Suzuki Bandit 1200-tråden

andersbrink skrev:
2089419 Jomän, loggade in på www.vv.se och fixade in både GSF1371S-T och GSXR-R 1157-T och premiärade. Lite svalt i backen bara, svarta streck på femmans växel - men det kändes jämra fint!

Gott att höra! Ska ut en vända till nu med en polare. Man känner sig lite som de där hingstarna de släpper ut nu på våren, helt omöjligt att ligga och köra lugnt med jämn gas...
:banana
 
äntligen!!!!!!

tog premiärturen idag å det va heeeeelt underbart :banana :banana

banditen gick klockrent helst med nya drevningen 15/50 :tummenupp

hoppas nu på lite fint väder så det blir lite mil....
 
2" mod o slir i koppling

Jahepp
Då var det dags för resan som de flesta redan gjort. Borrade 51 mm hål i min luftburk och jajjamensan icke originalmunstycke 128 pillades dit.

Ut på provrunda, tyckte den gick så där lagom taskigt på på fiskörning och snabba gaspådragssvar men riktigt bra med rullen i botten lite högre upp i register.
Snackade gott med GSrecycle om att låna hans bredbandslamda och sedär det lönade sig. Visade sig gå väl magert vid lite gaspådrag och marchfarter. AFR var då 14.8- 15.2.

Originalarna 37.5 satt kvar, flottörnivån var 12.5 mm (ja, original ej pillat på) nålarna var i fjärde hacket dvs näst högst. Höjde nålen till femte hacket och vips... Den svarar som en dröm vid snabba gaspådrag och ligger kring 13.5-13.9 vid marchfarter och fiskörning och vid fullgas i de högre rpm så får den soppa så det räcker.... :hihi kring 12.6-13.0.

Men inget roligt varar länge. Kopplingen tvekar nu betänkligt :( så ett mail har precis gått i väg till Mc-expres om ett par förstärkta fjädrar. Hoppas göra susen.

Vill passa på att tacka GSrecycle: Det var guld värt att få kvitto på läget.
 

Bifogat

  • AFR12_9 kopia mindre.JPG
    AFR12_9 kopia mindre.JPG
    41 KB · Visningar: 120
jba skrev:
2096020
... och fiskörning och vid fullgas i de högre rpm så får den soppa så det räcker.... :hihi kring 12.6-13.0.

Va fan du får väl lägga i trean så att den får sträcka ut lite :hihi

Edit: Den hade inte gått speciellt långt...
 
Skitviktigt!

Nu börjar det lukta 1200 bannemej...

Jag har ett objekt som till 95% ska bli mitt. Det är en Bandit 1200 S. Jag planerar, som jag sagt tidigare i denna tråd, att bygga om den till en N istället eftersom jag gillar det utseendet bättre. Jag kom på en sak till när det gäller "ombyggnationen". Instrumenteringen? Om man tar bort toppkåpan ser instrumenten ut som på N-modellen då? Alltså två kromade "burkar" som mätarna sitter i.

Hoppas nån fattar vad jag menar :3freak
 
Mr Lang skrev:
2101936 Nu börjar det lukta 1200 bannemej...

Jag har ett objekt som till 95% ska bli mitt. Det är en Bandit 1200 S. Jag planerar, som jag sagt tidigare i denna tråd, att bygga om den till en N istället eftersom jag gillar det utseendet bättre. Jag kom på en sak till när det gäller "ombyggnationen". Instrumenteringen? Om man tar bort toppkåpan ser instrumenten ut som på N-modellen då? Alltså två kromade "burkar" som mätarna sitter i.

Hoppas nån fattar vad jag menar :3freak
Det är exakt samma! 3 kromade burkar.. Till skilnad mot 600:an så har 1200:an en bränslemätare som också är kromad.. :tummenupp Det enda du behöver göra är att gömma kabelstammen bakom styrkronan / under tanken. Lite pill, men det går.

Hoppas du blir nöjd med Banditen!

Mvh Jugge
 
Banditmannen skrev:
2089480 Gott att höra! Ska ut en vända till nu med en polare. Man känner sig lite som de där hingstarna de släpper ut nu på våren, helt omöjligt att ligga och köra lugnt med jämn gas...
:banana

Jo det var tänkt så men efter eget fulmeck :huvet kom man bara hem till Bugeyes garage en halvliter olja kort i söndags. Ordningen var återställd onsdag kväll så det vart en kort kvällstur då, istället blir det en längre i morgon. SMHI har lovat strålande solsken och ca 10 grader varmt i Uppland lördag. :Rockbanan

Jugge_c skrev:
2102067 Det är exakt samma! 3 kromade burkar.. Till skilnad mot 600:an så har 1200:an en bränslemätare som också är kromad.. :tummenupp Det enda du behöver göra är att gömma kabelstammen bakom styrkronan / under tanken. Lite pill, men det går.

Hoppas du blir nöjd med Banditen!

Mvh Jugge

Under förutsättning att det är en 96-00(1200) eller 95-99(600). Från 01 resp 00 läs gen2 skiljer de sig åt på S och N modellerna. Framförallt bakstycke och fästpunkter då S-modellens är fäst i kåpan men N-modellens på övre styrkrona. Men i stort är det bara två delar som behövs bracket 34950-31F10 samt cover 34152-31F10 samt lite skruv och mutter.
 
Last edited:
Anders R skrev:
2102079
Under förutsättning att det är en 96-00(1200) eller 95-99(600). Från 01 resp 00 läs gen2 skiljer de sig åt på S och N modellerna. Framförallt bakstycke och fästpunkter då S-modellens är fäst i kåpan men N-modellens på övre styrkrona. Men i stort är det bara två delar som behövs bracket 34950-31F10 samt cover 34152-31F10 samt lite skruv och mutter.
:näsblod Tänkte inte på det......... För mej gäller bara gen1 då jag inte tycker om utseendet på 2:an... :rolleyes:
Givetvis är det så.. Mitt misstag. :tungan
 
Jugge_c skrev:
2102067 Det är exakt samma! 3 kromade burkar.. Till skilnad mot 600:an så har 1200:an en bränslemätare som också är kromad.. :tummenupp Det enda du behöver göra är att gömma kabelstammen bakom styrkronan / under tanken. Lite pill, men det går.

Hoppas du blir nöjd med Banditen!

Mvh Jugge

Ok, tack. Glömde säga att det är en -02:a dvs gen. 2. Detta kanske inte ändrar svaret, men det sitter väl ingen bränslemätare på gen.2?

Jag tänkte köpa såna här och sätta på till att börja med.


Så här ser hojen ut :tummenupp

Edit: Lite sen, som vanligt. Och så kom bilderna i lite fel ordning, men men

Anders R skrev:
2102079
Under förutsättning att det är en 96-00(1200) eller 95-99(600). Från 01 resp 00 läs gen2 skiljer de sig åt på S och N modellerna. Framförallt bakstycke och fästpunkter då S-modellens är fäst i kåpan men N-modellens på övre styrkrona. Men i stort är det bara två delar som behövs bracket 34950-31F10 samt cover 34152-31F10 samt lite skruv och mutter.

De siffror som du angett är det art.nr. hos någon handlare?

Vad är "Bracket" för nåt och vart sitter den?
 

Bifogat

  • 10033678.jpg
    10033678.jpg
    25.8 KB · Visningar: 554
  • GSF1200JF-2.jpg
    GSF1200JF-2.jpg
    80.4 KB · Visningar: 122
Last edited:
Det är artnr från en microfiche så det borde vara nr hos handlaren. Bracket är själva hållaren nr 11 på bilden och sedan är cover nr 14. det är de delar jag kan se skiljer på fichen.


den andra bilden med halv överkåpa är från S-modellen
 
Last edited:
Anders R skrev:
2102344 Det är artnr från en microfiche så det borde vara nr hos handlaren. Bracket är själva hållaren nr 11 på bilden och sedan är cover nr 14. det är de delar jag kan se skiljer på fichen.

Ok, då gäller det att få tag på dessa delar alltså. Fan, jag som trodde att instrumenten var identiska och att det bara var att haka av/på kåpan
 
Ta inte bort kåporna! Det ser ut som en parallellimporterad 02 med tillköpta underkåpor från TPC. Svart 02 importerades inte till Sverige av generalagenten. Alla gen 2 1200 har bränslemätare i LCDfönstret i varvräknaren i form av 5 streck (olika utförande på 01 och 02) (600:an från -04 tror jag)
 
Lågfartsmunstycke, pilot jet?

Hej

Är det någon som har 4st lågfartsmunstycken (pilot jet) till salu, storlek
17,5 original är 15? Bandit gen 2.
Inga Mc-butiker i närregionen har de hemma lev. tid 2-3 veckor.

// Miitri
 
Ba som info, köp INTE piratmunstycken eller ekvivalenter, det skiljer ljusår storleksmässigt. Det ska vara Mikunis originalmunstycken om det ska funka.

Ring MC-Shopen i Karlstad, de har alla reservdelar till gamla GSX/GSXR eller hör med Motospeed i Västerås. Mikuni RS34/36/38/40 använder storlek 17.5 på lågfartaren.

Miitri skrev:
2103418 Hej

Är det någon som har 4st lågfartsmunstycken (pilot jet) till salu, storlek
17,5 original är 15? Bandit gen 2.
Inga Mc-butiker i närregionen har de hemma lev. tid 2-3 veckor.

// Miitri
 
GBG_ Bandit skrev:
2083564 Vad blir det för lull lull?, lite nyfiken och sugen på att piffa upp min oxå :va
Eftersom det bedrivs avancerat "industrispionage" här, så ligger jag lite lågt med det till vidare... :hihi
 
Anders R skrev:
2102079 Jo det var tänkt så men efter eget fulmeck :huvet kom man bara hem till Bugeyes garage en halvliter olja kort i söndags. Ordningen var återställd onsdag kväll så det vart en kort kvällstur då, istället blir det en längre i morgon. SMHI har lovat strålande solsken och ca 10 grader varmt i Uppland lördag. :Rockbanan
Samma här, faktiskt! Vädret i morgon alltså. Vi ska ut och rulla då såklart. Har kört XT:n till och från jobbet ett par dar nu, efter jag bytte till sommardäck på den, så nu är det Banditens tur.

Vad var det för "fulmek" du sysslat med, då?
 
Last edited:
Banditmannen skrev:
2103792 Samma här, faktiskt! Vädret i morgon alltså. Vi ska ut och rulla då såklart. Har kört XT:n till och från jobbet ett par dar nu, efter jag bytte till sommardäck på den, så nu är det Banditens tur.

Vad var det för "fulmek" du sysslat med, då?

Ventilkontroll utan kontroll tex att packningen inte är klämd osv. Så går det när man är åknödig.

Jugge_c skrev:
2102121 :näsblod Tänkte inte på det......... För mej gäller bara gen1 då jag inte tycker om utseendet på 2:an... :rolleyes:
Givetvis är det så.. Mitt misstag. :tungan

Tvärtom för mig är det bara gen2 som gäller, men det finns mycket expertis på gen1, så man måste ju komma med lite pekpinnar då och då. :tungan
 
Vad är det för baklampa i Banditen? Jag tänkte köpa nu på vägen när jag skall åka till hojen.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top