Suzuki Bandit 1200-tråden

Ja nu till nästa lilla grejj köpte i dag ett relä som en mc handlare i stan sade att det bara var at ta bort det gammla och koppla in det nya när jag bytte till diod blinkers... men på relät som jag tror nu är mitt relä det sitter det en massa kablar från och det nya har bara 2 någon som vet hur jag skall koppla in det då=???? står på förpackningen bara att koppla in =) men så är det inte tycker jag.

Är det blinkers relät som sitter ibak vid säkringsboxsen??
 
Aj då. Jobbigt. :näsblod

Jag hade tur... Det var bara att lufta min så fungerade det.
I dag blir det premiärturen!!! :banana

Jag hade premiär i går, nyfixade bromsar + första åket på torr asfalt, känns alltid som det går mycket bättre(mer effekt) första resan, men om en vecka har man väll vant sig igen. Äntligen är väntan över, lycka till med premiären.:banana :banana :banana :banana
 
Aj då. Jobbigt. :näsblod

Jag hade tur... Det var bara att lufta min så fungerade det.
I dag blir det premiärturen!!! :banana

Funkar allt bra nu? Det såg så ut i lördags när jag fick inspektera vidundret irl. Det klapprar så gott i RS-fuggarna, så man hör på långt håll när det kommer en kännare:D .

/Ingvar
 
Funkar allt bra nu? Det såg så ut i lördags när jag fick inspektera vidundret irl. Det klapprar så gott i RS-fuggarna, så man hör på långt håll när det kommer en kännare:D .

/Ingvar

Hej Ingvar.
Trevlig att träffas :tummenupp Jotack, det känns bra. Visst är det läckert med RS-klapper. Blev väl ca 20 mil i lördags.:tummenupp

Den känns vass på toppen. Får se vad Matte säger när vi bänkar den :yoparty

Din hoj var riktigt fin. Sidewinder och modifierad GSX-R sving. :tummenupp :tummenupp
 
Väntan! :2cool
Hämtade min Bandit 1200S -05:a från EMP i Boden, Har haft den där för lite massage av toppen, modd. av luftburk samt dyno körning. Hade ett yoshimura tri-oval burk på den redan. värden före massagen var 106hk och 101Nm, nu är den kuligare :) med121hk och 113Nm, väntar nu bara på asfalt så man får åka ut och testa :Rockbanan
 
Ja nu till nästa lilla grejj köpte i dag ett relä som en mc handlare i stan sade att det bara var at ta bort det gammla och koppla in det nya när jag bytte till diod blinkers... men på relät som jag tror nu är mitt relä det sitter det en massa kablar från och det nya har bara 2 någon som vet hur jag skall koppla in det då=???? står på förpackningen bara att koppla in =) men så är det inte tycker jag.

Är det blinkers relät som sitter ibak vid säkringsboxsen??

Ja och nej.
Det är ett kombinerat relä med sidostöds och kopplingsbrytaren så det du köpt lär bli svårt att koppla in. Motstånd är det som gäller för att få rätt blinkhastighet på diodblinkers och Gen2 banditer.
 
Ja och nej.
Det är ett kombinerat relä med sidostöds och kopplingsbrytaren så det du köpt lär bli svårt att koppla in. Motstånd är det som gäller för att få rätt blinkhastighet på diodblinkers och Gen2 banditer.



ok tackar för det fina svaret då går jag raskt över till det första jag tänkte göra då... =):huvet men men så kan det vara.. hoppas min nya undertail mm kommer snart med så den blir klar innan sommaren är över =)
 
Jag har slängt upp en annons på diverse banditgrejer under "säljes - övrigt" om det är någon som är intresserad. Banditen är såld till förmån för något rejsigare.
 
I gårkväll bänkade jag hojen :banana

Först åkte jag till Matte Bohlin som så vänligt lyfte ner Busan som stog fastspänd i bänken för att köra min Bohlinpreppade B12´a.
Utan justeringar mm så lämnade den drygt 160 hk på hjulet. Utan luftfilter (och utan trattar...) lämnade den 166 hk. :yoparty
Mattes bänk är ju ingen glädjebänk utan visar ca 5% lägre än "normalbänken".
Det viktiga i sammanhanget är ju att man får fram hur den går, med lambda mm. Samt att man jämför före och eftersiffror i samma bänk, då det bevisligen skiljer mellan alla bänkar. Jag fick inte med mig mitt USB minne så jag kunde få med mig alla bänkningar, samt att jag glömde trattarna.. Får åka till Matte och justera in förgasarna sedan.

Matte ringde Peter Harris (Andersson Turbo Systems) och vi åkte dit. Matte i en varm bil med sällskap av hunden, och jag ensam ute i kylan... :hihi

Väl framme hade Peter just målat dörr och dörrkarm till bromsrummet, så det var inte riktigt torrt.
Grabbarna riggade upp min B12´a och resultatet i Peters bänk ser ni nedan.
Peter gjorde bara några pull, och då med luftfilterfilter monterade.

Köpte även ett par 6-kolvsok av Peter som jag ska montera så småning om. Ska köpa stålomspunna bromsslangar bara.
 

Bifogat

  • Bandit 1216cc port+plast Yoshi stg3 kammar 30-25ventiler Acrarör.jpg
    Bandit 1216cc port+plast Yoshi stg3 kammar 30-25ventiler Acrarör.jpg
    135 KB · Visningar: 175
  • Bandit 1216cc port+plast Yoshi stg3 kammar 30-25ventiler Acrarör1.jpg
    Bandit 1216cc port+plast Yoshi stg3 kammar 30-25ventiler Acrarör1.jpg
    99.6 KB · Visningar: 98
I gårkväll bänkade jag hojen :banana

Först åkte jag till Matte Bohlin som så vänligt lyfte ner Busan som stog fastspänd i bänken för att köra min Bohlinpreppade B12´a.
Utan justeringar mm så lämnade den drygt 160 hk på hjulet. Utan luftfilter (och utan trattar...) lämnade den 166 hk. :yoparty
Mattes bänk är ju ingen glädjebänk utan visar ca 5% lägre än "normalbänken".

Man får gratulera, riktigt bra pulver:yoparty .

/Ingvar
 
Hej. Är en ny återfalls...Köpte en 1200s i höstas, bara uppåt tills idag. Huvudsäkringen brändes av satte i en ny, samma igen den brändes av så fort jag satte på tändningen. Det är väll en vanlig kortslutnigantar jag eller finns det något kardinalfel på just banditen?
 
Hej. Är en ny återfalls...Köpte en 1200s i höstas, bara uppåt tills idag. Huvudsäkringen brändes av satte i en ny, samma igen den brändes av så fort jag satte på tändningen. Det är väll en vanlig kortslutnigantar jag eller finns det något kardinalfel på just banditen?

Får du samma fel om du inte har några lampor tända?
 
Tjena!
Är ny här på forumet..
En fråga jag är på G och köpa en bandit 1200 något man bör tänka på?

Moo65k
 
Vad har du gjort med hojen i vinter? Det kan ju inte bara bli kortis utan anledning... Såvida du inte haft besök av lite gnagare som mumsat kabel... :näsblod

Jag gjorde ett klantigt nybörjarfel, ställde hojen på sidostödet utanför garaget och vände mig om för att stänga gerageporten, i svag nedförslut, ingen växel i...Båda blinkerserna, kopplingshandtaget, repor på kåpor fram o bak och motorn. Men körde med den i flera dagar utan problem. Kopplade bor framblinkersen, ingen skilnad. Hittade inte kablarna till bakblinkersen...Men nu är den inlåst på verksta över helgen, så det är inte mycket att göra åt.Ni som har hela cycklar får ha det bra i det fina vädret.
 
Jag gjorde ett klantigt nybörjarfel, ställde hojen på sidostödet utanför garaget och vände mig om för att stänga gerageporten, i svag nedförslut, ingen växel i...Båda blinkerserna, kopplingshandtaget, repor på kåpor fram o bak och motorn. Men körde med den i flera dagar utan problem. Kopplade bor framblinkersen, ingen skilnad. Hittade inte kablarna till bakblinkersen...Men nu är den inlåst på verksta över helgen, så det är inte mycket att göra åt.Ni som har hela cycklar får ha det bra i det fina vädret.

Jag lider med dig! Vilken g.... otur. Hoppas det löser sig nu när säsongen börjar.

Moo65k
 
Huh! Original = 98 hästar. Bolton-systemet ska ge runt 112 hästar på bakhjulet. Med öppnare insug runt 117 - 119. Min -98 gav 119 på baken med ett Kerker K45 bolton och ett 5 cm hål i luftburken med ombestyckning mha originalmunstycken.
Säkert finns exakta svar på mina frågor någonstans i tråden, men den är så lång att jag inte orkar bläddra längre.

Köpte en -98 Bandit 1200 idag. Känns jävligt fint. :)

Den är såklart stark/snabb, men jag tror att något är fel inställt i mitt nyförvärv. Säljaren fick den bänkad och justerad för något år sedan och resultatet med ett Micron slip-on och K&N-filter var 108 hk / 8500 rpm och 101 Nm / 6250 rpm. En markant platå i momentkurvan vid 2500 rpm. Intrycket när man kör är att den tvekar/bluddrar lite under 3500 rpm. Sedan bär det iväg. Men vid 3500-4000 rpm ligger man ju ofta och att motorn går orent just där blir jävligt irriterande.

Av vad jag har läst hittills i tråden och i ditt inlägg är att det saknas ca 10 hk.

Vore praktiskt att få veta vilka storlekar på munstycken och typ av och position på nålar som ska användas med slip-on och byte av luftfilter (kanske det senare inte spelar in). Ska det här hålet borras oavsett vilket luftfilter som används?

Nybörjarfrågor, jag vet. :rodnar
 
Last edited:
Vore praktiskt att få veta vilka storlekar på munstycken och typ av och position på nålar som ska användas med slip-on och byte av luftfilter (kanske det senare inte spelar in). Ska det här hålet borras oavsett vilket luftfilter som används?

Formel

Orginal Luftfilter går utmärkt att använda tills du börjar komma upp i 140-150hp på slangen.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top