Suzuki Bandit 1200-tråden

Hur löst sitter klossarna i oken? Går de tillbaka om du tar bort plåtblecken? Prova med att ta ur klossarna och trycka lite på bromshandtagen så att kolvarna går ut några millimerer, går de tillbaka av sig själv? Om inte får du nog plocka isär oken och göra rent.
 
Tjena Ingvar!
Lite väsen ska jag väl lyckas göra...
Får se hur mycket jag lyckas köra i år. Håller på att bygga pool och det krockar lite med hojsässongen... :va
Men någon repa ska jag klämma in, och någon eller några tiondelar måste jag ju kapa... Annars vet jag inte om man får lägga dragracing"karriären" på hyllan :glömdet
 
Hur löst sitter klossarna i oken? Går de tillbaka om du tar bort plåtblecken? Prova med att ta ur klossarna och trycka lite på bromshandtagen så att kolvarna går ut några millimerer, går de tillbaka av sig själv? Om inte får du nog plocka isär oken och göra rent.
Testat utan blecken, ingen skillnad. Kan lätt trycka tillbaka alla kolvar med handkraft men de sugs inte in det minsta av sig själv, det skall de väl göra iaf lite grann? Grejorna är ju åtta år gamla nu, får väl låta verkstan fixa en helrenovering. Vad är det som ska "suga" tillbaka cylindrarna lite? Har för mig jag läst nåt om några gummigrejor inuti oken eller vad är det?

Under tiden bör jag inte oroa mig va? Jag kan snurra hjulet ett varv med en handskjuts och om jag kör riktigt fort utan att använda frambromsen alls och stannar för att direkt känna på skivorna så är de endast ljumna iaf. Ska besiktiga snart, men det är ändå godkänt med detta antagligen?
 
Det är packingarna som skall fjädra tillbaka, det blir kanske en halv millimeter. Har du Nissin ok? Har en packninssats till övers om du behöver. Inga större problem att göra själv om du är mekkunnig.
 
Tror jag har fått kopplingsslir på köpet med det extra pulvret... vilka fjädrar är det man brukar byta till? hur många? kan man byta utan att tömma oljan?
 
Du köper en diafragmafjäder från en gsxr1100 och plockar isär kopplingen. Där inne finns en en ring som är ca 1,5mm tjock. Den tar du bort och sätter in daifragmafjädern istället. Blir lite hårdare fjädring men det slirar inte mer ;)
Du behöver inte tömma oljan. Luta hojen på sidostödet bara.
 
Last edited:
Du köper en diafragmafjäder från en gsxr1100 och plockar isär kopplingen. Där inne finns en en ring som är ca 1,5mm tjock. Den tar du bort och sätter in daifragmafjädern istället. Blir lite hårdare fjädring men det slirar inte mer ;)
Du behöver inte tömma oljan. Luta hojen på sidostödet bara.

Oki tack :) Du har ingen sån liggande? :P Var köper man den enklast? Närmaste suzukinasare eller...
 
Kanske blir en tur idag med.
Har lite grejer att fixa hemma ( måste hålla frun glad så jag får tid över till hojen)
;-)
Är okej väder här i Norrköpings trakten 7 plus grader
Moo65k
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top