Supermoto frågor

gixxxerracing skrev:
2055841 Vilket är att före dra ???
För och nackdelar ???
Jag tycker bara slang känns säkrare. Om jag är riktigt klok eller inte det får experterna utlåta sig om ;) De flesta ekerfälgar är icket slanglösa dock.

Olof Eriksson skrev:
2056029 Jag tycker bara slang känns säkrare. Om jag är riktigt klok eller inte det får experterna utlåta sig om ;) De flesta ekerfälgar är icket slanglösa dock.
Tack för svaren Olof :Bugar
Nu blir det till att skaffa grejer och håpas att man kommer rätt i grunden,sen återstår bara träning och åter träning ...

gixxxerracing skrev:
2056252 Tack för svaren Olof :Bugar
Nu blir det till att skaffa grejer och håpas att man kommer rätt i grunden,sen återstår bara träning och åter träning ...
Förtusan, bara PMa eller komma förbi i tältet om du har några frågor :)

Träning kan du räkna med. Håll till på crossbanan så mycket som du kan!

gixxxerracing skrev:
2044782 Tack för svaret.
För min del står det mellan 4.5 eller 5, det jag försöker få fram är om 5" tar i kedjan eller inte.
(Hojen är en CRF450R-03)

Något som du bör tänka på också är att bredden på tex ett 160 däck kan variera mellan olika märken. Kan va bra att veta. :)

The Shadow skrev:
2056844 Något som du bör tänka på också är att bredden på tex ett 160 däck kan variera mellan olika märken. Kan va bra att veta. :)
Tycker att Metzlers slicks är smalare än michelin men det kanske bara är inbildning.

TERMINATOR skrev:
2057490 hur funkar pirelli??
Michelin är väl bredare än de övriga men annars är det ganska jämt. Pirelli tror jag inte hör till de bredare.
erik skrev:
2057513 Varken du eller jag märker skillnad mot andra slicks...
Jag känner inte så stor skillnad heller, men så åker jag mest beggat också.

erik skrev:
2057513 Varken du eller jag märker skillnad mot andra slicks...
He, he. Nej vem f-n gör det....
Många som tycker, skulle vara kul med ett blindtest....
Michelin verkar hålla bättre än Metzler i alla fall. Har haft problem med Metzler framdäck som ruggar sönder när man pressar det men dom kommer med nya gummiblandningar i år.

Stoffy skrev:
2057539 He, he. Nej vem f-n gör det....
Många som tycker, skulle vara kul med ett blindtest....
Michelin verkar hålla bättre än Metzler i alla fall. Har haft problem med Metzler framdäck som ruggar sönder när man pressar det men dom kommer med nya gummiblandningar i år.
Ola statuerade ju exempel på det i Spanien... Var två av hans Metzler framdäck som såg ut som om de gått på rivjärn...

Stoffy skrev:
2057539... Har haft problem med Metzler framdäck som ruggar sönder när man pressar det men dom kommer med nya gummiblandningar i år.

Och så hänger det på hur mycket vikt man trycker på med också ;) Jag ska testa Metzeler Drift K1 nu under våren och se hur det funkar (antagligen alldeles förträffligt, jämfört med mina gamla slitna sulor :D ).

Hur gör ni med ljuddämparna som ni har, det blir ju allt strängare ljudkrav som gäller i motard ???

En 03:ans crf450 som jag har ligger väl på 100db orginal ???

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back