surround med PS2an

RF_Racing skrev:
Nej jag tyckte att det var kul att du inte visste det... Då kan man ju fråga sig vad du mer inte vet... tex att .1 an inte är en egen kanal utan tar ljud från de andra genom ett filter... :tummenupp

Använde ordet "benämning" lite fel där va...

Jag ger upp.

iq_chart.jpg

:) ;)

Kommer inte ihåg den exakta ordföljden, men nåt så här går den: Argumentera aldrig med en idot, han kommer att dra ner dig till sin nivå och slå dig med erfarenhet.

Det har nog aldrig varit tydligare än i den här tråden.

RF_Racing skrev:
du fattar inte va? till exempel så har de flesta dvd filmer bara ljud i 5.1.

eller så kan man ta det på dagis nivå: lek med tanken att du har jättemånga satelliter, låt oss säga nio. du har också 2 bashögtalare. du kopplar dessa genom en förstärkare som har rätt antal utgångar.

detta system kallar du sedan för 9.2. detta innebär inte att varje högtalare får ljud som är unikt för den högtalaren. utan de får bara så många kanaler som din förstärkare/dvd spelare klarar av (oftast 5.1) självklart så spelar alla högtalare ljud bara det att det inte är unikt för varje högtalare.

Thermal skrev:
Kommer inte ihåg den exakta ordföljden, men nåt så här går den: Argumentera aldrig med en idot, han kommer att dra ner dig till sin nivå och slå dig med erfarenhet.

Det har nog aldrig varit tydligare än i den här tråden.

Jo det har det... Men det var antagligen därför du vann som du så finst ville kalla det förut...

-Rosen- skrev:

eller så kan man ta det på dagis nivå: lek med tanken att du har jättemånga satelliter, låt oss säga nio. du har också 2 bashögtalare. du kopplar dessa genom en förstärkare som har rätt antal utgångar.

detta system kallar du sedan för 9.2. detta innebär inte att varje högtalare får ljud som är unikt för den högtalaren. utan de får bara så många kanaler som din förstärkare/dvd spelare klarar av (oftast 5.1) självklart så spelar alla högtalare ljud bara det att det inte är unikt för varje högtalare.

:hihi :rofl :D :lol :lol

HAAAAHAHAHAAA.... fy faan ja dör...

-Rosen- skrev:

Men vill du veta en till sak... Att om du har 231.32 ljud och spelar en mp3a så får du inte surraound ljud :pannkyss

RF_Racing skrev:
:rofl

Det skulle jag med göra om jag var du... :yoparty
Jag kom segrande ut ur detta :tungan

Dagens boktips: printa ut hela denna tråd och lägg den i ett kassaskåp, om några år när du läser detta så kommer du kanske att inse hur fel du hade och att man inte kan vinna på internet.

Zee & Thermal vill jag bara tacka för en mycket underhållande tråd, senmoralen är dock att om man inte ska brottas med grisar, man blir bara lortig men grisen tycker att det är roligt.

GSXR1100R skrev:
Dagens boktips: printa ut hela denna tråd och lägg den i ett kassaskåp, om några år när du läser detta så kommer du kanske att inse hur fel du hade och att man inte kan vinna på internet.

Zee & Thermal vill jag bara tacka för en mycket underhållande tråd, senmoralen är dock att om man inte ska brottas med grisar, man blir bara lortig men grisen tycker att det är roligt.

Du är bara ledsen... :pannkyss
Det är vell mig du ska tacka? Utan mig hade det inte blivit såhär...

Du ska kalla mig... HEERR SVIIN

RF_Racing skrev:
Men vill du veta en till sak... Att om du har 231.32 ljud och spelar en mp3a så får du inte surraound ljud :pannkyss
till saken hör att jag vet detta men. men du har inte förstånd nog att föra en diskution utan drar in ovidkommande saker för att försöka smutskasta din motpart.

enkelt uttryckt du beter di som om du gick på dagis

barn till ett annat:
1. det är min glass
2. men du är ful
1. jag betalade den så den är min
2. du är jätteful
1. kan jag få min glass nu?
2. maaaaaaammmmmmaaaaaaa

-Rosen- skrev:
till saken hör att jag vet detta men. men du har inte förstånd nog att föra en diskution utan drar in ovidkommande saker för att försöka smutskasta din motpart.

enkelt uttryckt du beter di som om du gick på dagis

barn till ett annat:
1. det är min glass
2. men du är ful
1. jag betalade den så den är min
2. du är jätteful
1. kan jag få min glass nu?
2. maaaaaaammmmmmaaaaaaa

Nej men allvarligt nu... Sluta skriv som en fjortis! Sluta våldta Svenskan!
Nu är fan roligare än vad jag är... Men du är allvarlig! :lol
Och nej jag försökte inte smutskasta dig.

Vad vill du ha sagt? Att om man köper ett 5.1 ljudpaket så får man bara 7.1? :rofl :D :lol

PS Träna på grammatiken, stor och liten bokstav samt på stavningen. DS

Last edited:
RF_Racing skrev:
Nej men allvarligt nu... Sluta skriv som en fjortis! Sluta våldta Svenskan!
Nu är fan roligare än vad jag är... Men du är allvarlig! :lol
Och nej jag försökte inte smutskasta dig.

Vad vill du ha sagt? Att om man köper ett 5.1 ljudpaket så får man bara 7.1? :rofl :D :lol

PS Träna på grammatiken, stor och liten bokstav samt på stavningen. DS
Förklara gärna var jag har skrivit detta.

-Rosen- skrev:

Min parabol får bara in 2 satelliter, kan inte jag få 5.1 på min ps2 då?? Hur kommer ljudet från satelliterna till mina högtalrare? måste jag ha på min dekoder då oxå? Om jag äter massor med råg-bröd så får jag lägga fiberkabel dan efter kan jag använda den till ps2.an oxå?

Edit: :gråta :ätapiller :hoppskrat :gråta :hoppa :zpy

-Rosen- skrev:
Förklara gärna var jag har skrivit detta.

:rofl

seyou skrev:
Tja, allt är ju relatift.

"Relativt".

crall_b skrev:
Min parabol får bara in 2 satelliter, kan inte jag få 5.1 på min ps2 då?? Hur kommer ljudet från satelliterna till mina högtalrare? måste jag ha på min dekoder då oxå? Om jag äter massor med råg-bröd så får jag lägga fiberkabel dan efter kan jag använda den till ps2.an oxå?

skit i rågbrödet. ät mer morötter så du får bra optik istället. :D

crall_b skrev:

:rofl :hihi :D :lol :crash :nicka

Men om du köper ett 7.1 ljudsystem så kan du bara lyssna på 5.1 ljud.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT