Supermoto frågor

Finns 4.5" å köpa på div. ställen, frågan är om någon gör det bara :)

Stoffy skrev:
Tror inte att det finns 4.5" utan att någon sagt fel till mig det är nog en 4.25" fälg dom menar.

RookieSM skrev:
2041067 Jo, jag hade själv det problemet när jag hade KTM, orkade dock inte skära utan jag fick ordentliga tuggmärken i däcket istället men vafan, det gick det också. :)

Vill du ha 4,25" så köp det, det kommer säkert funka nästan lika bra. Michelin Power Race tex finns i 150 bredd.

Pa min 525 EXC -05 har jag 5.0 bakfälg och jag har fatt skala lite pa däcket pa motsatta sidan fran drevet för att det tog i svingen. Pa drevsidan har jag utrymme nog..

Kan det vara sa att jag har fel distanser? distanserna kommer fran en 525 sx -04. (men jag tycker det ser rätt ut och har kört med det en hel säsong. Drev och kedja gar rakt)

dread skrev:
2045580 Pa min 525 EXC -05 har jag 5.0 bakfälg och jag har fatt skala lite pa däcket pa motsatta sidan fran drevet för att det tog i svingen. Pa drevsidan har jag utrymme nog..

Kan det vara sa att jag har fel distanser? distanserna kommer fran en 525 sx -04. (men jag tycker det ser rätt ut och har kört med det en hel säsong. Drev och kedja gar rakt)

Det verkar fel ..tog inte i på min -05:a. o det är väl olika svingar också, på exc -05 är det gjuten sving har för mej att det inte är det på -04 sx men där med inte säkert det skiljer på distanser ändå ...men det verkar ju uppenbart så. kan du inte se på kedjan om den spårar eller inte.

Mvh
//Mangan

dread skrev:
2045580 Pa min 525 EXC -05 har jag 5.0 bakfälg och jag har fatt skala lite pa däcket pa motsatta sidan fran drevet för att det tog i svingen. Pa drevsidan har jag utrymme nog..

Håller med Mangan, verkar konstigt.
Jag har en kompis som hade samma problem men när vi testade min fälg så fungerade det. Så problemet var hur dom hade ekrat fälgen.

Hampe #66 skrev:
2045035 Har kört med RR slicks dunlop 165 brett o pirelli 160 o michelin motard däck.
Kedjan tar inte i, bara precis nitarna i högerkurvor samt att kedjan flaxar lite i sidled.
Hade 4.25 oxå, sämre känsla, sämre grepp däcket blir som en champinjon.
Minns inte riktigt, men tror kedjan tog i mer med 4.25 fälgen.
Vill du absolut inte att kedjan ska nudda däcken så kör med 150 däck...
Om jag har förstått saken rätt så är det 5" som gäller.

Har bestämt mig för att köpa motardhjul men vilka hjul är bäst i hållbarhet, pris, m.m

(Hojen ska enbart gå bana)

gixxxerracing skrev:
2046726

Har bestämt mig för att köpa motardhjul men vilka hjul är bäst i hållbarhet, pris, m.m

(Hojen ska enbart gå bana)

Att fälgarna ska hålla är inget problem, så länge du inte ska köra Supercross med hojen så håller det.
Bästa pris får du allt orka leta upp själv...

rejser skrev:
2046762 Att fälgarna ska hålla är inget problem, så länge du inte ska köra Supercross med hojen så håller det.
Bästa pris får du allt orka leta upp själv...
Vilka märken använder ni ???

gixxxerracing skrev:
2046960 Vilka märken använder ni ???

jag åker Excel fälgar :tummenupp
Hittade några bilder på nätet så du kan se, finns i några olika färger

fälg

Adapter

Man köper adaptarna separat så skulle man byta cykel o märke så köper man bara nya adaptrar o behåller fälgarna

/Mangan

MANGAN skrev:
2048235 jag åker Excel fälgar :tummenupp
Hittade några bilder på nätet så du kan se, finns i några olika färger

fälg

Adapter

Man köper adaptarna separat så skulle man byta cykel o märke så köper man bara nya adaptrar o behåller fälgarna

/Mangan

Vad är det för nav du åker med ???
Det är ju bra att man kan skifta mellan olika hojar :banana

gixxxerracing skrev:
2048430 Vad är det för nav du åker med ???
Det är ju bra att man kan skifta mellan olika hojar :banana

Excel det också :fakta nytt för i år :tummenupp

/Mangan

Vad använder ni för drevningar till era crf450 på motardbana ???

gixxxerracing skrev:
2051510 Vad använder ni för drevningar till era crf450 på motardbana ???
15/45 har jag användt hittills, förutom på midlanda där jag använde 15/38. Kommer bli 14/42 i fortsättningen för mig.

Grejjen är dock den att den orkar bra med mig på med så hög drevning men jag vet inte hur det kommer funka för dig. Kanske 14/45 vore bra å börja med.

15/45 och 14/42 är ungefär samma drevning. Lättare att få dit 14/42 dock.

Olof Eriksson skrev:
2051607 15/45 har jag användt hittills, förutom på midlanda där jag använde 15/38. Kommer bli 14/42 i fortsättningen för mig.

Grejjen är dock den att den orkar bra med mig på med så hög drevning men jag vet inte hur det kommer funka för dig. Kanske 14/45 vore bra å börja med.

15/45 och 14/42 är ungefär samma drevning. Lättare att få dit 14/42 dock.
Väger 75+kg
Tror på 14/42 vad har du för toppfart på rakorna med den drevningen ???

gixxxerracing skrev:
2051877 Väger 75+kg
Tror på 14/42 vad har du för toppfart på rakorna med den drevningen ???
~170km/h, ska inte säga säkert men. Ettan blir ganska lång och man är nere på mellanregistret i en del kurvor.

Då borde den drevningen passa för dig också.

Olof Eriksson skrev:
2052683 ~170km/h, ska inte säga säkert men. Ettan blir ganska lång och man är nere på mellanregistret i en del kurvor.

Då borde den drevningen passa för dig också.
Tack för svaret ...
Verkar vara en vettig drevning att börja med.
Vad åker du med för däck, fälgar och bromsar på din honda ???

gixxxerracing skrev:
2053757 Tack för svaret ...
Verkar vara en vettig drevning att börja med.
Vad åker du med för däck, fälgar och bromsar på din honda ???
Bridgestone racing slicks, Behr/haan och ISR 6kolvs med CBR900RR pump. Har inte gjort något åt bakbromsen än men den skulle behöva bytas också för den suger rätt hårt. Slut belägg blir det på bara 5 dar också.

Olof Eriksson skrev:
2053930 Bridgestone racing slicks, Behr/haan och ISR 6kolvs med CBR900RR pump. Har inte gjort något åt bakbromsen än men den skulle behöva bytas också för den suger rätt hårt. Slut belägg blir det på bara 5 dar också.
Bredd på fälgarna ???

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back