JJ
Sur
nån glad själ som vet va det sitter för kedja på en drz sm -05 är det 520?
![]()
RK520KZO om det är ett lås du är ute efter får du skaffa ett RK520SO.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
nån glad själ som vet va det sitter för kedja på en drz sm -05 är det 520?
![]()
polarn har en och i toppfart e man rökt likaså vrid men DRZ är ju lättare vilket jag tycker gör den roligare.
Nu har ju han racekammar, helsystem, högkompskolv, större förgasare typ 55hk på slangen mot en annans kanske 35-40![]()

oj!
Du har nog läst HK från en skuren hoj![]()
Om man har under 50HK i en 640 så ska man nog börja leta efter fel![]()
RK520KZO om det är ett lås du är ute efter får du skaffa ett RK520SO.
http://www.crossbolaget.com/ 1049kr för 520 oring med alubakdrev 999kr med stålbakdrev. Skitbra service hos dom även Suzuki ÅF!Har bestämt mig för att dreva ner min DRZa något så den passar för stunt men undrar vart man kan få tag på drev och bra kedja. Hade tänkt mig kanske 14 kugg fram, 50 bak. Någon som vet något bra ställe i sverige att beställa ifrån? Orkar inte beställa från USA eller direkt frå suzuki...
Har bestämt mig för att dreva ner min DRZa något så den passar för stunt men undrar vart man kan få tag på drev och bra kedja. Hade tänkt mig kanske 14 kugg fram, 50 bak. Någon som vet något bra ställe i sverige att beställa ifrån? Orkar inte beställa från USA eller direkt frå suzuki...
Du bör nog dreva den ännu lägre än så tror jag. Här kan du beställa drev med det kuggantal du önskar.Har bestämt mig för att dreva ner min DRZa något så den passar för stunt men undrar vart man kan få tag på drev och bra kedja. Hade tänkt mig kanske 14 kugg fram, 50 bak. Någon som vet något bra ställe i sverige att beställa ifrån? Orkar inte beställa från USA eller direkt frå suzuki...
Fick hem en drz med just 13-50 i drevning ,, det var riktigt rolig drevning gick up på bakhjulet varenda växel![]()
Den ska jag trimma in åt en snubbe dvs få ut max som går utan ingrepp i motor..
finns ju potencial ser jag.. Det första jag ska göra och man måste göra!! Är att kapa tokborra sönder luftburken totalt ,,,det blir så mycket hål det går under sadel och tokborrad sidokåpa. Jag märkte att drzan behöver borras oherrans mycket det räckte inte med typ 6 hål under sadel på ca 25mm. När en maskin är försedd med vanlig flatslidegasare (ej vacum) så ska den ha så lite motstånd det går i luftburk och filter. Så kn är beställt och förgasaren ska få sig en översyn,, jag ska bygga om axpumpsmunstycket till Boost special dvs dubbla blomsprutbilder i V det är effektivt sätt att få bra svar i gasenFår se om jag bygger om org dämparen eller monterar en hemmabyggd dämpare från husaberg?
Vart köper ni munstycken någonstanns? jag skulle behöva 48 i låg och 170 i hög ev någon som har?
Återkommer med resultat färdigintrimmad,,
Tjena Benny, ta upp burken till ca4*4tum under sadeln och sen 12st 30mm hål sidokåporna (6st på varje sida)
Det räcker till min.
Är det en S eller SM du ska finlira så stryper kröken+ljudämparen mest av allt efter fuggen!
Är det en E så duger kröken.
kan endast göra oringsknepet föra att få lite mer sprutt från början. Men jag har kluvit gasaren helt även i delningen och fått lös axpumpsmunstycket ,,så jag tänker borra och även fixa bätter sprutblid, Då tror jag att man får bort det refulla stupet just från början + att den drar bättre upp i registret en bit.... Jag mätte även upp gasaren 40mm 39mm i strypningsringen!! Och den är som gjord för portning blir nog att jag portar den till 41-42mm .... Letade runt på sidan men hittade inga drev till DRZhttp://www.crossbolaget.com/ 1049kr för 520 oring med alubakdrev 999kr med stålbakdrev. Skitbra service hos dom även Suzuki ÅF!
Ok tackDu bör nog dreva den ännu lägre än så tror jag. Här kan du beställa drev med det kuggantal du önskar.http://www.nikasilproffsen.se/
Letade runt på sidan men hittade inga drev till DRZ, ska man maila dom istället kanske och fråga vad dom kan ta in?
Ok tack![]()
Samma drev som Rm Rmz! Du kan ju medela att du har en z för säkerhets skull.
Ventilspel kall motor:Vilket ventilspel ska en drz 400 ha? 01a i detta fall men det är säkert samma som nyare,,Har sökt!!
Nu är förgasaren portad till 42mm går att få ända till 43mm![]()
Ventilspel kall motor:
In 0.10-0.20mm
Ex 0.20-0.30mm
Mitt ventilspel:
In 0.25mm
Ex 0.30mm
Benny varför en 42mm fugge på en 400cc?
Tack för spelet..
Såklart att det ska vara minst 42mm Dom varvar ju hutlöst. ex dinli 450 som lev 48 bromsade hk org med öppet system har org 42mm gasare!! och en vässad 450 på 60+hk har 45mm helt enkelt. Din som varvar så mycket och har bra väss skulle må bra av en 43-45mm. Bara att skicka till Boosten så portar jag den till något lämpligt![]()
Men jag skulle beställa en packning till flotörkoppen till denna 01a och till min förvåning så verkar det vara bytt gasare? Det sitter en kehin flatslite 40mm på den. Är inte det standard?
om det är en E-modell så borde det sitta en Kehin 39 på S-modellen sitter en mikuni 36:a

Tack för spelet..
Såklart att det ska vara minst 42mm Dom varvar ju hutlöst. ex dinli 450 som lev 48 bromsade hk org med öppet system har org 42mm gasare!!
Vilken årgång kan det ha varit?Nehejdu! Dom 2 som jag känner som har Dinli 450 har då Mikuni Bsr36or orginal. Och dom 48hk som utlovas är nog inte riktigt sanna.
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |