Supermotards freeriding

E ni höjdrädda grabbar???:rofl:krama

:banana

Känner mig nästan lite överglänst av Josef på plastraketen: i en Motardfilm :gnissla
:D

Trevlig film! Lite seriös kritik. Allt är bra förutom "hoppen", vilken crossamatör som helst hoppar högre och på supermotard SM hoppar dom jävligt mycket högre.

Man ska visa det man är bra på och hoppa över det man är sämre på. Bra kört hur som helst!
Vi har inte kört på några ställen med bra hopp...det var det enda "hopp-materialet" vi hade på film, bidrar i alla fall lite variation i filmen :gnissla
Sen är väl inte skills/färdigheter allt som räknas? :7peta:hihi

ps: (Ska komma ihåg att bygga en fmx-ramp till nästa film :rolleyes:) :D

Last edited:
Trevlig film! Lite seriös kritik. Allt är bra förutom "hoppen", vilken crossamatör som helst hoppar högre och på supermotard SM hoppar dom jävligt mycket högre.

Man ska visa det man är bra på och hoppa över det man är sämre på. Bra kört hur som helst!

ja, hoppen kanske inte är av x-fighters nivå :D men materialet är taget från en vanlig söndagskörning och som Zarrell säger så var det mest kul med lite variation.. men det är bara att leta upp ett riktigt hopp till nästa gång och öva lite. :tummenupp

Last edited:
Vi har inte kört på några ställen med bra hopp...det var det enda "hopp-materialet" vi hade på film, bidrar i alla fall lite variation i filmen :gnissla
Sen är väl inte skills/färdigheter allt som räknas? :7peta:hihi

ps: (Ska komma ihåg att bygga en fmx-ramp till nästa film :rolleyes:) :D

ja, hoppen kanske inte är av x-fighters nivå :D men materialet är taget från en vanlig söndagskörning och som Zarrell säger så var det mest kul med lite variation.. men det är bara att leta upp ett riktigt hopp till nästa gång och öva lite. :tummenupp

Jo ska en film vara "bra" ska man ta bort allt som inte är bra. Jag gillade filmen, vill bara att nästa ska bli bättre.

Se så ut och bygg en ramp och lär er landa baklänges. Det skulle utveckla sporten!

Hittar jag ett bar motardfälgar skulle jag fan vilja komma ner. Sjukt kul med stora gäng.

Gryyym film!! Saknar motarden nått fruktansvärt när man ser sånt här... Värdelöst att man flyttade till Gävletrakten där det är 3-4 mil transportsträcka till alla roliga motardvägar :(
Fortsätt filma och posta här så vi andra får njuta av körningen :tummenupp

Jag brukar inte kommentera filmer så ofta men det här var bra, förmedlade inte bara att vissa har bra hojkontroll utan även glädje i att åka.:tummenupp

E ni höjdrädda grabbar???:rofl:krama

Satt o editerade lite från gårdagen.. lite bättre i denna videon? :D

[YOUTUBE-ID]<object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/kiH4XWZjQx0&hl=sv_SE&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/kiH4XWZjQx0&hl=sv_SE&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Schysst film!! Måste va ett jäkla jobb o ta lång tid för att få ihop allt material i olika vinklar?? Bara att få en två sekunders snutt på bakhjulet tex. Hur fäster ni kameran på de olika ställena på cykeln, finns det olika fästen att använda eller är det eltejp som gäller :va Snyggt iallafall :tummenupp

Schysst film!! Måste va ett jäkla jobb o ta lång tid för att få ihop allt material i olika vinklar?? Bara att få en två sekunders snutt på bakhjulet tex. Hur fäster ni kameran på de olika ställena på cykeln, finns det olika fästen att använda eller är det eltejp som gäller :va Snyggt iallafall :tummenupp

Thnx! :tuttar Ja, det tar sin lilla tid men man blir ju nyfiken på hur det ser ut i slutändan så man letar nya ställen att fästa osv. Vi kör med en GoPro-kamera som har massa sköna fästen och remmar. Hur bra som helst! Är väl bara en tidsfråga tills man får skrapa upp kameran från nån motorväg nånstans :D :yoparty

Andra filmen var grymt bra! Många med grymma skills och 30 metershoppet ger respekt:tummenupp Kan vi inte få se fler av er på tävlingar? Tror många skulle göra riktigt bra ifrån sig :tummenupp

Kan man inte bara visa hur roligt man kan ha på en motard, och att andra amatörer är välkomna? Vad har du gjort för filmer? Måste ju vara fullt a dom i butikshyllorna... :rolleyes:

Kan man inte bara visa hur roligt man kan ha på en motard, och att andra amatörer är välkomna? Vad har du gjort för filmer? Måste ju vara fullt a dom i butikshyllorna... :rolleyes:

Vad blir du sur för? Jag kom med konstruktiv kritik på hur jag ville förbättra filmen, jag gnällde inte på åkningen.

Tro mig, jag bjuder på mina misstag.

[YOUTUBE-ID]2Tj9Ipvt6Mw[/YOUTUBE-ID]

Förövrigt tycker jag det är helt sjukt töntigt med smiles.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing