Suzuki Bandit 1200-tråden

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Apropå effekten så är det nog inte helt otroligt. Min gamla 1200 från 1999 gav 121 hk i bänk med slip-on, 2" mod och ombestyckning.

Sen är det ju svårt att stanna där... Jag landade på RS36:eek:r, GSX-R kammar, 1216cc, portning, helsystem, mm, och ca 150 hk. :D
 

zoddri

Alltid retar det nån
Gick med
17 Jun 2004
Ort
uume
Hoj
Honda VFR1200F -10
Nu kommer ju detta att bli min första riktiga hoj så trim och liknande får nog vänta tills.. Öhm.. Nästa säsong? :gnissla :D
 

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Jag tyckte Banditen gick som ett skållat troll när jag skaffade den. Framför allt älskade jag bottenvridet. Du kan nog ta det lugnt med ytterligare trim.
 

zoddri

Alltid retar det nån
Gick med
17 Jun 2004
Ort
uume
Hoj
Honda VFR1200F -10
Jag tyckte Banditen gick som ett skållat troll när jag skaffade den. Framför allt älskade jag bottenvridet. Du kan nog ta det lugnt med ytterligare trim.

Lägg till faktumet att den har större motor och fler hästar än min bruksbil så.. :3freak :crash

Men jo, jag är ju ute efter hoj med lite bottenvrid. Jag föreställer mig att det är mer förlåtande att börja med en sån än med något som vill ha mycket varv bara för att ta sig framåt.. :va
 

zoddri

Alltid retar det nån
Gick med
17 Jun 2004
Ort
uume
Hoj
Honda VFR1200F -10
Ta det lugnt så länge däcken är kalla, just det feta bottenvridet skickade mig på flygtur förra året! Svängde nystartad från sidoväg upp på större väg och halvgas på ettan gav hjulspinn och en hög fin highsider.
Väldigt klantigt, jag vet, men har aldrig hänt under nästan 20 år och många tusen mil med ordinarie 1127 gixxermotor som är betydligt klenare på lågvarv.

Note to self:
Spärra sporthoj.com på sambons dator.. :hihi

Tack för tipset! :)
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Apropå effekten så är det nog inte helt otroligt. Min gamla 1200 från 1999 gav 121 hk i bänk med slip-on, 2" mod och ombestyckning.

Sen är det ju svårt att stanna där... Jag landade på RS36:eek:r, GSX-R kammar, 1216cc, portning, helsystem, mm, och ca 150 hk. :D

Mer referenser
Min gav:
110 med bara slipon och K&N filter
128 med samma slipon och filter som ovan plus 2" mod, R-kammar och ombestyckning
156 med 1216cc 30/25 ventiler och portning, något öppnare headers och CV40 med FactoryPro jet-kit och podfilter direkt på.

Nu sitter det RS40 på men de är nog något för stora för min motor, letar RS36'or att byta med (så fick jag det sagt igen ifall någon sitter på en sån brygga och är sugen på RS40 ;-) )
Hoppas på att nå 160 med RS36.
 

westman87

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2006
Ort
Bjurholm/Umeå
Hoj
Bandit 1200 -96
Note to self:
Spärra sporthoj.com på sambons dator.. :hihi

Tack för tipset! :)
20160407_004008.jpg


Bara o komma o handla nu ;) mer hoj får du leta länge efter för 20.000:-
Lättkörd och driftsäker. Ska vara fint väder på Lördag bara o komma så får du provköra lite då.
Skickar med bänkningspapprena med som är från Northbikes Dynojet bänk :)
Mvh
Ägaren ;)
 

zoddri

Alltid retar det nån
Gick med
17 Jun 2004
Ort
uume
Hoj
Honda VFR1200F -10
View attachment 429100


Bara o komma o handla nu ;) mer hoj får du leta länge efter för 20.000:-
Lättkörd och driftsäker. Ska vara fint väder på Lördag bara o komma så får du provköra lite då.
Skickar med bänkningspapprena med som är från Northbikes Dynojet bänk :)
Mvh
Ägaren ;)

Saknar ännu dendär lilla A-bokstaven på kortet så jag håller på och försöker få fatt i en polare som kan i alla fall låtsas göra en oberoende granskning :p
Jag har sån jäkla tur med poliser att skulle jag provköra den skulle jag sitta i poliskontroll innan jag lämnat parkeringen.. :gnissla
 

westman87

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2006
Ort
Bjurholm/Umeå
Hoj
Bandit 1200 -96
Saknar ännu dendär lilla A-bokstaven på kortet så jag håller på och försöker få fatt i en polare som kan i alla fall låtsas göra en oberoende granskning :p
Jag har sån jäkla tur med poliser att skulle jag provköra den skulle jag sitta i poliskontroll innan jag lämnat parkeringen.. :gnissla

Olej men kolla upp de. Du vet ju var den står :)
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Tja! undrar om det är nån här som möjligen ligger på lite delar till en bandit 1200-99?
Jag är ute efter hastighetsmätarhuset(pottan) eller komplett mätare/instrument...vänster fotpinnsblad med pinne...vänster motorkåpa(över startkopplingen)....kopplingshandtag(gärna komplett med behållare o överfall.....o även vänster elreglage med chokereglage....Med vänlig hälsning//jacke
 

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Ort
Västerås
Hoj
Bandit 1200
20160517_1804581.jpg

Det finns alltid något att göra på ens bygge. Under vintern har den fått nya skivor, ny sving och framgaffel från en Bandit 1250. Snart inget mer att byta förutom ramen. Men färdig blir den aldrig.
 

Flurp

Bai bai applepai
Gick med
24 May 2010
Ort
Haninge
Hoj
Suzuki Bandit 1200, 1999
Halloj,

Jag har en kabel som rör sig oroväckande mycket upp och ned (3-4 cm), se bilden nedan vart kabeln går in, jag har även noterat att det kommer olja från hålet samt att det börjar bli skitit där kabeln går in.
Tyvärr har jag ingen egen bild, men om ni tittar på den nedan så kan ni se det markerade området.

2016-07-18 1.jpg

Borde det inte finnas något (en gummipropp?) eller något som ser till att smuts inte tar sig in där?
Jag ska ta en egen bild när jag kommer hem.
 

Bifogat

  • 2016-07-18 1.jpg
    2016-07-18 1.jpg
    75.3 KB · Visningar: 65

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Ort
Västerås
Hoj
Bandit 1200
Ser ut som kabeln för neutralväxelindikeringen. Det ska sitta en gummigenomföring i kåpan. Olja borde det inte komma. Innanför kåpan finns bara kedjedrevet, och i och för sig brukar det bli ganska mycket klegg där. Om det nu är olja som du skriver, kan det komma från en läckande packbox på utgående axeln, men då borde också droppa under motorn.
Capture.JPG
 

Flurp

Bai bai applepai
Gick med
24 May 2010
Ort
Haninge
Hoj
Suzuki Bandit 1200, 1999
Ser ut som kabeln för neutralväxelindikeringen. Det ska sitta en gummigenomföring i kåpan. Olja borde det inte komma. Innanför kåpan finns bara kedjedrevet, och i och för sig brukar det bli ganska mycket klegg där. Om det nu är olja som du skriver, kan det komma från en läckande packbox på utgående axeln, men då borde också droppa under motorn.
View attachment 432179

Ok!
Vart kan man få tag i en sån gummigenomföring, min verkar vara borta.
Jag har nog lite läckage, får nog ta och byta packning, har droppat lite.
Tack för snabbt svar!
 

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Ort
Västerås
Hoj
Bandit 1200
Den gummigenomföringen kan du egentligen vara utan, har ingen större betydelse. Däremot när du bekräftar att det droppar olja, bör du demontera kåpan och se var det läcker olja. Du bör ha mekvana för att byta packboxar. Alternativt att du lämnar in den till MC verkstad.
 

MBP

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2006
Ort
Norrköping
Hoj
VTR 1000 SP1 VFR750F
bandit 1200.jpg

Hej!

Efter att inte haft en gathoj i garaget utan bara något att åka grus med under några år tröttnade jag för någon månad sedan och köpte mig en Bandit 1200S från -99 med toppbox i härligt "gubbkört" skick....

Nu kåplös och precis gjort 2"modden börjar jag bli riktigt nöjd :tummenupp

Tanken redan från början har varit att fortsätta under hösten med ett 1216-kit, andra kammar, masserad topp osv.

Vet att det redan finns en hel del info på nätet men ville bara höra med er som gjort detta vilka kolvar/komp ni kör med och vart det är smidigast att handla?

Tack för en matnyttig och bra tråd!
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
View attachment 432195

Hej!

Efter att inte haft en gathoj i garaget utan bara något att åka grus med under några år tröttnade jag för någon månad sedan och köpte mig en Bandit 1200S från -99 med toppbox i härligt "gubbkört" skick....

Nu kåplös och precis gjort 2"modden börjar jag bli riktigt nöjd :tummenupp

Tanken redan från början har varit att fortsätta under hösten med ett 1216-kit, andra kammar, masserad topp osv.

Vet att det redan finns en hel del info på nätet men ville bara höra med er som gjort detta vilka kolvar/komp ni kör med och vart det är smidigast att handla?

Tack för en matnyttig och bra tråd!

Tjusigt :tummenupp
Jag har en likadan med 1216 (Wiseco), 30mm insugsventiler, kammarna från en 1127 och portad av mattebusa.se Vet inte exakt vilket komp det slutade på, det är något högre men inga problem att köra på 95. Fick 156 häst i mattes bänk med CV40 (FactoryPro steg 3 nålar och fjädrar) från en R -91 och något öppnare downpipes (Delkevic) vilket jag var väldigt nöjd med. Nu ska det bli RS36 istället för lite bättre respons och jämnare register. Jag körde CV40'na med podfilter direkt på men de vill nog helst ha en luftburk att jobba mot vilket jag inte testat.

Hojta till om du är intresserad av vakuumfuggarna. =)


11887032_412588208929070_1594922340_n.jpg
 
Last edited:

Flurp

Bai bai applepai
Gick med
24 May 2010
Ort
Haninge
Hoj
Suzuki Bandit 1200, 1999
Halloj,

Hojen började skramla vid 4000 varv (i motorn) igår, strax därefter dog den och vill inte starta.
Går inte att springa igång den, startar inte på neutral och batteriet är inte dött då lampan lyser för fullt.
Tänkte lämna in den hos för att se om det går att laga, men låter som att det är kört. :gråta:gråta:död
Ingen som sitter på extramotor dom vill bli av med? :va
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top