Suzuki Bandit 1200-tråden

NoPinky skrev:
2050806 Vad är det som skiljer sig åt på Slip On för GSF1200 -00 och 01-, är det mellanröret som spökar eller är det något annat?

Det finns ju högvis med billiga Slip On på nätet, men de är bara t.o.m -00. :huvet

Någon som har förslag över var det går att köpa Leo Vince till ett bra pris?
Kolla in Checkray Trading AB http://checkray.se/motor/index.htm Dom säljer ut ART bolton till bl.a. banditen, både nya och gamla modellen. http://www.blocket.se/vi/7402974.htm?ca=11_s

Dom ligger i Tyresö industriområde. Ring å prata med Peter, en trevlig prick! :tummenupp

Mvh Jugge
 
ventil

en fråga till brinken?????

jag kollade ventilspelet idag på min b12 och det va 0,5 på insug

och 0,10 avgas ska jag öka det som du skrev tidigare till 0,10 insug 0,15 avgas????
 
Eftersom ventilkåpan ändå är avtagen, ställ till 0.10/0.15. Kör du som en flåbuse, 0.15/0.20.

engel skrev:
2052223 en fråga till brinken?????

jag kollade ventilspelet idag på min b12 och det va 0,5 på insug

och 0,10 avgas ska jag öka det som du skrev tidigare till 0,10 insug 0,15 avgas????
 
Tändförställare, olja??

Hej

Montera tändförställare idag. Provstartade innan jag satt på yttre kåpan.
Kom bra med olja, såg inte riktigt vart det kom ifrån.

SKALL DET VARA?? nån som vet.

// Miitri
 
Miitri skrev:
2054308 Hej

Montera tändförställare idag. Provstartade innan jag satt på yttre kåpan.
Kom bra med olja, såg inte riktigt vart det kom ifrån.

SKALL DET VARA?? nån som vet.

// Miitri
Det ska vara så.
 
Tändförställare, avstånd till rotor?

En fråga till:
Vad skall det vara för avstånd mellan rotor "arm" och tänddonet?
Det står inte i Haynes.

// Miitri
 
Det står inte omnämnt i originalmanualen. 0.5 - 1 mm låter som ett lämpligt avstånd. Använd lämpligen bladmåttet för tändstiftet, dvs 0.7 mm.

Miitri skrev:
2054478 En fråga till:
Vad skall det vara för avstånd mellan rotor "arm" och tänddonet?
Det står inte i Haynes.

// Miitri
 
bandit gsf 600s

hej, er der en som ved om en Remus udstødning til RF 900 går at sætte på 600 Banditten og vil det give noget power? skal jeg ændre noget i motoren?
har EDB fingre :tummenupp
mange hilsner fra Danmark hvor det bare regner og regner.
Bo
 
botage skrev:
2055878 hej, er der en som ved om en Remus udstødning til RF 900 går at sætte på 600 Banditten og vil det give noget power? skal jeg ændre noget i motoren?
har EDB fingre :tummenupp
mange hilsner fra Danmark hvor det bare regner og regner.
Bo
Rf900 har "bolt-on" precis som Bandit 1200 , jag antar att ett "slip-on" skulle passa dej bättre.

Bättre effekt får du men jag vet inte om du behöver ombestycka på B6:an
 
Tjena! jag är färsk på forumet och nöjd banditägare sen ett halvår tillbaks. tänkte visa trynet i bandittråden och passa på att ställa två dum-frågor.

1. om jag köper en sänkningssats till banditen från butik, är det såkallade hundben jag köper då, i modifierat skick?
tummen sitter iaf något utanför handens mittpunkt så jag tror jag skulle klara att ta loss dämp+fjäder för att möga på nya hundben. :)

2. köpte originalstift som jag snart ska stoppa i (de gamla är tokslut), men så såg jag en annons på såna däringa fräsiga Denso Iridiumstift kort därpå. jag brukar alltid gå på försäljarsnack så jag tycker de verkar susen i musen. min fråga är alltså om jag verkligen vinner något på att kasta mina sprojlans originalstift och köpa svindyra iridium-stift istället?

PS. jag har naturligtvis inte sökt jättenoga efter befintliga svar, men säg den rookie som gör så redan från början ;)

mvh martin
 
Du behöver ta bort fotpinneplattorna för att komma åt bultarna för hundbenen och förmodligen även kedjeskyddet. På centralstödet med uppallat bakdäck så är det bara två stycken bultar (17 och 19 mm) som ska bort, ingen stötdämpare eller annat.

Tändstift? Köp samma värmetal som JR9, resten kvittar. Det är din plånbok. Du får varken bättre eller sämre prestanda. Originaltändning och originalstift klarar av att ge gnista nog för att supporta en 300 hästars turboladdad motor.
 
tack för kanonsvaret brinken!

hittade en ritning på kortare hundben på nätet, ska ta med den till jobbet så får de kunniga herrarna på verkstaden mecka till ett par såna. vet inte om ritningen figurerat här i tråden redan, annars ere bara o säga till om nån annan också vill ha'n.

toppen, då kan jag använda originaltändstiften jag redan köpt, utan att fundera mer på det!
Plånboken hälsar och tackar :)
 
andersbrink skrev:
2057776 Du behöver ta bort fotpinneplattorna för att komma åt bultarna för hundbenen och förmodligen även kedjeskyddet. På centralstödet med uppallat bakdäck så är det bara två stycken bultar (17 och 19 mm) som ska bort, ingen stötdämpare eller annat.

Tändstift? Köp samma värmetal som JR9, resten kvittar. Det är din plånbok. Du får varken bättre eller sämre prestanda. Originaltändning och originalstift klarar av att ge gnista nog för att supporta en 300 hästars turboladdad motor.

på gen2 dvs 2001 och framåt behöver man inte ta bort fotplattorna men kedjeskyddet. Hylsmåtten är desamma på bägge bultarna 14 mm för muttern och 17mm för bulten eller tvärtom. Det är samma bult och mutter i varje ände av "hundbenet". Den övre bulten kan var besvärlig men det är bara att böja ner svingens gummiskydd(för kedjan). Jag hade isär och fettade om alla rulllager till sving och fjädring i helgen så det är färskt i minne.

NoPinky

Bultcirkeln stämmer mellan gen1 och gen2s avgasrör. Skillnaden är att cirkeln är vriden ungefär 15 grader så "slutpipen" på systemen pekar lite fel om man av misstag får fel. Jag har fått fel från en gen1 till min gen2 och då pekar änddelen lite utåt istället. Byter man även mellanrör så lär de vara helt kompatibla enl folk på Max-suk forumet.
 
Last edited:
tändspole

en fråga, jag har skruvat ihop ventilkåpan efter att ha kollat ventspelet,

jag har satt tillbaka tändspolarna men upptäckte att det va 2vita kontakter å 2 svarta spelar det nån roll på vilken spole dom sitter :confused:
tänkte inte på det när jag tog isär det :huvet ...

tack på förhand.....
 
Om den inte startar inom 10 sekunder utan bara möjligen "pfoffar" till då och då, växla de därna kablarna till tändspolarna.

engel skrev:
2059876 en fråga, jag har skruvat ihop ventilkåpan efter att ha kollat ventspelet,

jag har satt tillbaka tändspolarna men upptäckte att det va 2vita kontakter å 2 svarta spelar det nån roll på vilken spole dom sitter :confused:
tänkte inte på det när jag tog isär det :huvet ...

tack på förhand.....
 
andersbrink skrev:
2060696 Om den inte startar inom 10 sekunder utan bara möjligen "pfoffar" till då och då, växla de därna kablarna till tändspolarna.


tackar för det,ska prova det :tummenupp :tummenupp
 
t-röd skrev:
2058030hittade en ritning på kortare hundben på nätet, ska ta med den till jobbet så får de kunniga herrarna på verkstaden mecka till ett par såna. vet inte om ritningen figurerat här i tråden redan, annars ere bara o säga till om nån annan också vill ha'n.

I ditt tidigare inlägg skrev du nåt om sänkningssats till Banditen. Om du skruvar dit kortare hundben får du dock en högre hoj. Jag har satt dit ca 5mm kortare hundben och det höjde hojen med ca 30mm.
 
Oj.. där räddade du en mekdag(/helg ;) ) åt mig banditmannen! :fyllisar

dags att hitta nya ritningar!
 
:D Första turen utan problem idag!

F-n va kul det är! Det är dock inte sopat så det släpper friskt vid fullgas.

(tog en tur i tisdags men kom inte längre än 1500m innan den var helt nersurad pga lite väl stora munstycken) :)
 
Testade hojen lite idag...
Den gick bra med bensinkranen på reserv och pri, men på on gick den som en potta skit öch endast på ett fåtal cylindrar. Jag antar att det är skit av något slag i bensinkranen, hur åtgärdar jag detta problem på smidigast sätt? :confused:
 
Back
Top