Suzuki bandit, yamaha xjr 1300 eller nåt annat?

Ja Banditen är säkert en mycket trevlig hoj:)....Har också kikat på dem. Prisvärda jämfört med 1400:an, absolut:tummenupp. Hade en Bandit i lugn/medelgrupp i Karlskoga/ BikeWeek för några år sedan med en äldre kille i 60 års åldern i sadeln, och han körde på riktigt duktigt med sin Bandit:gnissla ( han körde ifrån mig : )) Ser dem som en kompromiss som fungerar med det mesta som ex några bandagar om året och till lite touring med frugan och kort kvällstur med någon av ungarna : )
Tusan kanske skall rikta in mig på en Bandit jag med.....:yoparty:tungan:)

mjo. Börjar vara alltmer inne på det. Kan man lägga 10 000 på nåt annat eller bara ha i spargrisen... Såg nån hade ett turbokitt ute för 13 000 i finland.... :rolleyes:

Stockholmsresa på söndag... Hänger med en polare som kör lastbil ner. Fara och kika på nåra alternativ. ^^ har inte bokat nån resa tillbaka.... :gnissla lutar ganska mycket åt bandithållet om det inte dyker upp en gsx 1400 för rimliga pengar innan måndag. :tummenupp

Lär väl dyka upp en gsx 1400 för 30 000 i umeå dan efter man köpt nåt... :glömdet

Last edited:
min 12'a lämnar över 100nm hela vägen mellan 6k och 9k rpm med std 1157cc, orörd topp och std fuggar.
1216 kit och portad topp är på G ;)

Jag är riktigt nöjd med min XJR1300! Så jag måste ju säga att det är den du ska satsa på!

min 12'a lämnar över 100nm hela vägen mellan 6k och 9k rpm med std 1157cc, orörd topp och std fuggar.
1216 kit och portad topp är på G ;)

1400:an är på 126 nm så är lite mer. är väl knappast nåt man tänker ska märkas nå mycket.

Posta dynokurva sen? ;)

Jag är riktigt nöjd med min XJR1300! Så jag måste ju säga att det är den du ska satsa på!

haha skulle ha velat haft en bra jämförelse mellan den och en bandit... It has DIIIIIIIIII look. :tummenupp

1400:an är på 126 nm så är lite mer. är väl knappast nåt man tänker ska märkas nå mycket.

Posta dynokurva sen? ;)

haha skulle ha velat haft en bra jämförelse mellan den och en bandit... It has DIIIIIIIIII look. :tummenupp

Du fick ju en jmf tidigare.
B12 mera bus/huligan feeling. Är inte bäst på nåt men kan allt. Lättare, bättre markfrigång. XJR mera rullande soffa och coola dubbelfjädrar bak.
:P

Kurva kommer såsmåningom, hoppas på 145+ trots std fuggar, krökar och luftburk. ;)

Posta dynokurva sen? ;)

Jo 26 Nm märks mycket en 750 har ca 75 nm o det är ju bara 25 mindre än Banditen.Däremot inte sagt att du inte ska välja en Bandit

Banditen kan jämföras med en amerikansk gammal muskelbil, stor och stark men lite svajig :) Mycket hoj för pengarna. Jag hade min i 7 säsonger.

Last edited:
Kan det vara den här.....?
Suzuki GSX 1400 -02
40 000:-

Värmland

Bifogat

• 2588664953.jpg
    2588664953.jpg
    6.9 KB · Visningar: 340
Special edition är "fulsnygg" på nått konstigt sätt.

Det är nog hugget som stucket vilken av muskel hojarna du väljer.

Jag själv saknar Växelindikator och Olje temp mätare på min GSX 1400.

Modell historik. 2005 gjordes större uppdateringar på flera punkter bla bränsleinsprutning fick sig ett omarbete. Kan läsas i länken nedan.
http://www.suzukicycles.org/GSX-series/GSX1400.shtml

1.jpg

bandit.jpg

:rolleyes:

Låg ute på blocket. Mycket gjort, öhlins fjädrar, öppnad luftburk, yoshimura pipa, corbin dyna. Bra pris också. :Bugar Gått 4700( kändes inte så jättefarligt ändå... ), trevlig säljare också.

Nu åka en sväng. brb... :kär

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...