Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0
Tack för spelet..

Såklart att det ska vara minst 42mm Dom varvar ju hutlöst. ex dinli 450 som lev 48 bromsade hk org med öppet system har org 42mm gasare!!

Nehejdu! Dom 2 som jag känner som har Dinli 450 har då Mikuni Bsr36or orginal. Och dom 48hk som utlovas är nog inte riktigt sanna.
 
Nehejdu! Dom 2 som jag känner som har Dinli 450 har då Mikuni Bsr36or orginal. Och dom 48hk som utlovas är nog inte riktigt sanna.
Vilken årgång kan det ha varit?
Dom jag sett och kört 05 a har 42mm mikuni vakumskifuggar (går 3st här i byn) och dom har garanterat 48hk bakhjulen med annat filter och slipon.. Körde i kapp med polaris predator en 08 eller 09a sprillan ny dom har ju ktm 525 motor och den fick däng!! Dinli 450 05a har den bästa topp jag någonsin sett vrålstora ventiler och bra kanaler standard...
 
Vilken årgång kan det ha varit?
Dom jag sett och kört 05 a har 42mm mikuni vakumskitfuggar (går 3st här i byn) och dom har garanterat 48hk bakhjulen med annat filter och slipon.. Körde i kapp med polaris predator en 08 eller 09a sprillan ny dom har ju ktm 525 motor och den fick däng!! Dinli 450 05a har den bästa topp jag någonsin sett vrålstora ventiler och bra kanaler standard...

05-06 or. Du kan ju ha rätt om storleken det jag ville ha fram va att det va bsr vakumskräpfuggar! Trodde du mena att det satt riktiga fcrer eller tm gasare. Sorry! Att jag är tveksam till dom 48 Hk är att jag själv Har haft en Suka Ltz400 som har 40Hk på utgående axel ( samma motor som Drz 400 s-sm som har 33-34BHP på slangen org.) Har hört att en quad tappar mer än en mc från utgående till drivhjul. Alltså kanske min ltz hadde 30Bhp på drivhjulen å jag blev då aldrig avhängd av Dinlisarna nån gång. Nu är ju Ltz på 169kg torrvikt mot dinli på 225kg torr! Tunga taiwaneser! Dom smälter väl ner vad dom får tag i haha!
bikepics-522626-full.jpg
Saknar den faktiskt.
 
Last edited:
Ja det kan hända att den räknas som 39mm det var ju faktist innerringen...Märkiligt att den inte fanns upptagen på microfishen hos ava mc? Jag lyckades ju hitta den gasaren på sprängskis i usa???? (får nog ringa annan firma) Men varför har E mod värsta största prylarna? är inte detta en enduro? verkar ju som minst ena kammen är värre på E insug? vad är då s mod eu moppe:D :va :va

japp E modellen är värre både kammar och förgasare :yoparty

S = eu moppe :finger

fast den e rätt tam orginal tur man har helsystem, fugge, moddad luftburk samt lite starkdrevad lättad på all onödig vikt :yoparty
 
Hej alla DRZ freekar jag är sugen att köpa en lite frågor
1.Skall man välja en speciell årsmodell ?
2.Jag har haft två yamaha tt 600 -84 och en ttr 600 -98 lite för tunga och trötta vad är skillnad mot dessaa dom var värdelösa att åka längre sträckor än 2 mil på landsväg hur är denna?
3.Hur långa är serviceintervallerna
4.Hur är den på landvägen
5.Kan denna vara ngt har legat ganska länge på blocket http://www.blocket.se/vi/17821595.htm?ca=11_s eller den här
http://www.blocket.se/vi/18053061.htm?ca=11_s
6.Vanliga fel
 
Last edited:
Drz450??

Va in på suzuki här istan och snubblade över lite nyheter... hon sa att det gick att beställa delar till Drz450-08:confused:
Hem och googlade lite och hittade lite info från staterna att den finns som enduro men inte landsvägshoj... här är en bild på skönheten...


nån som sitter på mer info tex när den kan landa i sverige som offroad:yoparty
 

Bifogat

  • DRZ450.jpg
    DRZ450.jpg
    58.2 KB · Visningar: 2,386
Om modellen 2008 i USA är samma förgasarmodell som 2007 fanns i EU.
Då kommer den tyvärr inte mer till EU eftersom den ej klarar EURO III avgaskrav.
Modellen måste uppdateras med bl.a insprutning och trevägs katalysator för att klara EURO III.
 
Om modellen 2008 i USA är samma förgasarmodell som 2007 fanns i EU.
Då kommer den tyvärr inte mer till EU eftersom den ej klarar EURO III avgaskrav.
Modellen måste uppdateras med bl.a insprutning och trevägs katalysator för att klara EURO III.

Visst e det så men dom har ju allt klart på RMZ450 med kehnin insprut som dessutom e batterilöst....:tummenupp
 
Hej alla DRZ freekar jag är sugen att köpa en lite frågor
1.Skall man välja en speciell årsmodell ?
2.Jag har haft två yamaha tt 600 -84 och en ttr 600 -98 lite för tunga och trötta vad är skillnad mot dessaa dom var värdelösa att åka längre sträckor än 2 mil på landsväg hur är denna?
3.Hur långa är serviceintervallerna
4.Hur är den på landvägen
5.Kan denna vara ngt har legat ganska länge på blocket http://www.blocket.se/vi/17821595.htm?ca=11_s eller den här
http://www.blocket.se/vi/18053061.htm?ca=11_s
6.Vanliga fel

Det finns en DRZ 400 SM t.ex 2005 som är mer landsvägsanpassad motard med 17 tum framhjul
 
Hej alla DRZ freekar jag är sugen att köpa en lite frågor
1.Skall man välja en speciell årsmodell ?
2.Jag har haft två yamaha tt 600 -84 och en ttr 600 -98 lite för tunga och trötta vad är skillnad mot dessaa dom var värdelösa att åka längre sträckor än 2 mil på landsväg hur är denna?
3.Hur långa är serviceintervallerna
4.Hur är den på landvägen
5.Kan denna vara ngt har legat ganska länge på blocket http://www.blocket.se/vi/17821595.htm?ca=11_s eller den här
http://www.blocket.se/vi/18053061.htm?ca=11_s
6.Vanliga fel

Dom hojarna du hittade på blocket är E-modeller och går som enduro eller cross, ej landsvägs reggade. Det du skall titta efter är antingen S eller SM modeller.

M.V.H Peter
 
Dom hojarna du hittade på blocket är E-modeller och går som enduro eller cross, ej landsvägs reggade. Det du skall titta efter är antingen S eller SM modeller.

M.V.H Peter
Är det därför dom är så billiga ? Är dom inte reggade elller går det inte att göra det ?
 
Jaha, då införskaffades även en Sucka DR-Z 400E till samlingen som tidigare bara bestod av en Husaberg FS 650E.

Fråga 1: Är det som man är van vid att ställa ventiler, dvs av med tank och plast, hitta ett par ventilkåpor som ska skruvas av och sedan fram med skjutmåttet, eller ???

Har ju aldrig påstått att jag är ödmjuk så en klibba åkte även på svingen....
 

Bifogat

  • IMG_0149.jpg
    IMG_0149.jpg
    96.1 KB · Visningar: 125
Off topic sista förvaret för dinli.. Dili 450 har helt enkelt den vassaste toppen av alla 450 i hela världen standard. Dock måste dom ställas in rätt i luftväg och utblåst och inbestyckas rätt!! Inte många som har gjort det tyvär.. 48-50 hk standard rätt inställd ..Har sett flera bänkpapper och framförallt tunat in en..Men nu blir den på över 100hk Med turbo!!:tummenupp
 
Off topic sista förvaret för dinli.. Dili 450 har helt enkelt den vassaste toppen av alla 450 i hela världen standard. Dock måste dom ställas in rätt i luftväg och utblåst och inbestyckas rätt!! Inte många som har gjort det tyvär.. 48-50 hk standard rätt inställd ..Har sett flera bänkpapper och framförallt tunat in en..Men nu blir den på över 100hk Med turbo!!:tummenupp

Dinli har onekligen den största topp jag sett på en enstånka! Men ett varningens finger för kvalitetsproblem! Arbetspolarens 05a har inte annat än krånglat( kamkedjesträckaren gav vika redan efter 350 mil! Men det enda som hände va att kammarna vart felkuggade och motorn starta inte komplös alltså. Han påstod att det va så djupt förbränningsrum & lågt kammlyft att ventilerna aldrig kunde krocka med kolven. I samma veva mättes ventilspelet = noll spel på en insugsventil. Tog lång tid innan han fick igång den igen pga att ÅF hadde problem med att leverera schims. När han äntligen hadde fått ihop den igen och bara skulle byta oljan så satt gängorna kvar på oljepluggen när han skulle dra lös den( kan ioförsig varit hans eget fel). Listan på andra fel kan göras hur lång som helst bla. Plastbussningar i a-armarna = glappa efter 150 mil( Japsarna har nållagerbussningar), Avgassystem som vibrerade sönder i svetsskarvar, tanklockspackning som inte tål bensin = vittrade sönder ner i tanken med följdfel, dåliga hjulaxellager( ska väl inte behöva bytas redan efter 400mil asfaltskörning), helt osmord ifrån fabrik = vajrar som tjärvar & går av, sliter bara ena bakdäcket( verkar vara ramsne) , Avsaknad av fjädring(stum) ioförsig bra vid snabba kurvor. Bultar som går av osv. osv. osv. Jag skulle då aldrig betala 60-70 tusen för en ny sådan!
 
Nu har jag provkört moddarna på 01ans dr400E det vart någr!!

1 Bort med gnistsläckaren i dämparen för den satt kvar.
2..Bort med org L-filter dit med kn och tokperforead burk Borrad tills man inte känner skillnad mellan lock borta och kåpa där (det blir några 20 tal hål på ca 28mm runt om burken och kåpan....
3 Portad förgasare från org 39mm till 42,2mm .
4 Det som är bland det viktigaste för gassvaret,, portat axpumpsmunstycke ca 30% större pisstråle + oringsmodd på armen som pumpar dvs man sätter en liten oring mellan den axeln och närmaste stopp som far ifrån armen vid gaspådra ger ca 30% mer tryck i axpumpen.

Ja hur den går? Kan bara säga det att den går som en yz 450 eller känns ta mej fan som en crf 450 (inbilling) Svarar på gasen som en anfetaminstinn huggorm och drar så fort upp i varv så det tog ett tag att vänja sig växla fortare slog annars i varvstoppet 1,2,3 (drevning 13-50!!) Drar något fruktat bra från 6000v till stopp och inte märkbart sämmre innan trotts toalettstolsfugge:D Snacka om att den vart lätt att weela med!! Går upp på varenda växel lätt ,,skulle vara intresant att prova den med snabbare drevning!!

Bestyckningen vart ca 10% större i låg-F och mellan-F munstyckena och nålen nästan hissad max ..Högfarten nu 168 ,,men det känns som den faktist ska ha större? Ska prova 175 i morgon.. Stenöjd iaf Ska bli roligt att höra vad kompisaren säger när han får igen den! Upplevs som 10hk men kan inte vara mer än ca 4-6hk gissar jag??????
 
Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

Back
Top