ORS
Ny medlem
Frääänt!!!!!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har trimandet uteblivit?
Boost... en redogörelse för din turbo rova skulle inte skada i trimtråden!
Har trimandet uteblivit?
He He..Jag trimmar ju drz underhållande vilken potencial dom verkar ha, var och hur mycket kostade dina kammar? fjädrar? måste styrningarna kortas? blir ju sugen på att forsätta trimma den! Hur stora är ventilerna på 01as drz org? ...
Jo byggde ju om kamkedjesträckaren på drz an till halvautomatisk???? vad det är???? vet inte uppfann det i dag He he... jag irreterade mig på att skruven däri låg och skallervred sig det är inte bra för vare sig skrammel eller kedjan eller kammarnas inställning Looosing powerSå jag borrade helt enkelt ett hål rakt från sidan på sträckaren och gängade detta till m8 i med en bult. Slipade även innerjusterskruven 6 kantig just där min bult går in. Den funkar nu som halv auto dvs som org men man kan nu sträcka lite extra på justerskruven genom att vrida den vänster tills man är nöjd,,,,då drar man åt den bult man gängat i från sidan med locktite! När man hör skrammel om några 100a mil är det dags att göra om prociduren. Varför köpa dyra manuella sträckare när man bygger om sin egen på 1 tim
Kostnad 1 kr istället för 800kr
Turbon....Jag har lite tid till mig själv....men jag har åstakommit ett plenium i markissolering iaf skräddar islipat i ramen,,,betydligt lättare än göra i aluplåt och snyggare blir båtplastad och ett slutlager kolfibermatta mest för ögats skull. Jag håller på vingla dit turbon nu för att kunna plasta klart pleninumet komplett med inlastade rörstumpar ,,,så allt måste linjeras ihop,,,men som sagt det går sakta men denna gång ska jag ha bättre finnish för nu vet jag att det funkar..
Nåt ska man väl kunna hitta på, som att fräsa upp fuggen eller så. Annars ska jag bara se över bestyckningen och kanske hinna med en bänkning. Hojen går som ett as i alla fall och jag har pendlat till jobbet med den några gånger - flinet var så stort att skallen nästan delades på mitten![]()
Du har en KTM va?, vad tycker du om rallykammen för skogs åka?
Nu blev det konstigtSå du menar att om jag sätter i vassare kammar så flyttas cylinderväggen närmare ventilerna
Jag antar att du menar att vid större ventiler så krävs borr. 36/29 är väl orginal då?
Jo en gammal 620SC (från början). Rallykammen är det bästa för skog/grus/stads-åka, man vill ju att kraften ska komma snällt och finnas nere från tomgången. Fast med tillräckligt bra allroundtrim så är det pulver oavsett varvtal och kam med en så stor motor
Det som sätter stopp är annars storleken på hojen och att man måste dreva ner för att ha växlar att jobba med. Jag drevade upp istället - petar i femman vid 110 ungefär vid normal glidarkörning och vid 180 när det går undan - inget för smala skogsstigar m.a.o.![]()
Det jag menar är att för att utnyttja kammarna till de dem är till för(fullrace eller vass gatåka),
måste man borra minst 4mm för att utnyttja mer av flödet på ventilernas ytterkanter! http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3323981&postcount=368
Kammarna blir för vassa annars, de är till för minst 470cc egentligen![]()
-400cc=90mm*62.6mm
-434cc=94mm*62.6mm
-470cc=94mm*67.6mm
-475cc=94.5mm*67.6mm
94.5mm sägs vara gränsen om man vill vara säker på att toppackningen ska hålla!
36/29 är std storleken!
Jaha jo det är klart ...Det blir ju lite/MYCKET svagt i bottenregget med bara 400cc och så vassa kammar... jag märkte nu när jag har gasat mer med drz an att vist varvar den men det finns inte så mycket punch kvar 2000v före vavstopp, Men från ca 4000 till 8000v drar den bättre än jag kunnat tro och fan vilken bra avvägd och trevlig ram uppträdande weelimaskin det är ,,känns ju lättare än vad den är så fort man har rull på den. Ja vad väger en sådan här makapär igentligen?
Dr-z SM chassiet är grymt!
Hänger du i ett par RHC kammar så slutar hon aldrig dra före varvstoppet vid 10000rpm![]()
Vikten vet ja ej, men min känns sjukt lätt iaf...
Litet smakprov på vad som händer i garaget i vinter.
Blir ju inte lika spännande om man berättar för mycke![]()
vad skådar mitt norra öga,,,InsprutMer då?
Oj går det borra till 94,5 Inte dåligt!! ja jag såg bigbore cylinderkitt med 12-1 kolv 454cc för 480 doll på ebay Nicasil,,,Billigt!! Borrning och omnik kostar 2800kr och en jt 13,5-1 ligger från ebay på ca 1000kr hemma Det blir ju samma pris Bättre köpa kittet då....
vad skådar mitt norra öga,,,InsprutMer då?
Ok, låter ju frestande värre, hur mycket tror du att det skulle göra med rallykammen på min 625SXC-07???
(STD motor med ombestyckad fugge+öppnare lyftburk och slipon.)
Min är nerdrevad lite också15/42 std 16/40
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Richa blickar framåt mot 70 år i branschen
Bike var på plats på Richa ... |