fz600
MålarKung
Åkning på söndag kl 2 vi möts på mcorvars.
Btw ska moddan visa ett fräsigt hopp det kan bli tufft.
Kommer :
Fz600
Moddan
Btw ska moddan visa ett fräsigt hopp det kan bli tufft.
Kommer :
Fz600
Moddan
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Åkning på söndag kl 2 vi möts på mcorvars.
Btw ska moddan visa ett fräsigt hopp det kan bli tufft.
Kommer :
Fz600
Moddan
Vi blev ett par glada grabbar som hade roligt idag..
Moddans hopp får 6 Bakhjul av 10 möjliga
I morgon lördag. Någon som vi hoja lite?

Ska hämta förgasaren på Onsdag och förhoppningsvis mecka dit den innan nästa helg + byta olja m.m. Osså ere ju jobbvecka nu så jag vet inte riktigt när jag börjar imorn.. Men snart e ja tillbaks!![]()
Skojigt![]()
Då blir det ös!


Ja jag hoppas det! =)
Ang bytet så är det bara trångt o jävligt men inte spec svårt va?
Hur mycket måste bort? Tank? Sidokåpor? Ni som bytt på Martins kanske kan tipsa
Ang oljebyte, häller ni i all olja i motorn o sen luftar eller häller ni i i både ram o motor? Det går på båda sätt va?
Många frågor men lika bra att fråga innan man gör fel istället för efter![]()
Nu vet jag inte säkert men förmodligen räcker det med att ta bort sidokåpan och sedan vrida ut förgasaren. Ta bort luftburken tror jag inte man behöver men jag ska inte svära på det.
Min gamla ktm var en tvåtaktare men där var det bara vrida ur förgasaren. inget konstigt men så är fyrtaksförknasaren större också!
Svårt är det inte. Skruva fast förgasaren och anslut bensinslangen sen kör!

Ska pilla lite med henne så fort jag kommer hem o e ledig på Onsdag..
Byta fugge, olja o tändstift. Sen blir det tjöra jernet!![]()
Roligt! Vi var ute en runda idag! Reggae i skärblacka! Polisen hade lite synpunkter på min regplåt! Jag såg det som ett förslag, inget krav!
Haha, blev det ett skriftligt förslag eller endast ett muntligt?
Hittade ni några sköna vägar där borta då?
Det blev ett muntligt förslag med en hojintresserad polis. Han fattade väl att jag åker raka hem och skiter i förslaget!
Sköna vägar jo.. Vi provar dem med ett hjul i taget. Kan du med göra med ny fugge!![]()
Ja jag hoppas det! =)
Ang bytet så är det bara trångt o jävligt men inte spec svårt va?
Hur mycket måste bort? Tank? Sidokåpor? Ni som bytt på Martins kanske kan tipsa
Ang oljebyte, häller ni i all olja i motorn o sen luftar eller häller ni i i både ram o motor? Det går på båda sätt va?
Många frågor men lika bra att fråga innan man gör fel istället för efter![]()
Kan hjälpa dig med allt det. Har gjort allt det där, inga konstigheter alls.
Förgasaren: Tanken tar du bort genom att 1: 13 nyckel under sadeln, sen 8mm till dom 2 nedersta skruvarna i kylvingarna. sen släpp soppa slangen o vips. Tanken är loss.
Olja: 3 bultar i botten på motorn varav 1 av dom är till oljepumpen (fjäder o metalhylsa) sen stora oljefiltret fram när det är borta sitter det även en liten insex.
till sist 3 8mm skruvar till lilla pappfiltret, lossa drev skyddet o håll ner bromsen så får du bort locket. (lossa inte banjobulten) lätt att dra av dom.
Nu kommer det roliga. när alla bultar är på plats med nya koppar brickor, filter etc.
I motorn 1,3 liter i ramen 0,6 =1,9. se till att hojen står rakt, ta bort tändhatten. kör på starten tills det börjar rinna ut i påfylnads locket (bulten som sitter på höger sida på ramen) . Dra åt bulten, på med tändhatten o varmkör. läs sedan av på vänster sida på motorn i glasfönstret.
Nu fick ja skriva av mig,, vill du ha hjälp så hojta till bara!!!
Kan hjälpa dig med allt det. Har gjort allt det där, inga konstigheter alls.
Förgasaren: Tanken tar du bort genom att 1: 13 nyckel under sadeln, sen 8mm till dom 2 nedersta skruvarna i kylvingarna. sen släpp soppa slangen o vips. Tanken är loss.
Olja: 3 bultar i botten på motorn varav 1 av dom är till oljepumpen (fjäder o metalhylsa) sen stora oljefiltret fram när det är borta sitter det även en liten insex.
till sist 3 8mm skruvar till lilla pappfiltret, lossa drev skyddet o håll ner bromsen så får du bort locket. (lossa inte banjobulten) lätt att dra av dom.
Nu kommer det roliga. när alla bultar är på plats med nya koppar brickor, filter etc.
I motorn 1,3 liter i ramen 0,6 =1,9. se till att hojen står rakt, ta bort tändhatten. kör på starten tills det börjar rinna ut i påfylnads locket (bulten som sitter på höger sida på ramen) . Dra åt bulten, på med tändhatten o varmkör. läs sedan av på vänster sida på motorn i glasfönstret.
Nu fick ja skriva av mig,, vill du ha hjälp så hojta till bara!!!

Olja o filter blev gjort idag. Ska ge mig på förgasarn imorn, öltarmen sa ifrån nu..
Det ska nog gå bra det med. Vet någon av er om det är vanligt att soppakranen går sönder, jag tror min är paj.. ?
|
|
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024
Är din KTM bland dem som sk... |
|
|
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN
Pressrelease; Visby, 2025-1... |
|
|
2026 års YAMAHA XSR900 GP
Yamahas Sport Heritage-seri... |
|
|
Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger
Yamaha Motor firar sitt 70-... |
|
Smarta garageprylar från IVON!
IVON motorcykellyft, 450 ki... |
|
|
|
Med ny V-twin och monocoque-ram
Ducati presenterar nya Hype... |
|
|
Slutstrid i MotoGP
MotoGP-säsongen börjar lida... |
|
|
CFMOTO V4 SR-RR
CFMOTO presenterade sitt pr... |
|
|
Honda V3R 900 E-Compressor
Honda V3R 900 E-Compressor ... |
|
|
Indian Concept Girder – En framtidsvision?
Indian Concept Girder är en... |