Supermoto trimtråden!

det här var ju en bra tråd:)
Vad är de exakta fördelarna med dubbla förgasare? och en fråga till jag har ju ett slip-on, större flatsideförgasare och ett bigborekit vad ger mest en vassare kam eller ett par nya krökar?
 
Enkel Acra och tornados g2 kam har jag, ska du köra med 510cc (ktm 525) orginal så skulle jag rekomendera tornados g1 kam, det är ett gäng som kör med dom o Backe och Isbana och dom är nöjda, Bättre botten än g2 :tummenupp

vem säljer sånna kammar då? länk?

ja hojen e original förutom akrat o portningen.
 
Ska börja med att viktjämföra kolvarna för pungbråck vill jag inte ha!!!!! Tihi:tungan :D

Lite mera bilder: halvfet bakfälg yoshimura-burk, moddad luftkåpa och några finndubbare.

Mvh Christer
 

Bifogat

  • 100_3978.JPG
    100_3978.JPG
    85.5 KB · Visningar: 118
  • 100_4039.JPG
    100_4039.JPG
    127 KB · Visningar: 111
det här var ju en bra tråd:)
Vad är de exakta fördelarna med dubbla förgasare? och en fråga till jag har ju ett slip-on, större flatsideförgasare och ett bigborekit vad ger mest en vassare kam eller ett par nya krökar?

Med dubbla insug så går det lättare att styra bränsleblandningen dit man vill med portning. På just 600 modellerna Hjälper inte att byta krökar ett skit. Så i ditt fall byter du till hotcam så behöver du inte byta styrningar eller fjädrar! ,finns bara en!.. Steg 2 ...byta krökar + portning .Då knäcker du 650:tummenupp ien

Ska börja med att viktjämföra kolvarna för pungbråck vill jag inte ha!!!!! Tihi:tungan :D

Lite mera bilder: halvfet bakfälg yoshimura-burk, moddad luftkåpa och några finndubbare.

Mvh Christer

Ser bra ut.. Avgaset är nog bra... Hoppas att du har kn filter bara!! Vilket komp-f har du?
 
Last edited:
Tycker du ska sälja -06:an till mig och köpa en -08:a. Hade varit kul med en i grannbyn att köra med som har likadan hoj. :D

Absolut, hade varit kul och ha fler att köra med och speciellt husor då med:D PM:a om intresse finns för min hoj, den är i kanonskick! Vilken ort bor du i förresten?
 
Med dubbla insug så går det lättare att styra bränsleblandningen dit man vill med portning. På just 600 modellerna Hjälper inte att byta krökar ett skit. Så i ditt fall byter du till hotcam så behöver du inte byta styrningar eller fjädrar! ,finns bara en!.. Steg 2 ...byta krökar + portning .Då knäcker du 650:tummenupp ien



Ser bra ut.. Avgaset är nog bra... Hoppas att du har kn filter bara!! Vilket komp-f har du?

11:1 i komp. Främre rören är ju som du tidigare påpekat lite klena, men men. Inget Kn dock ett väldigt öppet Twinair som silar bort sparvar typ :)
 
Med dubbla insug så går det lättare att styra bränsleblandningen dit man vill med portning. På just 600 modellerna Hjälper inte att byta krökar ett skit. Så i ditt fall byter du till hotcam så behöver du inte byta styrningar eller fjädrar! ,finns bara en!.. Steg 2 ...byta krökar + portning .Då knäcker du 650:tummenupp ien

Var hittar man en sån har bara sett till modellen med enkelförgasare:tummenupp
 
Absolut, hade varit kul och ha fler att köra med och speciellt husor då med:D PM:a om intresse finns för min hoj, den är i kanonskick! Vilken ort bor du i förresten?

Precis. Ja intresset finns, har till och med ringt. :tungan Men jag måste få bort min GG först. Jag bor i Höör. :)
 
Aha, just det:tungan det kommer jag ihåg nu. Hoppas du får sålt GG:n så kanske vi kör husor ihop nästa år..:tuttar

Jag hade tänkt att lägga ut den till våren när säsongen drar igång om jag inte hittar någon som vill byta mot en Husa eller något annat roligt. :) Men fan vad skoj det hade varit med två husor!
 
Last edited:
Var hittar man en sån har bara sett till modellen med enkelförgasare:tummenupp

Nu tar jag detta ur den håriga hårddisken så är inte 100% säker! Men jag tror att det ska passa från dom nyare. Annars Har åke Jhonssons igengörsfirma oldtimersgrejer då kan du få tag på vildare kam och han är nog den kunnigaste 1-smokartrimmaren i sverige. PS om han nu håller på än? Kan ju vara så gammal att han är död:näsblod
Men om du vill ha en Hot Cam så kan jag höra med lockner om det skulle gå att skicka tillbaka om ej passar. Ps när du ändå ska skicka hit toppen för portning så kan jag kolla om den passar:D
 
Last edited:
Nu tar jag detta ur den håriga hårddisken så är inte 100% säker! Men jag tror att det ska passa från dom nyare. Annars Har åke Jhonssons igengörsfirma oldtimersgrejer då kan du få tag på vildare kam och han är nog den kunnigaste 1-smokartrimmaren i sverige. PS om han nu håller på än? Kan ju vara så gammal att han är död:näsblod
Men om du vill ha en Hot Cam så kan jag höra med lockner om det skulle gå att skicka tillbaka om ej passar. Ps när du ändå ska skicka hit toppen för portning så kan jag kolla om den passar:D
Åke har gått i pension men hans son Thomas jobbar kvar i butiken. :tummenupp Ingengörsfirma??? Menar du Motorteknik? :va

Har varit sugen på att trimma TTR:n (som ju både har dubbla insug och utblås :D ) men vågar inte pga att den är luftkyld. :( Skulle inte sitta fel med den vätskekylda motorn från en xtz eller szr med 660 cc. :yoparty
 
Åke har gått i pension men hans son Thomas jobbar kvar i butiken. :tummenupp Ingengörsfirma??? Menar du Motorteknik? :va

Har varit sugen på att trimma TTR:n (som ju både har dubbla insug och utblås :D ) men vågar inte pga att den är luftkyld. :( Skulle inte sitta fel med den vätskekylda motorn från en xtz eller szr med 660 cc. :yoparty

Men montera en oljekylare så får du ju ner temperaturen lite. eller sitter det redan en där på tt?
 
Åke har gått i pension men hans son Thomas jobbar kvar i butiken. :tummenupp Ingengörsfirma??? Menar du Motorteknik? :va

Har varit sugen på att trimma TTR:n (som ju både har dubbla insug och utblås :D ) men vågar inte pga att den är luftkyld. :( Skulle inte sitta fel med den vätskekylda motorn från en xtz eller szr med 660 cc. :yoparty

Ingen fara den går inte varmare om du nu inte ska köra paris-dakar:) TTn Är den roligaste att trimma den svarar så bra på ingrepp. Åke kan göra om cyllen till 730cc! Går lätt att få på 70 brp. Jaha har dom bytt namn om vi nu tänker på samma firma?
Tallåsen motala tel 014191485
 
vem säljer sånna kammar då? länk?

ja hojen e original förutom akrat o portningen.
Tornado är en tysk firma som bygger och trimmar speedway motorer åt världseliten, men dom gör även kammar till andra märken som ktm, www.gw-racing-parts.de
Ring Ragnar på Lelles mc center i Uppsala så fixar han kammen åt dig, enklast så. 018-156000
 
Tornado är en tysk firma som bygger och trimmar speedway motorer åt världseliten, men dom gör även kammar till andra märken som ktm, www.gw-racing-parts.de
Ring Ragnar på Lelles mc center i Uppsala så fixar han kammen åt dig, enklast så. 018-156000

hmm.. ja.. så om man körde på en g1 så behöll man botten draget så att säga? funkar det med original fjädrar osv?
 
hmm.. ja.. så om man körde på en g1 så behöll man botten draget så att säga? funkar det med original fjädrar osv?
Japp det funkar med org fjädrar,både g1, g2 och hotcams funkar det med orginal fjädrar. ett tips är att kolla med kam kortet du får med så att kammen står rätt (ingradad) G2 kammen ska stå 108-109 grader vid max lyft, vet inte hundra på g1 men det vet ragnar på lelles.
 
Back
Top