Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0
Kom igen nu! vill veta vad den rosa kabeln är och vad den där strypning till gasaren från luftburken är och om det blir nån jätte skillnad med helsystem och hål i luftburk? Samt en bänkning för att ställa in alla prylar.
 
Kom igen nu! vill veta vad den rosa kabeln är och vad den där strypning till gasaren från luftburken är och om det blir nån jätte skillnad med helsystem och hål i luftburk? Samt en bänkning för att ställa in alla prylar.

Om jag säger så här... Du får ca: 40bhp med FCR39.helsystem,luftburksmod.
men du kommer aldrig att kunna åka på hjulet med enbart kraften i motorn (2-3:ans växel)
(kolla Thumpertalk.com)


Jag har ca:50-55bhp i min 434 och ja kan ta upp den på 3:an med enbart gasen.

Angående drevning du prata om, så varvar den ca:5900 i hundra med standard 15/41.

Köp ett 38 drev det funkar nog kalas med de trimmet ja nämde ovan.

Jag tycker det är kul att det är så många som har skaffat z:or nu:D

//Johan
 
Jparacing : jag tog upp den jag provkörde på 2:an utan spec prob helt orginal. Dock med lite ryck sittande men man slapp jhu då koppla upp den :tummenupp
Mjoo jag tyckte den varvade väldigt friskt i 110. Vad skulle den varava med ett 38 bak tro?

Och sen till den obesvarade frågan! DEN ROSA KABELN????
Var det nån strypning eller var det nån slang som gick från avgas till förgasaren eller hur var det?

Sen finns helsystem från tex yoshimura att få tag till drz:an i sverige eller måste man importera själv?
 
Last edited:
Jparacing : jag tog upp den jag provkörde på 2:an utan spec prob helt orginal. Dock med lite ryck sittande men man slapp jhu då koppla upp den :tummenupp
Mjoo jag tyckte den varvade väldigt friskt i 110. Vad skulle den varava med ett 38 bak tro?

Och sen till den obesvarade frågan! DEN ROSA KABELN????
Var det nån strypning eller var det nån slang som gick från avgas till förgasaren eller hur var det?

Sen finns helsystem från tex yoshimura att få tag till drz:an i sverige eller måste man importera själv?

Vi pratar utan att rycka!( ja kan inte enns hålla ner min på 3:an)

Rosa kabeln kan jag inte svara på, jag har aldrig åkt med den inkopplad.

Jag tror att du vinner mest på att importera ett system (prismässigt)
men visst finns det.

Skicka mig ett pm med din mail adress, så får du ett färdigt program för olika drevningar av mig! (exel)

Angående förgasaren: så är det bara FCR som gäller. Thumpertalk har ett färdigt kit med en 39:a. för ca:4000kr

//Johan
 
Nu har nog Jparacing hjäpt mej med alla svar! Tackar och :Bugar

Dock borde nån som foto dokumenterat lite mods på sin drz slänga upp lite bilder på tex hål i luftburk, hur ni gjorde det. Eller när ni bestycka förgasaren efter mod eller annat tex som hur ni gjorde om baklyset mm mm.
Skulle nog besvara en hel del frågor.

Blir det nu som tänkt att beställa en drz:a sm nu till veckan så kommer det bilder på mods som är tänkta.

Är det nån som sitter på en massa sånna bilder så upp med dom!
Går jhu att göra en ny tråd för mods på drz 400

Eller är det en dum ide kanske?
 
Här finns ju MKT(!) samlad kunskap hos alla er DRZ- ägare, så här ställer jag lite frågor som jag hoppas ngn kan svara på...

Lurar lite på att byta bort grisen (XR650) till förmån för en DRZ400E och skulle gärna vilja veta serviceintervallerna på den!
Är det samma som på "S"- modellen?
Är det någon som har koll på vad den väger (INTE fabrikssiffrorna på 119 kg torr, utan "på riktigt")?
Kommer även "E"- modellen med tändingslås?
Skiljer det ngt på resp "E"- årsmodell eller har inga uppdateringar av värde gjorts genom åren?

Tackar på förhand!
:tummenupp


Hmmm...
Enl pollresultatet högst upp på denna tråd så finns det åtminstone 7 stycken som borde kunna svara på frågorna ang "E" modellen...
Ingen som har lust/ork att dela med sig av lite info och kanske utöka DRZ beståndet lite?
:va
 
Nu har nog Jparacing hjäpt mej med alla svar! Tackar och :Bugar

Dock borde nån som foto dokumenterat lite mods på sin drz slänga upp lite bilder på tex hål i luftburk, hur ni gjorde det. Eller när ni bestycka förgasaren efter mod eller annat tex som hur ni gjorde om baklyset mm mm.
Skulle nog besvara en hel del frågor.

Blir det nu som tänkt att beställa en drz:a sm nu till veckan så kommer det bilder på mods som är tänkta.

Är det nån som sitter på en massa sånna bilder så upp med dom!
Går jhu att göra en ny tråd för mods på drz 400

Eller är det en dum ide kanske?

Jag köpte ett Edge bakljus från http://www.wheelingcyclesupply.com/index.shtml. Det är ruggigt enkelt att montera och koppla in. Jag passade på och beställde även blinkers med monteringskit från samma ställe och hela kalaset gick på ungefär en tusenlapp med frakt.

Jag har bara usla bilder tagna med min fantastiskt dåliga mobilkamera, men det visar iaf hur det ser ut.

dsc00051.jpg

dsc00052.jpg
 
Mr Mac : Väldigt snyggt!
En fråga bara. Är det där ce godkänt eller vad det nu heter? (går det att besikta med det där?)
 
Last edited:
Ni som kör drz och har hel system. vad har ni, var fått tag på det och vad kosta?
Och vad låter bäst? Hatar tyvär att beställa på internet men kostar väll dubbelt så mycke hos en svensk säljare?
 
Väntar nu på att få sålt nuvarande hoj, sen blir det förhoppningsvis en DR-Z 400S inköpt.

Har ni några tips på att lyckas göra en bra affär på en sån här hoj?
Vad ska jag titta på?

Var köper man en större plasttank billigt i sverige?

Nu har det blivit affär.

Det blev ingen DRZ denna gången.
Jag letade hoj att köra i skogen med, men LV-reggad.
Det blev en Yamaha TT 350 -90, 700mil istället.
vikt 127kg med full tank.
Börjar med det, ser om jag fortfarande tycker det är kul, innan jag köper något modernare som får gå som läropengar att plöja ner i skogen.

Har dock kört DRZ, uppkittat med plasttank mm i skogen, och den är underbar för en glad motionär.
 
De kan väl teoretiskt sett vara griniga på sånt, men ser det ut någotsånär som original och lyser lika bra eller bättre kan jag inte tänka mig att de letar efter ett "E" på glaset och underkänner hojen om märkningen inte återfinns.
 
Jag her ett diod lyse på min och det är E-godkänt köpte det hos touringbutiken.se, tror det heter Mini shinyo?
 
Nu har nog Jparacing hjäpt mej med alla svar! Tackar och :Bugar

Dock borde nån som foto dokumenterat lite mods på sin drz slänga upp lite bilder på tex hål i luftburk, hur ni gjorde det. Eller när ni bestycka förgasaren efter mod eller annat tex som hur ni gjorde om baklyset mm mm.
Skulle nog besvara en hel del frågor.

Här är min bak:)
bak1.jpg

bak2.jpg

Va tvungen att dra fast det med buntband. Det hängde i bara sladdarna efter en åktur när det satt fast med skruv:D

Här kommmer en liten film också på blandad körning med drzan. Inget klagande på redigeringen nu:gnissla
Inget motorljud, det kommer när jag skickar upp en längre film jag just nu håller på med:tummenupp
Spara mål som

Ni som kör drz och har hel system. vad har ni, var fått tag på det och vad kosta?
Och vad låter bäst? Hatar tyvär att beställa på internet men kostar väll dubbelt så mycke hos en svensk säljare?

Minns inte riktigt vad jag pröjsade för mitt helsysten. Typ 5500 tror jag. Har säkert skrivit det i tråden nedanför. Köpte det från nåt företag på ebay.

Se denna tråd: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=138052
 
Last edited:
Ni som ägen drz400e, använder ni era hojar på landsvägarna också? Vågar man köra enduroreggat på gata?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top