Supermoto frågor

gixxxerracing skrev:
2055841 Vilket är att före dra ???
För och nackdelar ???
Jag tycker bara slang känns säkrare. Om jag är riktigt klok eller inte det får experterna utlåta sig om ;) De flesta ekerfälgar är icket slanglösa dock.

Olof Eriksson skrev:
2056029 Jag tycker bara slang känns säkrare. Om jag är riktigt klok eller inte det får experterna utlåta sig om ;) De flesta ekerfälgar är icket slanglösa dock.
Tack för svaren Olof :Bugar
Nu blir det till att skaffa grejer och håpas att man kommer rätt i grunden,sen återstår bara träning och åter träning ...

gixxxerracing skrev:
2056252 Tack för svaren Olof :Bugar
Nu blir det till att skaffa grejer och håpas att man kommer rätt i grunden,sen återstår bara träning och åter träning ...
Förtusan, bara PMa eller komma förbi i tältet om du har några frågor :)

Träning kan du räkna med. Håll till på crossbanan så mycket som du kan!

gixxxerracing skrev:
2044782 Tack för svaret.
För min del står det mellan 4.5 eller 5, det jag försöker få fram är om 5" tar i kedjan eller inte.
(Hojen är en CRF450R-03)

Något som du bör tänka på också är att bredden på tex ett 160 däck kan variera mellan olika märken. Kan va bra att veta. :)

The Shadow skrev:
2056844 Något som du bör tänka på också är att bredden på tex ett 160 däck kan variera mellan olika märken. Kan va bra att veta. :)
Tycker att Metzlers slicks är smalare än michelin men det kanske bara är inbildning.

TERMINATOR skrev:
2057490 hur funkar pirelli??
Michelin är väl bredare än de övriga men annars är det ganska jämt. Pirelli tror jag inte hör till de bredare.
erik skrev:
2057513 Varken du eller jag märker skillnad mot andra slicks...
Jag känner inte så stor skillnad heller, men så åker jag mest beggat också.

erik skrev:
2057513 Varken du eller jag märker skillnad mot andra slicks...
He, he. Nej vem f-n gör det....
Många som tycker, skulle vara kul med ett blindtest....
Michelin verkar hålla bättre än Metzler i alla fall. Har haft problem med Metzler framdäck som ruggar sönder när man pressar det men dom kommer med nya gummiblandningar i år.

Stoffy skrev:
2057539 He, he. Nej vem f-n gör det....
Många som tycker, skulle vara kul med ett blindtest....
Michelin verkar hålla bättre än Metzler i alla fall. Har haft problem med Metzler framdäck som ruggar sönder när man pressar det men dom kommer med nya gummiblandningar i år.
Ola statuerade ju exempel på det i Spanien... Var två av hans Metzler framdäck som såg ut som om de gått på rivjärn...

Stoffy skrev:
2057539... Har haft problem med Metzler framdäck som ruggar sönder när man pressar det men dom kommer med nya gummiblandningar i år.

Och så hänger det på hur mycket vikt man trycker på med också ;) Jag ska testa Metzeler Drift K1 nu under våren och se hur det funkar (antagligen alldeles förträffligt, jämfört med mina gamla slitna sulor :D ).

Hur gör ni med ljuddämparna som ni har, det blir ju allt strängare ljudkrav som gäller i motard ???

En 03:ans crf450 som jag har ligger väl på 100db orginal ???

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN