Bättre att låta bli att stå för länge på tomgång isåfall,än att dränka motorn med för fet bestyckning på lågfart.
När kröken på en Husaberg just på gänsen slocknat i kolsvarat mörkret på tomgång minst 5min har man exakt rätt lågfart! Luftskruven står då enligt boken. På större stånkor 600+ och hellst tävlingsmaskiner ska man gärna ha något snäpp för stor lågfart,,för då svarar den bättre från låga varv och man behöver inte ha så mycket axpump på . Även bra vid enduokörning för då kokar dom inte lika lätt

Så på dom är det viktigt att ligga så fett man kan och även byta locket till kylaren till ett som tål högre tryck,,,kan köpas från kx 80 har jag för mig?
  Så på dom är det viktigt att ligga så fett man kan och även byta locket till kylaren till ett som tål högre tryck,,,kan köpas från kx 80 har jag för mig? 

Den ska slipas bort också ,,ersätts med utanpåliggande bultfäste. Denna kommer få dubbla 48mm spjällhus och även värre kammar så småningom.
  Den ska slipas bort också ,,ersätts med utanpåliggande bultfäste. Denna kommer få dubbla 48mm spjällhus och även värre kammar så småningom.  

Pga att jag fick tag på en cylinder o topp rel billigt....Så nu ska jag plocka i BMW carrillo staken (glidlagrad) som tyvär är 4mm längre än org (bra för effekt visserligen) men det innebär att jag måste hissa cyllen 6mm
  Pga att jag fick tag på en cylinder o topp rel billigt....Så nu ska jag plocka i BMW carrillo staken (glidlagrad) som tyvär är 4mm längre än org (bra för effekt visserligen) men det innebär att jag måste hissa cyllen 6mm