med så är drz'an ett bra köp.
Men de som är tråkigt är att den inte är så vass i de lite högre hastigeterna och inte riktigt så aggresiv där.

Jag har givitvist bestyckat om min och modifierat om luftburken på min men jag får upp den lätt på trean iaf. Det fick jag även innan jag modifierade om den.

Jag har inte ångrat mig att ja köpte min hoj. Det känns fel att sälja den för ja gillar den otorligt mycke. Men ändå vill ja prova en mer busigare hoj, men jag grämmer mig över servicen och mekandet med den.

Men som sagt, drz'an funkar bra att leka med men även också att skjutsa arslet på.

Men som alla säger, ut och prova en själv så märker det hur du vill ha det.
Svårt att veta hur mycke effekt en annan vill ha :)

Lycka till med hojköpandet!!!

MVH / JS
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top