Video SUV bränner över en hel drös med motorcyklister

Diversion

Medlem
Gick med
14 Sep 2013
Ort
I Skogen
Hoj
XJ600S -99
En mental övning vore och fundera på hur utgången skulle varit om detta inte skedde i nyc, utan t.ex Virginia.

Nu hänger jag inte med, syftar du på skillnaden i vapenlagar eller folkets syn på vad som är acceptabelt när det gäller självförsvar (jag antar att definitionen är vidare i Virginia)?
 

Diversion

Medlem
Gick med
14 Sep 2013
Ort
I Skogen
Hoj
XJ600S -99
Ja och ja, hänger ihop på något besynnerligt sätt.:va

Menar du att SUV föraren borde ha varit beväpnad? I just den här situationen är jag inte säker på att det förändrat saker till det bättre. En mot en eller en mot en mindre grupp kan säkert ett vapen verka avskräckande men en mot femtio som inte tänker rationellt just då?
 

Daniel_S

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2012
Ort
Finland
Hoj
gsxr 600 k8 banhoj
Du har verkligen stor tilltro till mänskligheten:rolleyes: beundransvärt :tummenuppcitat" Alla (utom små barn och psykopater) förstår orsak och verkan."

Nja, på individnivå förstår de flesta, fundamentalism och allmän idioti uppstår i grupper. När flockbeteende slår till, så har ju förnuftet en tendens att upphöra. Jag skulle ännu vilja se när två ensamma fotbollshuliganer möts på en släktträff i Norrland, och börjar dänga upp varandra med knogjärn i skogen. Det lär inte hända. Med egna gänget i ryggen sänks däremot trösklarna för de mest underliga tilltag.

En gissning är att snubben som orsakar incidenten med sin inbromsning, och de första som går lös på bilen, är rötägg 24/7. Resten rycks med av bara farten, deras högsta önskan just nu är att inte bli identifierade.

För övrigt ska man ha tilltro till mänskligheten, alternativet är ju att ge upp eller bli religiös.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Menar du att SUV föraren borde ha varit beväpnad? I just den här situationen är jag inte säker på att det förändrat saker till det bättre. En mot en eller en mot en mindre grupp kan säkert ett vapen verka avskräckande men en mot femtio som inte tänker rationellt just då?

Frågan är hur gänget skulle bete sig om det var stor sannolikhet att RR föraren var beväpnad.
 

Diversion

Medlem
Gick med
14 Sep 2013
Ort
I Skogen
Hoj
XJ600S -99
Frågan är hur gänget skulle bete sig om det var stor sannolikhet att RR föraren var beväpnad.

Det beror nog på vad syftet var från början, men i en stat med liberalare vapenlagar och syn på användning så är det ju sannolikt att några i gänget också skulle vara beväpnade och då tror jag man är tillbaka på ruta noll igen.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Det beror nog på vad syftet var från början, men i en stat med liberalare vapenlagar och syn på användning så är det ju sannolikt att några i gänget också skulle vara beväpnade och då tror jag man är tillbaka på ruta noll igen.

Fast det är ett bra kliv upp på våldsskalan att peppra bilen full av hål istället för att banka på den.

Även det faktum människor som innehar vapen förstår att det inte krävs så mycket att bli skadad, om nu motparten har potentiell möjlighet att skjuta tillbaka.
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Myndigheterna måste ju ha haft ögonen på mc-gängen ett tag om de har börjat placera undercover-agenter i dem. Flera, dessutom.
 

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Ort
San Francisco, CA
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Så... om jag tycker någon gör något dumt i trafiken, så är det helt ok att köra på/över någon?!?

Jag trodde de flesta visste om (SPECIELLT dom som kör motorcykel) att det kan va med dödlig utgång att bli överkörd av en bil.
Men, det är visst helt ok, om man "har något spydigt att säga"?

Hur fan tänker man om sånt är ok?
:gnissla

Kolla på filmen igen, han som blir påkörd provocerar uppenbarligen bilisten, det är därför han bromsar in framför honom. Om du nu kombinerar hans beteende med att bilisten kör in i honom, och att en grupp av lirarens vänner floggas runt bilen så förstår man lätt att situationen är hotful. Speciellt som det är i USA, där risken att utsättas för våld inte precis är som i Sverige.

Hela situationen är bananas, oavsett om han varit uber MMA fighter skulle han aldrig lyckats försvara sig mot 20 st hjälm beprydda bikers. Så lärdomen av storyn; ska du köra under en biker vecka i USA, lägg en AK47 i trunken.
 

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Ort
Killeberg
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Efter lite youtubande kan man se att det är inte första gången de har get sig på någon bilist mer eller mindre oprovocerat för att sen lägga ut det på internet för att skryta.

"Det säger allt jag behöver veta om detta gänget" :dummer
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Myndigheterna måste ju ha haft ögonen på mc-gängen ett tag om de har börjat placera undercover-agenter i dem. Flera, dessutom.

Hmmmm…. det troliga är nog att de är med i gängen för att de vill det, och inte för att de är utplacerade. Lite som i svenska fotbollshuligangäng, "vanliga respektabla" medborgare som gillar att slåss typ.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Efter lite youtubande kan man se att det är inte första gången de har get sig på någon bilist mer eller mindre oprovocerat för att sen lägga ut det på internet för att skryta.

"Det säger allt jag behöver veta om detta gänget" :dummer


Vad heter "gänget" ?
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Myndigheterna måste ju ha haft ögonen på mc-gängen ett tag om de har börjat placera undercover-agenter i dem. Flera, dessutom.

Tror du det? Jag tyckte det luktade efterkonstruktion. Poliser som använder den subkulturella miljön som lika delar pysventil och adrenalinkick är min gissning.

Skulle det vara fallet att de var där undercover är det under all kritik att "offrar" familjen, alternativt att det pekar på hur stort och allvarligt hotet från mobben var, (vilket jag anser vara fullständigt solklart).
 

tjocksmock

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2010
Ort
sverige
Hoj
kronans trampcykel
Borde inte killen i SUV'en lagt i backen i slutet av filmen (när dom slår sönder rutorna på bilen) och testat 'terräng-egenskaperna' genom att se hur långt man kan backa innan det tar stopp. :rolleyes:
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top