Suzuki Bandit 1200-tråden

Okej, tack igen.
Men det finns inga andra eventuella motormodifikationer(portning, planing, kammar mm) som skulle kunna rättfärdiga den befintliga feta bestyckningen och flottörhöjden? :va
 
O-8 är också original emulsionsrör. Brickorna under clipset sitter som dom ska. Har för mig att det ska vara ytterligare en bricka ovanför clipset, som fjädern vilar mot. Tomgångsskruven ska skruvas ut lite till ca 2,5 varv (mot 1 3/4 i original). Verkar inte som föregående ägare har följt 2" modden helt (eller också har hojen mestadels gått i norra ishavet :hihi ). Tratten på insugningshålet sitter där av en anledning. Varför har du tagit bort den? Är dock osäker på hur det påverkar om du tar bort den.
 
O-8 är också original emulsionsrör. Brickorna under clipset sitter som dom ska. Har för mig att det ska vara ytterligare en bricka ovanför clipset, som fjädern vilar mot. Tomgångsskruven ska skruvas ut lite till ca 2,5 varv (mot 1 3/4 i original). Verkar inte som föregående ägare har följt 2" modden helt (eller också har hojen mestadels gått i norra ishavet :hihi ). Tratten på insugningshålet sitter där av en anledning. Varför har du tagit bort den? Är dock osäker på hur det påverkar om du tar bort den.

Helt riktigt. Det sitter en nylonbricka med fjädersäte ovanför clipset.
Tomgångsskruvarna var ställda på exakt 3varv.
Det skulle vara kul att veta var den har gått, och HUR den har gått... :D
När jag hämtade den(tog den på släp) satt det en sänksadel på, bakdämparen var kass och nerhängd, styret krokigt, bromsgreppet pekade uppåt, kopplingsgreppet nedåt. alla motorbågar böjda.:3freak
Borde jag sätta tillbaka gummitratten? stod det inte i 2"-modden att den skulle bort?
 
Ingen trimning internt i motorn påverkar förgaseriet annat än på väldigt låga varv om man har vassa kammar med mycket överlapp som orsakar "double carburetion" dvs för fet blandning. "Gummitratten" är en form av ljuddämpning av insugsljudet samtidigt som den sprider insugsluften över luftfiltret - som med ett extrahål på 5 cm inte gör så mycket längre. Tar man bort den får man lite större insugsarea - och slipper ha den i vägen vid luftfilterbyte.
 
hej har lite funderingar ska vinterförvara min gsf 1200 2001 det jag ska göra är varmköra den med lite ksprit i tanken ett bra tag sen stänga av byta filter och olja i motorn och fylla full tank. nått annat jag bör titta finns väl inge glykol då den är oljekyld? och det är väl samma olja till lådan som motorn? och om det är glykol vart kan jag isf mäta den? alla tips för servic uppskattas då det är kallgarage
 
Strunta i K-sprit, du har redan 5% Etanol i bensinen.
Vill du skydda bränslesystemet så kör en skvätt Alkylatbensin i tanken sista varmkörningen, den fäller inte ut så mycket skit som vanlig bensin över vintern.
 
höst och vinter = servic kolla stiften här om dagen och alla 4 var rätt svarta och sotiga. sista starten var dock chock o och tomgång 20 minuter inför oljebyte. stått 2 månader innan dess. ur som är det en bandit 1200 års 2001 den var inlämnad av tidigare ägare för bäkning på kvitto står det ventil justering bänkkörning och justering huvudmunstycken inbytes 105 och lågfartsmunstycken 17.5. Och så sitter det effekt rör. vad kan det bero på att stiften är så svarta. tjock blandning vet jag. har k&n filter som monteras i luftburken som jag fick med. sitter vanligt papperfilter i nu. nått man kan prova montera? eller kan det slitas på saker? nått jag ska ställa in själv?
 
Choke och 20 min tomgång ger ju såklart svarta stift. Dina munstycken är uppjackade ett snäpp mot original som jag uppfattar din beskrivning. Vid bänkningen brukar också AFR redovisas, och jag tror knappast valet av munstycken är gjort utan anledning. (öppet system ger snålare blandning, kan vara därför större munstycken monterats)
 
Min åsikt om K&N -> Papperskorgen. OM man nu inte har ett Holeshot Stage 2 kit med K&N Dual Pods och struntar i den taskigare filtreringen och det höga insugsljudet (som blir tröttsamt efter ett tag).
 
burken är ju kvar fast jag slänger i kn filtret då det ersätter papperfilter i bjtken=) montera nya blinkers idag men hur fan her man på varningsblinkers har googla men inte hitta nått och nån manual fick jag inte med
 
burken är ju kvar fast jag slänger i kn filtret då det ersätter papperfilter i bjtken=) montera nya blinkers idag men hur fan her man på varningsblinkers har googla men inte hitta nått och nån manual fick jag inte med

Varningsblinkers :va Hur sakta ska du köra? :brynad:D:7peta
 
Besiktigade min B12'a i dag. Enda anmärkningen var att kedjan var för dåligt spänd. Åker hem något förnärmad. Lika förnärmad som om han skulle ha kritiserat ens barn ungefär. Han var väl bara tvungen att anmärka på något tänkte jag. Väl hemma återställer jag hojen och ersätter besiktningsdämparen med den ordinarie dämparen. Passar på att kolla den jävla kedjan. Faan! Den var verkligen för slapp! Nu är jag bara tacksam för att kontrollen omfattade även detta.

201704071.jpg
 
Ni som har en naken-bandit gen1 96-00, jag håller på och plockar bort kåpan till förmån för ett 7" lyse, vad har sidofästenas hål (dess mitt) för relativ position till varandra, mätt som en triangel? T.ex. 98x122x106 mm
 
Har gjort den resan, men jag nyttjade orginalfästena som jag hittade på ibäj och du ser på bilden. Tyvärr dock inget direkt svar på din fråga. Kan inte heller mäta koordinaterna idag, då jag har en 1250 gaffel med orginalstrålkastare på.

Det stora grejen är dock att bli av med all kabel. Försökte knöka in skiten bakom strålkastaren, men det blev inte bra. Slutade med att jag kapade stammarna och klämde på nya connectors.

20140516_181926.jpg

CE_7369_1.jpg
 
Last edited:
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top