Suzuki Bandit 1200-tråden

Hur löst sitter klossarna i oken? Går de tillbaka om du tar bort plåtblecken? Prova med att ta ur klossarna och trycka lite på bromshandtagen så att kolvarna går ut några millimerer, går de tillbaka av sig själv? Om inte får du nog plocka isär oken och göra rent.
 
Tjena Ingvar!
Lite väsen ska jag väl lyckas göra...
Får se hur mycket jag lyckas köra i år. Håller på att bygga pool och det krockar lite med hojsässongen... :va
Men någon repa ska jag klämma in, och någon eller några tiondelar måste jag ju kapa... Annars vet jag inte om man får lägga dragracing"karriären" på hyllan :glömdet
 
Hur löst sitter klossarna i oken? Går de tillbaka om du tar bort plåtblecken? Prova med att ta ur klossarna och trycka lite på bromshandtagen så att kolvarna går ut några millimerer, går de tillbaka av sig själv? Om inte får du nog plocka isär oken och göra rent.
Testat utan blecken, ingen skillnad. Kan lätt trycka tillbaka alla kolvar med handkraft men de sugs inte in det minsta av sig själv, det skall de väl göra iaf lite grann? Grejorna är ju åtta år gamla nu, får väl låta verkstan fixa en helrenovering. Vad är det som ska "suga" tillbaka cylindrarna lite? Har för mig jag läst nåt om några gummigrejor inuti oken eller vad är det?

Under tiden bör jag inte oroa mig va? Jag kan snurra hjulet ett varv med en handskjuts och om jag kör riktigt fort utan att använda frambromsen alls och stannar för att direkt känna på skivorna så är de endast ljumna iaf. Ska besiktiga snart, men det är ändå godkänt med detta antagligen?
 
Det är packingarna som skall fjädra tillbaka, det blir kanske en halv millimeter. Har du Nissin ok? Har en packninssats till övers om du behöver. Inga större problem att göra själv om du är mekkunnig.
 
Tror jag har fått kopplingsslir på köpet med det extra pulvret... vilka fjädrar är det man brukar byta till? hur många? kan man byta utan att tömma oljan?
 
Du köper en diafragmafjäder från en gsxr1100 och plockar isär kopplingen. Där inne finns en en ring som är ca 1,5mm tjock. Den tar du bort och sätter in daifragmafjädern istället. Blir lite hårdare fjädring men det slirar inte mer ;)
Du behöver inte tömma oljan. Luta hojen på sidostödet bara.
 
Last edited:
Du köper en diafragmafjäder från en gsxr1100 och plockar isär kopplingen. Där inne finns en en ring som är ca 1,5mm tjock. Den tar du bort och sätter in daifragmafjädern istället. Blir lite hårdare fjädring men det slirar inte mer ;)
Du behöver inte tömma oljan. Luta hojen på sidostödet bara.

Oki tack :) Du har ingen sån liggande? :P Var köper man den enklast? Närmaste suzukinasare eller...
 
Kanske blir en tur idag med.
Har lite grejer att fixa hemma ( måste hålla frun glad så jag får tid över till hojen)
;-)
Är okej väder här i Norrköpings trakten 7 plus grader
Moo65k
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top