Suzuki Bandit 1200-tråden

Jag tackar och bockar för dessa snabba svar :) och försöker få till en 2"moddning munstycken är beställda så det tar väl en vecka innan det är hemma och i maskinen igen :yoparty:yoparty:yoparty

Nu så har jag monterat i dessa munstycken och höjt nålarna men tycker att den går lite konstigt på tomgång den boppar ibland om ni fattar vad jag menar? nålarna är ju inte orginal då det är 6 olika lägen på dem:3freak så jag har flyttat clipset från det översta (närmast tjocka änden) till det 3:e från smala änden alltså 4:e spåret uppifrån om man nu räknar så?? då boppar den lite ibland. Sen provade jag att sänka ner till sista 6:e spåret men då bluddrar den när man gasar lite typ 2500-3000 rpm och verkar gå på 3 cylindrar och ibland 2 cylindrar för att dö :död men om man gasar till innan den vill dö så ryter den till å går ordentligt. Den ryker till en del när man gasar ur den och skjuter vid avslag. Jag provade även 5:e spåret och där bluddrar den likadant :( . Den gick ju bättre ju lägre nålen stod så jag får prova 3:e spåret idag . jag har även luftskruvarna på 3 varv på alla lägen även provat 2 2,5 3,5 och 4 varv lite skillnad blir det ju men inte så värst mycket:rofl:rofl:rofl . Tänkte nu fixa orginal nålar men hittar ju inte vilka det ska vara ? det är ju en hel uppsjö av dem googlar förfullt på bst36 men lyckas inte hitta något. Är det ingen som vet beteckningen på dessa eller vilken sorts förgasare jag ska söka på ? tack på förhand:yoparty
 
Nu så har jag monterat i dessa munstycken och höjt nålarna men tycker att den går lite konstigt på tomgång den boppar ibland om ni fattar vad jag menar? nålarna är ju inte orginal då det är 6 olika lägen på dem:3freak så jag har flyttat clipset från det översta (närmast tjocka änden) till det 3:e från smala änden alltså 4:e spåret uppifrån om man nu räknar så?? då boppar den lite ibland. Sen provade jag att sänka ner till sista 6:e spåret men då bluddrar den när man gasar lite typ 2500-3000 rpm och verkar gå på 3 cylindrar och ibland 2 cylindrar för att dö :död men om man gasar till innan den vill dö så ryter den till å går ordentligt. Den ryker till en del när man gasar ur den och skjuter vid avslag. Jag provade även 5:e spåret och där bluddrar den likadant :( . Den gick ju bättre ju lägre nålen stod så jag får prova 3:e spåret idag . jag har även luftskruvarna på 3 varv på alla lägen även provat 2 2,5 3,5 och 4 varv lite skillnad blir det ju men inte så värst mycket:rofl:rofl:rofl . Tänkte nu fixa orginal nålar men hittar ju inte vilka det ska vara ? det är ju en hel uppsjö av dem googlar förfullt på bst36 men lyckas inte hitta något. Är det ingen som vet beteckningen på dessa eller vilken sorts förgasare jag ska söka på ? tack på förhand:yoparty

Har faktiskt inte kollat flotörnivån detta glömde jag när jag bytte munstycken så jag får ju ta å riva ner skiten igen och kontrollera dett oxå :huvet:huvet:huvet:huvet
 
Ska titta på en 2001 bandit nu i veckan gått 2900 mil nått jag bör tänka på och kolla efter? den är ny bes och godkänd iaf. Sen om jag skulle få för mej att fixa med den tex få den att låta trevligare vad rek ni för inte allt för stor peng? och måste jag bestycka om den om jag ändrar nått på avgas systemet?
 
Rent generellt finns det inga speciellt svaga punkter. Allmänskicket säger det mesta.

Angående ljuddämpare, vad som helst som bullrar ger 12-14 hästar extra. Ombestyckning är inte nödvändigt då den går rätt fett på full gas från fabrik. Att modifiera bakre fästet (så den passar B12'an) på en RF900 original ljuddämpare gör den lika tyst som original B12'an - men får lika mycket i effektökning - och gör förmodligen att du inte blir nagelfard av tyska polisen - om du skulle få för dig att resa lite.
 
En 18 år gammal hoj som gått bara 2900 mil är ju en lyckträff. Kolla bara så den inte stått oanvänd 10 år, vilket egentligen enbart innebär att du eventuellt kan få behöva rengöra bränslesystemet.

Vill du sen trimma är ju 2" modden den enklaste modifieringen, se inlägg 4125.

Sedan tycker jag att 1200 modellen är att föredra framför 600 modellen. Man slipper liksom växla ideligen.
 
nu köpte jag hojen och jätte nöjd 2980 på mätaren och den har varit i trafik senaste åren. den är lite fixat men tänker göra lite mer saker på den. vill ha dubbellyse fram så det letar jag sen så fick jag med en luftfilter från k&n nått som ska ge extra luft inte ett öppet nått man kan byta till eller bli det fel med bränsleblaningen? den har gjort dunotest och låg på ca 107hk helt orginal utan slutburken nån som har tips på delar till banditen för ändra utsene tex vill jag byta till mindre fotpinnar kortare broms och kopplingshandtag. Och belly kåpa alla tips motagets för lätta medel att få den lite mer Street. Går som en dröm i motor och låda redan så är bara utseende jag vill fixa med
 
Ska du montera K&N bör du veta vad du ger dig in på. Det är ett textilfilter som fel inoljat ger ett tätt filter eller ett filter som filtrerar dåligt. Du har på fejan talat om att byta styret. Kan berätta att jag behövde byta kopplings- och bromspump då vätskebehållarna lutade betänkligt med ett rakare styre. Ångrar dock inte att jag bytte styret. Och tänk på att fotpinnar utan gummi sannolikt blir hala. Betr strålkastaren, så se till att du monterar en E-märkt strålkastare. Biltemas dubbel var i alla fall inte tidigare E-märkt.
 
då skiter jag helt i k&n filtret fick med det till hojen helt nytt bli att skaffa vanligt orginal filter. ahh bli att bara byta broms och koppling grepp då dom som sitter är ruskigt fula. om nån har nått godis som magkåpa eller annat roligt som inte använts är jag intreserad att köpa dålig på engelska och gillar inte beställa från utlänska sidor. saker jag är intreserad av är framlykta dubbel alt nån Street model som passar med orginal mättare. grepp broms och koppling korta magkåpa kolfiber alt svart.
 
helt rätt nu har jag bara hunnit polera hela hojen men beställt lite grejer som ska på. och mer ska det bli. man bli lite som en barn på jul tyvärr vet jag inte hur jag posta bilder här. men är iaf en blå gsf 1200 med lite godis på sen tidigare ägare och mer bli det ???? nån som har runda dubbel lysen fram som vill vissa bild och info om lampan och fäste?
 
höll på fixa lite med hojen och råka tappa baklampan i golvet efter det funka inte bak lyse bara broms. vist ska det vara 2 trådar i lamporna för i båda lamporna var det bara en tråd. så misstänker att ena smala tråden paja i båda lamporna. nån som råka sitta på en extra manual att sälja
 
Originalet heter 09471-12128 och det är en 12V 21/5 watt och finns kanske på dina lokala ICA-butik, iaf Biltema. Servicemanual finns att fiska på nätet som PDF (t.ex. manualslib.com)
 
kanske nån kunnig här kan hjälpa lite. köpte mej en gsf 1200 års 2001 för snart 2 veckor sen. killen som körde hem den 25 mil sa den gick som ett lok på vägen och inga konstigheter. ägarn innan mej sa man nästan var tvungen att vara 2 för få upp den på centralstödet la inget större vikt i det då. en idag har jag inte lyckas själv utan med hjälp av en till person få upp den. så min misstanke är att den är sänkt då jag upplever min låg och att jag sätt andras på bild se högre ut. så mina frågor är.

1 hur kan jag lättast se att den är sänkt och hur den är sänkt?

2 är det till nackdel att ha den sänkt är 180 lång tycker jag sitter skönt och ingen som prova den har klaga på sittställning

3 är det dyrt svårt att höja den igen fick inte med nått sånt till som skulle höja hojen på nått viss med en små saker som bromsklossar olja mm
 
kanske nån kunnig här kan hjälpa lite. köpte mej en gsf 1200 års 2001 för snart 2 veckor sen. killen som körde hem den 25 mil sa den gick som ett lok på vägen och inga konstigheter. ägarn innan mej sa man nästan var tvungen att vara 2 för få upp den på centralstödet la inget större vikt i det då. en idag har jag inte lyckas själv utan med hjälp av en till person få upp den. så min misstanke är att den är sänkt då jag upplever min låg och att jag sätt andras på bild se högre ut. så mina frågor är.

1 hur kan jag lättast se att den är sänkt och hur den är sänkt?

2 är det till nackdel att ha den sänkt är 180 lång tycker jag sitter skönt och ingen som prova den har klaga på sittställning

3 är det dyrt svårt att höja den igen fick inte med nått sånt till som skulle höja hojen på nått viss med en små saker som bromsklossar olja mm

En Bandit 1200 sänks (eller höjs) vanligen med längre eller kortare länkarmar (sk hundben) mellan stötdämpare och fjädringslänkage. Inte helt enkelt att bara se rakt av om den är sänkt. Den ska ha sitthöjd 835 mm original.
Du kan också kolla om gaffelbenen sticker upp mer än 5-6 mm i gaffelkronan. Sticker de upp mer än 10 mm är de troligen justerade för att få fronten lägre.


Sent from my camp fire with smoke signals.
 
då måste min vara sänkt bak får det till ca 80 cm längsfram på sadeln vid tanken. hundbena är lite mer en 18.6 från bult till bult om jag räknar mitten på dom. bara beställa nya hundben helt enkelt ????
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top