Suzuki bandit, yamaha xjr 1300 eller nåt annat?

harlekin

Medlem
Gick med
23 May 2010
Hoj
BATBIKE
Tjena! Är någe osäker på vad man ska köpa för hoj. Velar just nu mellan bandit 1200
eller xjr 1300. :rolleyes:

Gillar stuket på bägge. ( rund framlykta ftw! :yoparty) men är fan osäker på vilken som är bäst.

Tycker dom ser rätt lika ut. Kostar samma att försäkra. Söker en för runt 30 000 kr.

Bandit: http://www.blocket.se/vastmanland/Suzuki_GSF_1200_S_Bandit_48004189.htm?ca=2&w=3

Xjr: http://www.blocket.se/vastmanland/Yamaha_xjr_1300_48094761.htm?ca=2&w=3

Två av dom jag har tittat på.... Nån hoj som är bättre än den andra? Någon med erfarenhet av dom får gärna skriva. :)

Nån som har nåt annat förslag på nån annan hoj i ungefär samma stuk annars?

Utseendemässigt slår ju Yamman Banditen med hästlängder, körmässigt har jag ingen aning :glömdet

Jag har läst hela bandittråden..... ;)

Jag söker fortfarande efter nån som kan jämföra bägge. :)

Jag rek GSX 1400.....snyft saknar den.....:död

Bifogat

• jonas.falken.1.jpg
    jonas.falken.1.jpg
    235 KB · Visningar: 153
  • IMG_1525.jpg
    IMG_1525.jpg
    239.5 KB · Visningar: 153
tycker den är lite för dyr. billigaste på blocket ligger runt 40 000( iochförsig inte omöjligt ) . :)

Snygg är den! ;)

Ha lite is i magen! den ligger lite högt just nu bara. Jag tror få blir av med dom för över 40.
35000 bör du lätt kunna få loss en riktigt fin 02:a för.

Xjr är också en väldigt fin hoj. Banditen är säkert en jättebra hoj, men i mina ögon är det lite mer av en volvo.

Jag har läst hela bandittråden..... ;)
Bra, då vet du hur enkelt och billigt det är med väss och uppgraderingar till den.

Jag söker fortfarande efter nån som kan jämföra bägge. :)

Har själv inte kört Yamahan men min polare körde en ett tag och beskrev den som en stor moped, han har lånat min bandit några veckor och älskar den i jämförelse. Lättare, vassare och mycket mera bus/huligan faktor. Yamahan ger mera rullande-soffa vibbar i mitt och hans tycke iaf...

Sen ang utseendet så är ju det viktigaste (ramen, tanken och motorn) mycket snyggare på första generationens bandit, tycker jag iaf. Inte generation 2 dock... Älskar den kurviga synliga ramen och den slimmade tanken på Gen1.

Här kanske:
http://www.carolenash.com/insidebikes/bike-reviews/yamaha/xjr1300/

Last edited:
Ha lite is i magen! den ligger lite högt just nu bara. Jag tror få blir av med dom för över 40.
35000 bör du lätt kunna få loss en riktigt fin 02:a för.

Xjr är också en väldigt fin hoj. Banditen är säkert en jättebra hoj, men i mina ögon är det lite mer av en volvo.

mja skulle kunna lägga 35 000 för en sån! Är ju så synd att för varje dag som går så är det en dag mindre på säsongen... Känns sämst att sitta och vänta... Skiljer inget i försäkring så det är helt klart ett alternativ.

Fan den behöver inte vara fin, ska ha den nåra år så har tid å fixa...... :rolleyes:

Bra, då vet du hur enkelt och billigt det är med väss och uppgraderingar till den.
....
Sen ang utseendet så är ju det viktigaste (ramen, tanken och motorn) mycket snyggare på första generationens bandit, tycker jag iaf. Inte generation 2 dock... Älskar den kurviga synliga ramen och den slimmade tanken på Gen1.
...

Funderar faktiskt allvarligt på mk2an i blocket annonsen i trådstarten. Iaf ta sig tiden att fara och kolla. Dock så är den importerad från frankrike. :va Nån som bor i närheten som vill ha soppapengar? :tungan

Gillar utseendet på mk2an mer. ;) Finns en billig svart mk1 här i krokarna på blocket med kåpa, kanske borde fara och kika på den.

Går på semester( mellan jobb... :hihi ) på fredag i två veckor så ska se om man har lite tid att planera in nån resa söderut och hoja hem. :yoparty DVS om jag hittar nåt vettigt.

Får väl se. Måste kolla runt lite efter en suzuki gsx 1400 nu...

Last edited:
Medhåll.. fattar inte varför jag sålde den..
Jag fattar varför jag sålde min GSX1400.

Det är en hoj med en fantastisk motor som morrar trevligt och ger en massa kraft redan från låga varv, bekväm, relativt välutrustad (för att vara en nakenhoj med retroutseende), stabil, går som tåget, etc... Men en jäkla gris. Den är relativt smidig och lätthanterlig med tanke på storleken. Men jämfört med en hoj som verkligen är smidig och lätthanterlig så är den en gris.

1400:an jämfört med Zephyren, vinner 1400:an med sin råa kraft. För övrigt så var ju Zephyren väldigt smidig för sin storlek. Bra allroundhoj är båda motorcyklarna. För min del är siktet inställt på en XJR 12-1300. Den måste provas på. Är själv svag för nakenhojar. TRX:en och Venturen får gå....
Tar kanske upp TRX:en till Karlskoga på Bikeweek. Den hade ju varit rolig att prova där :) Lycka till med att hitta "rätt" hoj :tummenupp

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti