Suzuki Bandit 1200-tråden

Scinner

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2008
Ort
Västervik
Hoj
Blade -98
Ingen som jag har över.
Men den borde väl gå att få fram ganska fort hos lokala mc handlaren? Samma på Gsx-R 750 och 1100 motorerna 85- 92, kanske även senare årsmodeller..
Ska du ut och köra snart?? Här i fjollträsk har vi snöslask, men det är ju lika bra då min motor är halvt isärplockad...

Först och främst så är det en kompis hoj ja plockar med och vill få den färdig så snart som möjligt då jag har min egen hoj att plocka ihop innan sommaren är här. Min lokala mc handlare är lite tråkig på så sätt att dom samlar ihop beställningar till dom har ett visst antal innan dom skickar beställningen. Antar att dom flesta handlare gör så. Men jag hoppades nog mer på att någon här skulle ha en liggandes i hojlådan.
 

Bandit-gpz

Ny medlem
Gick med
14 May 2008
Ort
Karlsborg
Hoj
suzuki bandit 1200-97 + kawasaki gpz900-85
Tjena, jag skulle kolla mina beläggg i fram på min B12-97a, det är inte riktigt som det ska.Jag har 6kolvs ok och 320mm skivor, problemet är att beläggen hamnar för nära hjul centrum vilket leder till att beläggen tar i brickorna som håller skivan+att jag har en onödigt bred kant utanför belägget som inte används.Jag tror att nån tidigare ägare bytt till gen2 bromsar, men inte kollat upp avståndet till centrum. Tips och ideer är alldrig fel ,börjar bli ont om tid dags att börja åka snart.Mvh Rikard
 

nofea_r

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2008
Ort
Nordvästra Skåne
Hoj
Kawasaki zx9r -99
5335:- helår helförsäkrat, zon 1 och 38 år :yoparty (mc kort sedan 1993)

Det blir 5000:- när man fyller 40... och 4800:- när man fyller 50.... var ju bara tvungen att kolla :D



Ingen som jag har över.
Men den borde väl gå att få fram ganska fort hos lokala mc handlaren? Samma på Gsx-R 750 och 1100 motorerna 85- 92, kanske även senare årsmodeller..
Ska du ut och köra snart?? Här i fjollträsk har vi snöslask, men det är ju lika bra då min motor är halvt isärplockad...

Jag betalar ju 5000:- hos bilsport/mc nu och är 30+ bandit 2005 :tuttar
Bor iofs inte i någon storstad kan ju vara den avgörande faktorn
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Tjena, jag skulle kolla mina beläggg i fram på min B12-97a, det är inte riktigt som det ska.Jag har 6kolvs ok och 320mm skivor, problemet är att beläggen hamnar för nära hjul centrum vilket leder till att beläggen tar i brickorna som håller skivan+att jag har en onödigt bred kant utanför belägget som inte används.Jag tror att nån tidigare ägare bytt till gen2 bromsar, men inte kollat upp avståndet till centrum. Tips och ideer är alldrig fel ,börjar bli ont om tid dags att börja åka snart.Mvh Rikard

Jopp, det är bytt då gen1 skall ha 310mm skivor med 4kolvs ok. Även gen2 har 310mm skivor men med 6 kolvsok. Det är faktiskt samma skivor på gen 1 o 2 men oken skiljer. Eventuellt skulle 310 mm skivor passa bättre då det skiljer 5 mm så att säga där beläggen tar. Hade du bott närmare hade du kunnat få en skev 310 mm att prova med.
 

philip_ecdt

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2009
Ort
Katrineholm
Hoj
Suzuki Bandit N 1200 -04
Det är zonerna det hänger på.... Kolla med Suzukiförsäkringen och jämför...:fyllisar

Angående försäkring.....

Jag tog mc-kort -08 och har en B12 -04 med halvförsäkring på 5700 om året.
Jag är 25 och bor i en mindre stad, försäkringsbolaget är ett danskt företag som har börjat på svensk mark och heter Vesta kan vara värt att kolla upp då det var det billigaste jag hittade.
 

anders.heikkila

Motorcyklist...
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Jakobsberg
Hoj
GSF1200s -04
Angående försäkring.....

Jag tog mc-kort -08 och har en B12 -04 med halvförsäkring på 5700 om året.
Jag är 25 och bor i en mindre stad, försäkringsbolaget är ett danskt företag som har börjat på svensk mark och heter Vesta kan vara värt att kolla upp då det var det billigaste jag hittade.


Jag kollade med dem med, men de låg högre än bilsport/mc...... Ryktet säger att de gick ut lågt för att slå sig in på marknaden. De som inte kollat märkesförsäkringen bör göra det....
 

Puttra

Även lata kan bli trötta ibland
Gick med
22 Oct 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Suzuki katana 1295
Nån som har något bra tipps på vart man kan handla undertails & hugger till en Bandit 1250-08? till humana priser.

/Kent
 

Gothmog

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Bandit 1200S 2004
Sänkning med 3000:- på en 2001. Dvs 7800:- på bilsport o mc i dag och Suzukis märkesförsäkring(länsförsäkringar) ville ha 4800:-. Ring 0771-666185 och begär offert. Dessutom skulle DR650n bli en tusenlapp billigare. Iofs självrisk på 5000 istf 3000 men va f-n. Premiesänkningen räcker till 1,5 självriskhöjning. Sporthojar får en självrisk på 25000 men banditerna räknas inte dit

2995:- i stället för Bilsports 5300:- hel/hel för min del.
Tyckte jag hade det bra innan men nu blir det ju till att byta efter många trogna år.
Måste bara dubbelkolla alla villkor först. Sorry Bilsport & MC!

Detta är ju fan ett RIMLIGT pris som jag inte trodde jag skulle få uppleva någonsin!

:tummenupp
 

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Skövde
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Biltema har en massa bromsbelägg men inte till Bandit gsf 1200 95-00, är det någon som vet om det finns några bromsbelägg i deras sortiment som passar till denna hoj?
 

Bandit-gpz

Ny medlem
Gick med
14 May 2008
Ort
Karlsborg
Hoj
suzuki bandit 1200-97 + kawasaki gpz900-85
Jopp, det är bytt då gen1 skall ha 310mm skivor med 4kolvs ok. Även gen2 har 310mm skivor men med 6 kolvsok. Det är faktiskt samma skivor på gen 1 o 2 men oken skiljer. Eventuellt skulle 310 mm skivor passa bättre då det skiljer 5 mm så att säga där beläggen tar. Hade du bott närmare hade du kunnat få en skev 310 mm att prova med.

Tack för info, har inte tid att bygga om i år så det blir nya belägg och ett varv i fräsen så går det i år. Tråkigt att den som bytt från början inte visste vad han gjorde, cykeln är importerad 01 och dom 2 förra ägarna har inte ändrat på den.

Biltema har en massa bromsbelägg men inte till Bandit gsf 1200 95-00, är det någon som vet om det finns några bromsbelägg i deras sortiment som passar till denna hoj?
man vill ju inte döma nån på förhand men jag jämförde mina gamla belägg med b-temas, och passformen overtyga inte. Bör tilläggas att mitt är ett hopaplock av olika cyklar, man får oftast vad man betalar för.mvh Rikard:)
 
Last edited:

twostroke_250

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Bandit 1200 06:a
Hej alla Banditer

Finns det någon som har erfarenhet av flatslide förgasare till banditen?
Har hört att det skall bli "ganska roligt" med sådana :brinnerup

/Twostroke_250
 

KCmagic

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2009
Ort
Gävle
Hoj
-01 Bandit1200
Undertail

Hej på er alla. så lite över här en sida som sålde undertails mm men finns det ingen affär i Sverige som gör undertails mm ??

Lika vad blir det ungefär för er som bara beställt undertail oc inte hugger? pris då alltså.

Sedan hur ser man skillnad på en bandit 1200 -00 och en -01? har själv en -00 utagen typ fagarna innan nyår så är det en -01 utagen 00 eller är det en -00?

Är så sugen på att fixsa det nu innan sommaren men vet ej om jag har råd =) man vill ju så mycket =)


Lär ju bara fråga.. Är det bara jag som har åkt hoj än i år i Norrland då vill säga =) ??

Mvh Tore Ny på detta forum.
 
Last edited:

Bandit 1200

Det såg jag inte
Gick med
27 May 2006
Ort
Ä-by
Hoj
Suzuki GSX 1400
Hej på er alla. så lite över här en sida som sålde undertails mm men finns det ingen affär i Sverige som gör undertails mm ??

Lika vad blir det ungefär för er som bara beställt undertail oc inte hugger? pris då alltså.

Sedan hur ser man skillnad på en bandit 1200 -00 och en -01? har själv en -00 utagen typ fagarna innan nyår så är det en -01 utagen 00 eller är det en -00?

Är så sugen på att fixsa det nu innan sommaren men vet ej om jag har råd =) man vill ju så mycket =)


Lär ju bara fråga.. Är det bara jag som har åkt hoj än i år i Norrland då vill säga =) ??

Mvh Tore Ny på detta forum.
http://www.s-racing.se/ där finns lite plastsaker mm
på -00 & 01 ser man väl skilland på ramen vid tankslutet -oo svänger ner -o1 är rak mm eller :confused:
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top