Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0
Kan ej förstå att ni klagar på mjuka stötdämpare, min är för hårdt dämpad som den är och jag väger säkert 100kg med full utrustning..... En av dom tidigare ägrna lär ha varit "oversize" så att säga:D

Kan man se på fjädern bak vad det för vikt den är till?
 
Är det någon som har SM verkstadsboken på pdf eller liknande???
:Bugar
Den ja har är så satans dålig kvalitet på:mad:
 
Jag har "generella" verkstadsboken i bra kvalitet. dvs för S modellen. men det är exklusive SM tilläggen. sen har jag SM owners manual i lite halvdan kvalitet separat.
 
Jag har även Clymer bok som inkluderar SM, aldrig kollat igenom den dock så ja vet inte om de står nå vettigt där.

Den enda SM delen jag har är owners manual, jag skulle också vilja ha SM "mek-delen" om det finns något mer än vad jag har. Om du vill ha den så PM så kan ja lägga upp / skicka!


EDIT: Vadfaen då, nu får jag mala på startmotorn 5~sec innan den startar. Har varit så varje gång den e kall sista tiden, kan ev vara sen jag fixat 3x3 mod.

Är inte säker på att jag ställt in min fuelscrew som den bör vara?

Kan det ha med ventilspelet att göra? Har inte info sen jag kollade ventilerna sist hemma, men de var inom gränserna åtminstone. Inte kört så många mil sedan dess.. :mad:
 
Last edited:
Provade att montera insatsen i yoshi rs-3 dämparen igår.

Testkörde idag, lät ju betydligt vettigare. Dock känner man skillnad i axx på hojen.

Körde 5mil igår med okorkat system (öronproppar och hjälm) men tycker nog att det låter för mycket.

Frågan är om jag behöver bestycka om till ett mindre mainjet?

Jag köpte ju ett JD kitt som jag monterade enligt följande:
Blåa nålen, 4e klippset
135 pilot air jet
160 main
22.5 pilot
och typ 2-3 varv ut på justerskruven (Kientech)

Vad finns det annars för altenativ med ljuddämparen om man fortfarande vill ha fullflödes?
Bygga en egen fullflödes dämpare som är längre och har större diameter så det får plats med mer dämpmaterial?
Går det att uppnå acceptabel ljuddämpning samtidigt som avgaserna flödar fritt? eller behövs det en baffeldämpare för det?
 
Provade att montera insatsen i yoshi rs-3 dämparen igår.

Testkörde idag, lät ju betydligt vettigare. Dock känner man skillnad i axx på hojen.

Körde 5mil igår med okorkat system (öronproppar och hjälm) men tycker nog att det låter för mycket.

Frågan är om jag behöver bestycka om till ett mindre mainjet?

Jag köpte ju ett JD kitt som jag monterade enligt följande:
Blåa nålen, 4e klippset
135 pilot air jet
160 main
22.5 pilot
och typ 2-3 varv ut på justerskruven (Kientech)

Vad finns det annars för altenativ med ljuddämparen om man fortfarande vill ha fullflödes?
Bygga en egen fullflödes dämpare som är längre och har större diameter så det får plats med mer dämpmaterial?
Går det att uppnå acceptabel ljuddämpning samtidigt som avgaserna flödar fritt? eller behövs det en baffeldämpare för det?

Fullflödes låter alltid, det enda bra man kan göra är att ha en längre pipa.
Ja rekomenderar dig att inte lägga mer tid på ljudämpare utan klämma i en rimlig insatts så du får lite mottryck!

Lite att fundera över:
Går den verkligen sämre om du skulle mäta upp den?
Offta misstar man sig på ljudet, ja har provat Jocke's hoj med följande på:
-FCR MX39
-Öppen lufburk
-E:packning
-Orginal system

Och sen med Yoshi helsystem med de övriga modderna, visst skiljer det en heldel men hur mycket i rena hk? (& då är ju orginalpipan hejdlöst igenkorkad jämfört med en insatts i Yoshi pipan)

Så vad jag funderar på är, hur mycket det gör på din STD motor när du bara sätter i en insatts i ditt Yoshi?

Ja själv håller på att bli galen på mitt Yoshi TRC utan innsatts, men det är värre att klämma i en insatts i en hårdtrimmad motor. Men ja måste lösa nogot till den stackarn... man blir ju inte välkommen någonstans annars:D
 
Last edited:
Fullflödes låter alltid, det enda bra man kan göra är att ha en längre pipa.
Ja rekomenderar dig att inte lägga mer tid på ljudämpare utan klämma i en rimlig insatts så du får lite mottryck!

Lite att fundera över:
Går den verkligen sämre om du skulle mäta upp den?
Offta misstar man sig på ljudet, ja har provat Jocke's hoj med följande på:
-FCR MX39
-Öppen lufburk
-E:packning
-Orginal system

Och sen med Yoshi helsystem med de övriga modderna, visst skiljer det en heldel men hur mycket i rena hk? (& då är ju orginalpipan hejdlöst igenkorkad jämfört med en insatts i Yoshi pipan)

Så vad jag funderar på är, hur mycket det gör på din STD motor när du bara sätter i en insatts i ditt Yoshi?

Ja själv håller på att bli galen på mitt Yoshi TRC utan innsatts, men det är värre att klämma i en insatts i en hårdtrimmad motor. Men ja måste lösa nogot till den stackarn... man blir ju inte välkommen någonstans annars:D

Om vi säger såhär, Rövdynon märker skillnad.
Man märker skillnad när man skall försöka plocka upp framhjulet på 2an med av/ på med gasen. Det med samma teknik.

Får se om man kanske bygger något sådanthär: http://www.thumpertalk.com/forum/showthread.php?t=756025 Beroende på vad jag får för svar av jänkarna.
 
Om vi säger såhär, Rövdynon märker skillnad.
Man märker skillnad när man skall försöka plocka upp framhjulet på 2an med av/ på med gasen. Det med samma teknik.

Får se om man kanske bygger något sådanthär: http://www.thumpertalk.com/forum/showthread.php?t=756025 Beroende på vad jag får för svar av jänkarna.

Rövdynon är bra vän med ördynon:)

Sjämt å sido, det är väldigt stor chans att den går sämre med hembyggt rör.

Har du helsystem eller slipon?
Kröken stryper fint på S&SM modellen!
 
Rövdynon är bra vän med ördynon:)

Sjämt å sido, det är väldigt stor chans att den går sämre med hembyggt rör.

Har du helsystem eller slipon?
Kröken stryper fint på S&SM modellen!

Helsystem

Ska du byta en RS3 burk mot nå sånt??? Nu e du nog inte nykter

det är ju viktigare att det låter lagom än på tok för mycket :)
Du satte väll på en R1 dämpare, hur låter hojen?
 
Last edited:
Föresten idag va jag ute å körde in kammarna. OjOj vilken skillnad i vrid i maskin! Fruktansvärt roligt.
 
Föresten idag va jag ute å körde in kammarna. OjOj vilken skillnad i vrid i maskin! Fruktansvärt roligt.

Nice!:tummenupp
Hoppas den kommer gå bra!

Själv ska jag hämta min framgaffel & bakstötdämpare i mitten av nästa vecka, sen ska Z:an ihop:yoparty
 
Damn!:huvet

Läste inte på tillräckligt när jag beställde JD jet kit, måste nu köpa 135 PAJ. Då jag är pank student skulle jag verkligen uppskatta om någon som planerar att beställa från staterna (TT?) skulle kunna beställa en sådan åt mig, betalar självklart för att skicka inom sverige osv.
 
Provade att montera insatsen i yoshi rs-3 dämparen igår.

Testkörde idag, lät ju betydligt vettigare. Dock känner man skillnad i axx på hojen.

Körde 5mil igår med okorkat system (öronproppar och hjälm) men tycker nog att det låter för mycket.

Frågan är om jag behöver bestycka om till ett mindre mainjet?

Jag köpte ju ett JD kitt som jag monterade enligt följande:
Blåa nålen, 4e klippset
135 pilot air jet
160 main
22.5 pilot
och typ 2-3 varv ut på justerskruven (Kientech)

Vad finns det annars för altenativ med ljuddämparen om man fortfarande vill ha fullflödes?
Bygga en egen fullflödes dämpare som är längre och har större diameter så det får plats med mer dämpmaterial?
Går det att uppnå acceptabel ljuddämpning samtidigt som avgaserna flödar fritt? eller behövs det en baffeldämpare för det?

stor dämpare, och vad jag erfarit så koolfiber verkar tysta liiite till. inte så praktiskt på en offroad.
har inte provat men nån slags neråtböj baktill kanske kan hjälpa lite.

längre o kortare ändrar registret.
 
oljud gaffel

bytte packboxar å olja i gaffeln på min drz400sm och nu har jag ett knakande/skrapande ljud från övre delen av gaffelbenen...hade rephandbok när jag gjorde jobbet men nåt måste ju ha blivigt fel....:mad: nån som har nån bra ide???
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top