Suzuki DR BIG Dr 750/800

Jag har en -93 DR 800. Det ska tydligen sitta 2 olika tändstift på dom, ett iridium och ett standard. Vart ska vilket sitta? Nån som vet??
 
Jag har en -93 DR 800. Det ska tydligen sitta 2 olika tändstift på dom, ett iridium och ett standard. Vart ska vilket sitta? Nån som vet??

Hej
Det sitter inte olika stift i orginal.
Två standard blir bra.
Iridiumstift är överkurs.
 
Köpte nyligen en DR 800S. För att kolla oljenivån, ska hojen stå rakt? ska stickan skruvas ner helt? :)
 
Köpte nyligen en DR 800S. För att kolla oljenivån, ska hojen stå rakt? ska stickan skruvas ner helt? :)

Stickan ska skruvas ner helt och motorn måste vara het oljan måste ha full arbetstemp minst 80 grader. Bäst är att kolla oljan direkt efter man kört en mil eller mer. Och ja hojen ska stå rakt.
 
Väcker liv i denna tråd då.
Köpte en Dr750 förra året och hade inga stora förväntningar om att den skulle gå igång efter man plockade ihop den. Med lite meck, lite nya däck,GPR slipon, styre, tändstift och olja så gick den fasiken igång. Blir en gaffelservice snart också så den få lite ny olja i.

Om någon råkar sitta på crashbar (motorbågar) så får ni jätte gärna hojta till.

IMG_5859.jpeg
 
Kollat där men tänkte först kolla om någon i Sverige sitter på nåt sånt här innan jag gynnar någon annan 😉
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top