Suzuki DR BIG Dr 750/800

Jag har en -93 DR 800. Det ska tydligen sitta 2 olika tändstift på dom, ett iridium och ett standard. Vart ska vilket sitta? Nån som vet??

Jag har en -93 DR 800. Det ska tydligen sitta 2 olika tändstift på dom, ett iridium och ett standard. Vart ska vilket sitta? Nån som vet??

Hej
Det sitter inte olika stift i orginal.
Två standard blir bra.
Iridiumstift är överkurs.

Köpte nyligen en DR 800S. För att kolla oljenivån, ska hojen stå rakt? ska stickan skruvas ner helt? :)

Köpte nyligen en DR 800S. För att kolla oljenivån, ska hojen stå rakt? ska stickan skruvas ner helt? :)

Stickan ska skruvas ner helt och motorn måste vara het oljan måste ha full arbetstemp minst 80 grader. Bäst är att kolla oljan direkt efter man kört en mil eller mer. Och ja hojen ska stå rakt.

Väcker liv i denna tråd då.
Köpte en Dr750 förra året och hade inga stora förväntningar om att den skulle gå igång efter man plockade ihop den. Med lite meck, lite nya däck,GPR slipon, styre, tändstift och olja så gick den fasiken igång. Blir en gaffelservice snart också så den få lite ny olja i.

Om någon råkar sitta på crashbar (motorbågar) så får ni jätte gärna hojta till.

IMG_5859.jpeg

Kollat där men tänkte först kolla om någon i Sverige sitter på nåt sånt här innan jag gynnar någon annan 😉

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!