Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0
Snygga! Inte helt omöjligt att man inhandlar ett par sådana själv :tummenupp

Ps. är eran frambroms lite svampig (mycket mer än bakbromsen åtminstone)? Jag lufta och lufta men den känns ändå inte så bra.. Jag tycker bromsen tar bra och så, men känns väldigt mjuk o svampig...

Byt slangar till stålomspunnet, det blir en helt annan känsla i bromsarna och bättre bromsverkan.
Du kan be en hydralfirma pressa "kopior" av dina oginal, då blir det inte dyrt alls:yoparty
 
alright. jo jag tänkte fixa stålomspunnet till nästa säsong, får se om det hinner bli av i år istället då :tummenupp
 
satans dyra o-ringar

var iväg till ava mc idag å skulle köpa brickor till motorn och ramen inför oljebytet.
passade på att köpa ett oljefilter och o-ringen för locket för oljefiltret. 283 KR!! för o-ringen. sjukt överpris!
skall ta och åka till kuntze och se om dom har en likadan o-ring för betydligt mindre pengar.
 
var iväg till ava mc idag å skulle köpa brickor till motorn och ramen inför oljebytet.
passade på att köpa ett oljefilter och o-ringen för locket för oljefiltret. 283 KR!! för o-ringen. sjukt överpris!
skall ta och åka till kuntze och se om dom har en likadan o-ring för betydligt mindre pengar.

Den o-ringen behöver normalt inte bytas. Även brickorna till avtappningspluggen går att använda många gånger.
 
Idag provades nya fjädringen för första gången på gata:tummenupp

Allt ja kan säga är jisses vilken skillnad, det känns som en helt annan hoj!
Hojen reagerar snabbare i allt, och känns mycket smidigare/lättare och mer stabil i kurvorna.

Det ska bli kul att prova den på bana nu snart:yoparty

Ja rekomenderar er verkligen att preppa era Z:a fjädringar!

//Johan
 
På tal om fjädring, jag blir inte klok på mina inställningar! Har allt alldeles för hårt ställt nu, skjutsade en polare tvärs genom sverige förra helgen...

Jag väger bara kring 60, och har tidigare kört med standard inställningar (enl manualen).
Då jag har 0 erfarenhet vad gäller fjädring och vägegenskaper, speciellt på en motard, undrar jag vad ni skulle rekommendera för inställningar för lite kurvåka, lite bakhjul, stadsbus osv osv.. Allround dvs?

Jag förstår att standard ska vara anpassat för 75kg, rekommenderar ni att jag skruvar ut allt några klick från standard, eller ska det vara mycket hårdare ändå? Alla tips välkomna!:D
 
Här va det många fina Z:ar!

Min är "work in progress", just nu:

drz1.jpg


Nytt spegel! Har bestillt ny frontlykt!
drz3.jpg


Fälgarna är till lack och vil bli rosa :D
 
Den kommer nog bli riktigt gullig med råsa fälgar :hihi
Du får visa hur det blev när allt är klart ;)
 
Här va det många fina Z:ar!

Min är "work in progress", just nu:

drz1.jpg


Nytt spegel! Har bestillt ny frontlykt!
drz3.jpg


Fälgarna är till lack och vil bli rosa :D

Mycket snyggt! Men inte rosa fälgar :gnissla

Hur har du lackat? Behövs det något mjukmedel i färgen för att det ska bli bra på plasten? Har själv en tank och ett plastkit liggandes... Skulle det funka att spruta på vanlig enkomponentsfärg?
 
Snygg hoj Jocke, känns nästan som ja sett den förr!:rolleyes:
Hoppas du får batteriet snart så du kan komma och åka lite bana med oss!:yoparty

Hehe ah jag tror du har sett den förr!:D
Ja fyfan jag avlider snart av väntan och att inte få åka nå hoj överhuvudtaget!:mad:
Självklart kommer jag ner o åker sen:yoparty
 
Punka

Jävla skit har fått pyspunka bak.
upptäckte det när oljebytet var klart. (kört 15 mil idag)

måste man montera loss drev + skiva för att underlätta för däckverkstaden?
 
Hur har ni monterat era nr plåtar som har edge 2 bakljus?
Min skylt har vibrerat hål på.

jag montera på följande vis:
bult -> skylt-> karroseribricka -> edge 2 -> karroseribricka -> mutter.

ABCD0012.JPG
 
Jag har iofs en miniskylt, men jag har en hemgjord regskylltshållare i 5mm aluminium som ligger bakom hela skylten som stag.
Skylten är fäst borde uppe & nere i regskyltshållaren.

De har hållit i två år nu iaf:tummenupp

Jag biforgar en bild som du kasnke kan se nått av!
 

Bifogat

  • PIC00170+nu.JPG
    PIC00170+nu.JPG
    109.7 KB · Visningar: 127
Här kommer några bilder från idag, Jocke var ner till mig och fick hojen lite finjusterad idag:)
(Sista bilden är Jocke på min Z:a)
 

Bifogat

  • SDC10365+sh.JPG
    SDC10365+sh.JPG
    224.8 KB · Visningar: 114
  • SDC10372+sh joppes.JPG
    SDC10372+sh joppes.JPG
    228.8 KB · Visningar: 152
  • SDC10373+sh jockes.JPG
    SDC10373+sh jockes.JPG
    221.7 KB · Visningar: 102
  • SDC10374+sh.JPG
    SDC10374+sh.JPG
    223.3 KB · Visningar: 163
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top