Suzuki Bandit 1200-tråden

Hej,

Vågar man köpa en välservad Bandit 1200 som gått 5400 mil.

Nya bromsklossar fram/bak
Stålomspunna bromsslangar fram
Bytte olja, filter och tändstift ifjol
Ventilspelet justerades vid 5000 mil
Nej nej nej! Över 2000 mil, är du tokig? Den är ju helt slut!




Allvarligt, köp den du. Varför skulle du inte våga det, ovanstående skäl? Då ska du nog inte köpa begagnad... Det enda jag ser är att fjädringen är oservad väldigt många år senare och troligen väldigt gungig.

Skickat från min SM-A310F via Tapatalk
 
Tack, för svar.

Blir köp idag :-)
 
Hej,

Yes, blev affär.

Är lite extra godis på den så den upplevs inte gungig :)
*Öhlins fjädrar fram samt GSX bakdämpare
*Holeshot Corbin dyna

Samt ett Yoshimura system :yoparty
 
Hur kör ni med packning på era Bandit´s?

Något att rekommendera?

Packväskor, pakethållare, packrulle, ryggsäck etc??
 
Hej är det nån här som har erfarenhet av eftermarknads nålventiler?
Märket är keyster.
Tänkte om dom kan ställa till det med flottörnivån?
 
Tjena alla hoj åkare!
Jag har inhandlat en bandit 1200 - 97a.
När jag provkörde den så märkte jag att den dog av lite och kunde hacka till vid ca 3000-4500rpm. Tänkte att det va skit i förgasarna. Lämnade in den för rengöring samt synkning och de sa att två tomgångsmunstycken satt igen. Tog hem den och märker att den beter sig ungefär lika mellan 3000-4500rpm men är bra på tomgång nu ialf. Är speciellt mkt när den är kall och uppleva att den blir bättre när den har normal temp.
Vet ej om det är originaldämpare på den men någon kanske kan säga om det är det. Samt så är det kn filter på den och upptaget ett ca 2" hål i luftburken.
Har någon en idé på vad man ska göra? Ska man beställa ett kitt med munstycken till den eller vad ska man göra!? Bifogar bild på dämparen och förgasarna.
e69ccdbc2d0d6bc47d80d94be4dc9d6f.jpg
26092df81a674c52ecdcaf755821cbb7.jpg


Skickat från min F8131 via Tapatalk
 
Hålet i luftburken visar att den har den sk 2" modden. Brukar ge några hk mer. Öppet avgassystem och KN filter borde inte påverka så mycket på gången, men om du har fel bestyckning får du definitivt de problem du beskriver. Jag provade en gång i tiden med orginalbestyckning och 2" hålet, och fick samma erfarenhet som du. Så har man verkligen gjort ren hela förgasarbryggan och felet kvarstår, skulle jag gissa på fel bestyckning. Prova först med att sätta igen hålet i luftburken och går den bra då kan man gissa att det sitter orginalmunstycken i bryggan.
 
Hålet i luftburken visar att den har den sk 2" modden. Brukar ge några hk mer. Öppet avgassystem och KN filter borde inte påverka så mycket på gången, men om du har fel bestyckning får du definitivt de problem du beskriver. Jag provade en gång i tiden med orginalbestyckning och 2" hålet, och fick samma erfarenhet som du. Så har man verkligen gjort ren hela förgasarbryggan och felet kvarstår, skulle jag gissa på fel bestyckning. Prova först med att sätta igen hålet i luftburken och går den bra då kan man gissa att det sitter orginalmunstycken i bryggan.
Ok, ska testa att tejpa igen och se om den blir bättre. Måste man justera om förgasarna om man tejpar igen hålet tro? De har justerat in dom nu med hål i luftburken tänkte jag

Skickat från min F8131 via Tapatalk
 
Uppdaterar lite. Tejpade igen 2" hålet och har testkört, när man ligger och kör I ca 110-140kmh ca 4500rpm så sackar den av lite och sedan går den som den ska igen. Ungefär som att den tappar effekt i typ 1 sekund och sedan går den som den ska igen. Riktigt störande beteende. Sen när den står på tomgång och man gasar till så dör den av och sen varvar den upp. Lite svårt att formulera allt men hoppas att ni förstår vad jag menar. Har någon en idé på vad det kan vara som spökar?

Skickat från min F8131 via Tapatalk
 
Då får du fortsätta med att kolla så att rätt munstycken sitter i. Nålhöjd och flottörhöjd också. Bilden kommer från Anders Brink's (motorguru) hemsida om 2" moddens utförande.

Skärmklipp@7c3bf770e0c44bdca95a77b19f893d87.JPG
 
Har tittat igen på ditt foto över förgasarna. Jag vet inte, men personligen tycker jag det ser lite konstigt ut med klamrarna runt luftburken. Har du kollar att alla klamrar är dragna, så du inte får tjuvluft någonstans?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top