Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0
Tack för informationen! :)
Vet du förresten om man behöver öppna luftburken lite om man kör med den andra insatsen i dämparen?[/QUOTE

LeoVince säger ju att man kan köra på orginal bestyckning med detta slipon. Tror att det gäller med den snälla insatsen i.

Själv har jag styckat om förgasaren och öppnat luftburken. Innan körde jag med den snälla insatsen.
 
kedja

nån glad själ som vet va det sitter för kedja på en drz sm -05 är det 520?
:confused:
 
polarn har en och i toppfart e man rökt likaså vrid men DRZ är ju lättare vilket jag tycker gör den roligare.

Nu har ju han racekammar, helsystem, högkompskolv, större förgasare typ 55hk på slangen mot en annans kanske 35-40 :D

oj!
Du har nog läst HK från en skuren hoj :tungan
Om man har under 50HK i en 640 så ska man nog börja leta efter fel :yoparty
 
RK520KZO om det är ett lås du är ute efter får du skaffa ett RK520SO.

Tusen tack va naturligtvis låset jag va ute efter... men lokala hälaren hade ju slut på dom jag skulle ha... ska ju på långtur nu så lär ju ser över henne innan man åker....
 
Har bestämt mig för att dreva ner min DRZa något så den passar för stunt men undrar vart man kan få tag på drev och bra kedja. Hade tänkt mig kanske 14 kugg fram, 50 bak. Någon som vet något bra ställe i sverige att beställa ifrån? Orkar inte beställa från USA eller direkt frå suzuki...
 
Har bestämt mig för att dreva ner min DRZa något så den passar för stunt men undrar vart man kan få tag på drev och bra kedja. Hade tänkt mig kanske 14 kugg fram, 50 bak. Någon som vet något bra ställe i sverige att beställa ifrån? Orkar inte beställa från USA eller direkt frå suzuki...
http://www.crossbolaget.com/ 1049kr för 520 oring med alubakdrev 999kr med stålbakdrev. Skitbra service hos dom även Suzuki ÅF!
 
Har bestämt mig för att dreva ner min DRZa något så den passar för stunt men undrar vart man kan få tag på drev och bra kedja. Hade tänkt mig kanske 14 kugg fram, 50 bak. Någon som vet något bra ställe i sverige att beställa ifrån? Orkar inte beställa från USA eller direkt frå suzuki...

Fick hem en drz med just 13-50 i drevning ,, det var riktigt rolig drevning gick up på bakhjulet varenda växel:tummenupp

Den ska jag trimma in åt en snubbe dvs få ut max som går utan ingrepp i motor..
finns ju potencial ser jag.. Det första jag ska göra och man måste göra!! Är att kapa tokborra sönder luftburken totalt ,,,det blir så mycket hål det går under sadel och tokborrad sidokåpa. Jag märkte att drzan behöver borras oherrans mycket det räckte inte med typ 6 hål under sadel på ca 25mm. När en maskin är försedd med vanlig flatslidegasare (ej vacum) så ska den ha så lite motstånd det går i luftburk och filter. Så kn är beställt och förgasaren ska få sig en översyn,, jag ska bygga om axpumpsmunstycket till Boost special dvs dubbla blomsprutbilder i V det är effektivt sätt att få bra svar i gasen:tummenupp Får se om jag bygger om org dämparen eller monterar en hemmabyggd dämpare från husaberg?

Vart köper ni munstycken någonstanns? jag skulle behöva 48 i låg och 170 i hög ev någon som har?

Återkommer med resultat färdigintrimmad,,
 
Har bestämt mig för att dreva ner min DRZa något så den passar för stunt men undrar vart man kan få tag på drev och bra kedja. Hade tänkt mig kanske 14 kugg fram, 50 bak. Någon som vet något bra ställe i sverige att beställa ifrån? Orkar inte beställa från USA eller direkt frå suzuki...
Du bör nog dreva den ännu lägre än så tror jag. Här kan du beställa drev med det kuggantal du önskar. ;) http://www.nikasilproffsen.se/
 
Fick hem en drz med just 13-50 i drevning ,, det var riktigt rolig drevning gick up på bakhjulet varenda växel:tummenupp

Den ska jag trimma in åt en snubbe dvs få ut max som går utan ingrepp i motor..
finns ju potencial ser jag.. Det första jag ska göra och man måste göra!! Är att kapa tokborra sönder luftburken totalt ,,,det blir så mycket hål det går under sadel och tokborrad sidokåpa. Jag märkte att drzan behöver borras oherrans mycket det räckte inte med typ 6 hål under sadel på ca 25mm. När en maskin är försedd med vanlig flatslidegasare (ej vacum) så ska den ha så lite motstånd det går i luftburk och filter. Så kn är beställt och förgasaren ska få sig en översyn,, jag ska bygga om axpumpsmunstycket till Boost special dvs dubbla blomsprutbilder i V det är effektivt sätt att få bra svar i gasen:tummenupp Får se om jag bygger om org dämparen eller monterar en hemmabyggd dämpare från husaberg?

Vart köper ni munstycken någonstanns? jag skulle behöva 48 i låg och 170 i hög ev någon som har?

Återkommer med resultat färdigintrimmad,,

Tjena Benny, ta upp burken till ca4*4tum under sadeln och sen 12st 30mm hål sidokåporna (6st på varje sida)
Det räcker till min.

Är det en S eller SM du ska finlira så stryper kröken+ljudämparen mest av allt efter fuggen!

Är det en E så duger kröken.
 
Tjena Benny, ta upp burken till ca4*4tum under sadeln och sen 12st 30mm hål sidokåporna (6st på varje sida)
Det räcker till min.

Är det en S eller SM du ska finlira så stryper kröken+ljudämparen mest av allt efter fuggen!

Är det en E så duger kröken.

Ja det blir så många och stora hål:tummenupp
Detta är en enduro 01a tog just isär fuggen...fan den går ju inte ställa på axpumpen:gnissla kan endast göra oringsknepet föra att få lite mer sprutt från början. Men jag har kluvit gasaren helt även i delningen och fått lös axpumpsmunstycket ,,så jag tänker borra och även fixa bätter sprutblid, Då tror jag att man får bort det refulla stupet just från början + att den drar bättre upp i registret en bit.... Jag mätte även upp gasaren 40mm 39mm i strypningsringen!! Och den är som gjord för portning blir nog att jag portar den till 41-42mm ....

Jag är faktist inpad över hur bra en drz går!! (har aldrig kört en)
 
Vilket ventilspel ska en drz 400 ha? 01a i detta fall men det är säkert samma som nyare,,Har sökt!!

Nu är förgasaren portad till 42mm går att få ända till 43mm:tummenupp
 
Vilket ventilspel ska en drz 400 ha? 01a i detta fall men det är säkert samma som nyare,,Har sökt!!

Nu är förgasaren portad till 42mm går att få ända till 43mm:tummenupp
Ventilspel kall motor:
In 0.10-0.20mm
Ex 0.20-0.30mm

Mitt ventilspel:
In 0.25mm
Ex 0.30mm

Benny varför en 42mm fugge på en 400cc?
 
Last edited:
Ventilspel kall motor:
In 0.10-0.20mm
Ex 0.20-0.30mm

Mitt ventilspel:
In 0.25mm
Ex 0.30mm

Benny varför en 42mm fugge på en 400cc?

Tack för spelet..

Såklart att det ska vara minst 42mm Dom varvar ju hutlöst. ex dinli 450 som lev 48 bromsade hk org med öppet system har org 42mm gasare!! och en vässad 450 på 60+hk har 45mm helt enkelt. Din som varvar så mycket och har bra väss skulle må bra av en 43-45mm. Bara att skicka till Boosten så portar jag den till något lämpligt:tummenupp

Men jag skulle beställa en packning till flotörkoppen till denna 01a och till min förvåning så verkar det vara bytt gasare? Det sitter en kehin flatslite 40mm på den. Är inte det standard?
 
Tack för spelet..

Såklart att det ska vara minst 42mm Dom varvar ju hutlöst. ex dinli 450 som lev 48 bromsade hk org med öppet system har org 42mm gasare!! och en vässad 450 på 60+hk har 45mm helt enkelt. Din som varvar så mycket och har bra väss skulle må bra av en 43-45mm. Bara att skicka till Boosten så portar jag den till något lämpligt:tummenupp

Men jag skulle beställa en packning till flotörkoppen till denna 01a och till min förvåning så verkar det vara bytt gasare? Det sitter en kehin flatslite 40mm på den. Är inte det standard?

om det är en E-modell så borde det sitta en Kehin 39 på S-modellen sitter en mikuni 36:a
 
Last edited:
om det är en E-modell så borde det sitta en Kehin 39 på S-modellen sitter en mikuni 36:a

Ja det kan hända att den räknas som 39mm det var ju faktist innerringen...Märkiligt att den inte fanns upptagen på microfishen hos ava mc? Jag lyckades ju hitta den gasaren på sprängskis i usa???? (får nog ringa annan firma) Men varför har E mod värsta största prylarna? är inte detta en enduro? verkar ju som minst ena kammen är värre på E insug? vad är då s mod eu moppe:D :va :va
 
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Back
Top