Tjena trimnissar!
Hur ser det ut såhär dags mot vintertider?
Vad har ni för planer?
För min del verkar det bli lugnt på trimfronten i vinter, jag ska försöka lägga all ledig tid på att åka med KTM'n.
Eftersom Dr-z har visat sig gå så bra mot andra större maskiner som den gör, så kommer den att bli oförändrad maskinellt till 09.
Säsongen 08:a med 550mil tuff körning gick helt utan problem.
(Ventilspelet ligger exakt lika som när den var nybyggd till säsongen 07)
Hur mycket ger en Rallykam på en KTM625SXC med öppet system?
Och vad finns det för andra milda kammar till LC4:an?
Hur ser det ut såhär dags mot vintertider?
Vad har ni för planer?
För min del verkar det bli lugnt på trimfronten i vinter, jag ska försöka lägga all ledig tid på att åka med KTM'n.
Eftersom Dr-z har visat sig gå så bra mot andra större maskiner som den gör, så kommer den att bli oförändrad maskinellt till 09.
Säsongen 08:a med 550mil tuff körning gick helt utan problem.
(Ventilspelet ligger exakt lika som när den var nybyggd till säsongen 07)
Hur mycket ger en Rallykam på en KTM625SXC med öppet system?
Och vad finns det för andra milda kammar till LC4:an?
Så jag borrade helt enkelt ett hål rakt från sidan på sträckaren och gängade detta till m8 i med en bult. Slipade även innerjusterskruven 6 kantig just där min bult går in. Den funkar nu som halv auto dvs som org men man kan nu sträcka lite extra på justerskruven genom att vrida den vänster tills man är nöjd,,,,då drar man åt den bult man gängat i från sidan med locktite! När man hör skrammel om några 100a mil är det dags att göra om prociduren. Varför köpa dyra manuella sträckare när man bygger om sin egen på 1 tim
Det ska gå.. Det blir tokplanad topp för att inte ens behöva byta kolv dvs 2mm plan så den närmar sig 12-1 =.Gratis han planar själv. I med tornado s 2 samma som jag har 1800kr. Han bygger nya krökar själv = gratis även matrial!! Förgasaren måste ju portas till genomskinlig av mig,,Svårt att få ut mer än 41,5mm ur mikuni tyvär
