Suzuki Bandit 1200-tråden

Hej!

Fråga till er som har vässat lite och åker med Mikuni Rs brygga då jag samlar på mig delar inför ett motorbygge i vinter i rask takt :D, vad har ni för bra/dåliga erfarenhet av luftfilter? Funderar på om man ska köra med K/N filter eller trattar med foamfilter/sockor?

Vore kul att se om någon har någon erfarenhet då det blir rätt så spridda åsikter när man googlar....

Tack och bock!
 
Hej!

Fråga till er som har vässat lite och åker med Mikuni Rs brygga då jag samlar på mig delar inför ett motorbygge i vinter i rask takt :D, vad har ni för bra/dåliga erfarenhet av luftfilter? Funderar på om man ska köra med K/N filter eller trattar med foamfilter/sockor?

Vore kul att se om någon har någon erfarenhet då det blir rätt så spridda åsikter när man googlar....

Tack och bock!

Prova i "trimning av oljekylda gsxr " tråden istället :tummenupp
 
Sålde min bandit i somras. Nu hittade jag en splitterny rund framlykta och gaffelbensfästen (original) liggandes i en skrubb.. Min tanke var att konvertera till naked-modell men då jag blev student fick jag sälja hojen. Finns det nåt intresse för dessa prylar, så att det är värt att lägga upp köp/sälj eller är det bara att lämna till närmaste skrot?

Detta är kvar i skrubben, kommer genomlida en flytt till annan ort under november och dessa grejer kommer INTE följa med. Så, någon intresserad? Lyktan är helt ny i kartong. Gaffelfästena är begagnade och sprayade med rostskydd, därför se de lite matta och kladdiga ut på bilden, borde gå att putsa upp! :) IMG_2997 - kopia.JPG
 
Hej nya här!
Undrar om någon har lite tips ang 2 modden?
Har satt i 127.5 på högfart...Är det för litet?
 
Glömde en sak! Nålarna satt i näst lägsta läget med en bricka under den gråa plastbrickan under clipet
Är det original?
 
Ok det enda som var gjort innan jag började med 2 modden var ett slipon och då gick den bra med nålen i det läget.
Får prova med 130 munstycken och nålen i lägsta läget....Men brickan är alltså original
 
En till fråga.
Måste man upp med hojen i bänk efter modden eller går det att få den att gå bra ändå?
Tacksam för alla svar
 
Nej det är klart, sen är väl inte det tanken heller men förstår vad du menar.
Problemet är att finns ingen som har bänk här i närheten
 
Redan när du har öppet system finns risk att din moppe går snålt, har med vakuumförgasarna att göra. Med nålarna i lägsta läget antar jag att du menar clipset längst upp på nålen, vilket i sin tur ger snålare blandning vi fullt gaspådrag. I så fall skulle jag placera clipsen i mittersta läget till att börja med. Jag vet att det är meckigt att trixa med munstyckena i en B12, man måste ju ur med tank och brygga för att byta. Och som sagt var, kör den i bänk för att se att AFR är i rätt härad. Att bara titta på stiftet säger inte allt. Med lamdasonden kan du se ARF vid varje varvtal, dvs för varje munstycke. Lycka till
 
Nej jag menar att clipet satt åt det fetare hållet
Lutar nog åt att jag återställer som det var....Finns ingen som bänkar häromkring
 
Jag körde i 7 eller 8 år med 2"-modden, inklusive fullgaskörningar på autobahn, utan bänkkörning. Kan ju naturligtvis inte garantera att det fungerar på din, men det fungerade fantastiskt bra på min.
Gör exakt som det står i beskrivningen, hoppa inte över flottörnivån.
 
Har inte fått det att stämma nu men har ju provat med 127.5 på huvudmunstycke....Den dör när man gasar fullt
 
Ok....Jag var mer inne på för lite bensin pga huvudmunstyckerna....Hur åtgärda att den får för mycket luft?
Mvh
 
När jag startade första gången fick jag rejäla avgassmällar....Fick byta tändstift till dom gamla efter då det blev överslag i dom....Den går bra på tomgång och låga varv nu men när man provar fullgas så dör den
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top