Video SUV bränner över en hel drös med motorcyklister

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Man kör inte över ett helt gäng med människor bara sådär, hade han istället gjort vad man ska göra i en sådan situation så tror jag säkert att det hade slutat bättre.

Är nog inte direkt så att knuttarna hade våldtagit hans fru och skalperat deras unge.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Vilket fiasko att köra med SUV.. ska det göras så ska det göras ordentligt :mattias

steam_roller2.gif

En sån här ska man ha!

 

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Ort
Ulricehamn
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
Föraren i suven hade ringt polis för att dom buskört utanför han hus eller nåt liknade , sen hade han satt sin familj i bilen för att åka , då hade dom omringat honom och bråkat så han blev säkert rädd, sett en annan video med det motorcykel gänget på youtube, dom kör som idioter kör runt bilar i fel fil mm åker runt i en stad beter sig jävligt omoget, så det är nog rätt att dom fick som dom förtjänade håller på killen i suven, videon finns på facebook samt allt om mc ,mcm mm där kan ni läsa vad som egentligen hänt.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Börjar man bete sig mot någon som sitter i en bil skall man ju för fan inte stå framför, gör man det skall det kosta.

Hade en mobb börjat banka på min bil hade ganska exakt samma sak hänt, nötter.
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Hade den där SUV-föraren "bara så där råkat" köra över en mc-polis som försökte hindra hans flykt så hade livstidsstraffet vart garanterat over there. Men nu handlade det ju bara om civilister som försökte förhindra en vettvilling och smitare så då ska man ju självklart använda en helt annan måttskala. Då blir ju med automatik allt civilisternas fel och Range Rover-föraren oskyldig.

Hur är man funtad om man tror att en motorcyklist på 170 kg motorcykel medvetet tvärnitar rakt framför 2 500 kg Range Rover i syfte att bli påkörd? :va
 

Lentomannen

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2013
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki GPz 900R
Det här är sådant som ger hojåkare dåligt rykte, att vi är farliga osv.
Han flydde för sitt liv.
Får man panik så slåss man med näbbar och klor, med hundra bikers runt sig så förstår jag honom.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Att ingen kommenterat detta tidigare..

En av "knuttarna" på sporthoj hade skinnväst!!!?? :eek:

Vad är upp med det lixom? :va:dummer
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Nu visar ju inte filmen vad som händer exakt. Men:

1. Han stannar ju direkt.
2. Inte osannolikt blir hojåkarna rejält aggressiva direkt givet att han ångrar sig och de facto flyr i panik.

Hade jag suttit i RR:n med familjen hade jag också lekt GTA och flytt fältet. Att diskutera med arga idioter (30 stycken) är liksom inte värt försöket om det ens tenderar att kunna bli våldsamt, vilket det uppenbarligen var.

Hur ni som försvarar hojåkarna kan göra det givet hur de beter sig är för mig helt galet. Ta av skygglapparna en sekund :7peta

Nej, det är kanske inte helt kul att stanna i den situationen, men lite fler saker värda att tänka på:
1: kan det vara värt att göra en pudel för fridens skull?
2: Har du någon möjlighet att köra ifrån dem? - Nej. Det är alltså dömt att misslyckas redan från början.
3: Han som blev påkörd verkade inte lycklig - vad har hänt innan som resulterat i det här beteendet? Man lackar oftast inte på folk för att det är kul.
4: Ring snuten då!? Kryllar ju av dem i NY.
5: han i bilen är den som pratat med polisen, tillsammans med sin fru och sitt barn. Hans sida är den enda vi vet om, och det är alltid den som går till polisen först som får medhåll.
6: han som blir påkörd först... Bromsar? Jag ser då inget bromsljus som tänds...

Han kände sig trängd, så han körde över folk. Det gjorde han som körde ner och hade ihjäl 20 pers i gamla stan i Stockholm för 10 år sedan med, dock var han bara trängd av sina egna hjärnspöken. Ska inte han kunna dömas då? I mina ögon så kunde bilföraren likagärna ha slängt upp ett automatvapen o börjat panga, det där är att försöka ha ihjäl folk. Försöker man ha ihjäl folk utan chans att fly så får man fan skylla sig själv om man får stryk sen.
Jag säger inte att hojåkarna gjorde rätt, men hade jag varit ute o kört med polarna och fått en hel del av dem nerkörda av en SUV hade jag nog fan inte varit så glad på bilisten.
Ingen av sidorna är i någon direkt kul situation, vilken startas av något vi inte vet något om. Vi har dessutom bara hört ena sidan av storyn. Att de levt rövare utanför hans hus vetefan. Hur ska han veta att det är dem? Hur ska de veta att det är han? Återigen har BILISTEN pratat med någon, inte den andra.
Min förra granne ringde störningsjouren på mig pga min väckarklocka, flera gånger. Han gillade att vara uppe till 3 o flytta möbler, jag börjar 7... Om han då knuffar omkull någon med hjälm på sig som då slår honom på käften, är det jag då, bara för att han ringt störningsjouren?
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Min förra granne ringde störningsjouren på mig pga min väckarklocka, flera gånger. Han gillade att vara uppe till 3 o flytta möbler, jag börjar 7... Om han då knuffar omkull någon med hjälm på sig som då slår honom på käften, är det jag då, bara för att han ringt störningsjouren?

Ärligt talat tror jag att jag blev rejält mycket dummare bara av att försöka förstå det där. Knarkar du?


Till alla som skulle prata, göra pudlar, kräla i stoftet, be om ursäkt, ta uppgifter och skriva skadeanmälan mm. Ingen hör vad du säger med tänderna utslagna. Du kan inte se vilken rad du ska skriva på med ögonen igenmurade och igenkletade med blod. Du kan inte skriva med krossade armar, händer och fingrar. Du kan inte ens göra något av det nämnda om du fått en kula eller kniv på rätt ställe. Till detta kommer att om du skulle klara dig kan din familj vara värre däran. Leva med det?


Prata med dom.:rofl
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Nej, det är kanske inte helt kul att stanna i den situationen, men lite fler saker värda att tänka på:
1: kan det vara värt att göra en pudel för fridens skull?
2: Har du någon möjlighet att köra ifrån dem? - Nej. Det är alltså dömt att misslyckas redan från början.
3: Han som blev påkörd verkade inte lycklig - vad har hänt innan som resulterat i det här beteendet? Man lackar oftast inte på folk för att det är kul.
4: Ring snuten då!? Kryllar ju av dem i NY.
5: han i bilen är den som pratat med polisen, tillsammans med sin fru och sitt barn. Hans sida är den enda vi vet om, och det är alltid den som går till polisen först som får medhåll.
6: han som blir påkörd först... Bromsar? Jag ser då inget bromsljus som tänds...

Han kände sig trängd, så han körde över folk. Det gjorde han som körde ner och hade ihjäl 20 pers i gamla stan i Stockholm för 10 år sedan med, dock var han bara trängd av sina egna hjärnspöken. Ska inte han kunna dömas då? I mina ögon så kunde bilföraren likagärna ha slängt upp ett automatvapen o börjat panga, det där är att försöka ha ihjäl folk. Försöker man ha ihjäl folk utan chans att fly så får man fan skylla sig själv om man får stryk sen.
Jag säger inte att hojåkarna gjorde rätt, men hade jag varit ute o kört med polarna och fått en hel del av dem nerkörda av en SUV hade jag nog fan inte varit så glad på bilisten.
Ingen av sidorna är i någon direkt kul situation, vilken startas av något vi inte vet något om. Vi har dessutom bara hört ena sidan av storyn. Att de levt rövare utanför hans hus vetefan. Hur ska han veta att det är dem? Hur ska de veta att det är han? Återigen har BILISTEN pratat med någon, inte den andra.
Min förra granne ringde störningsjouren på mig pga min väckarklocka, flera gånger. Han gillade att vara uppe till 3 o flytta möbler, jag börjar 7... Om han då knuffar omkull någon med hjälm på sig som då slår honom på käften, är det jag då, bara för att han ringt störningsjouren?

1, va?
2, han kanske försökte ta sig till en polisstation?
3, jo, vissa gör faktiskt just det.
4, se punkt fem.
5, precis, så är det, den som ringer först går alltid fri...
6, betyder det att han ökar hastigheten eller ligger kvar i den, om han nu inte bromsar?
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Ärligt talat tror jag att jag blev rejält mycket dummare bara av att försöka förstå det där. Knarkar du?


Till alla som skulle prata, göra pudlar, kräla i stoftet, be om ursäkt, ta uppgifter och skriva skadeanmälan mm. Ingen hör vad du säger med tänderna utslagna. Du kan inte se vilken rad du ska skriva på med ögonen igenmurade och igenkletade med blod. Du kan inte skriva med krossade armar, händer och fingrar. Du kan inte ens göra något av det nämnda om du fått en kula eller kniv på rätt ställe. Till detta kommer att om du skulle klara dig kan din familj vara värre däran. Leva med det?


Prata med dom.:rofl

Så om någon är arg på dig så skjuter du dem i huvudet för säkerhets skull? Det är din stil när det kommer till konflikthantering? Herrejösses...
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
1, va?
2, han kanske försökte ta sig till en polisstation?
3, jo, vissa gör faktiskt just det.
4, se punkt fem.
5, precis, så är det, den som ringer först går alltid fri...
6, betyder det att han ökar hastigheten eller ligger kvar i den, om han nu inte bromsar?

3. Japp, vissa, tänk om bilisten är just en sån? Han blir lite extra pilsk av att köra på folk? Känns inte som något man bör utgå ifrån...

4/5. Den som ringer först går inte alltid fri, men han/hon har möjlighet att ändra storyn till sin fördel.

6. Vet inte, men fortfarande, "Breaking hard" som det stod på "informationen" vetefasen om jag vill hålla med om.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Så om någon är arg på dig så skjuter du dem i huvudet för säkerhets skull? Det är din stil när det kommer till konflikthantering? Herrejösses...

Jag vet inte hur du kom fram till det men du har redan visat att du tänker i lite märkliga banor.

Jag äger inte några skjutvapen och har inga tillhyggen med/på mig.
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Såg i filmen en passagerare som höll upp en stor surfplatta... :dummer

Do I need to say more???
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top