Supermotard samåkning

Åkning på söndag kl 2 vi möts på mcorvars.
Btw ska moddan visa ett fräsigt hopp det kan bli tufft.

Kommer :
Fz600
Moddan
 
Last edited:
Åkning på söndag kl 2 vi möts på mcorvars.
Btw ska moddan visa ett fräsigt hopp det kan bli tufft.

Kommer :
Fz600
Moddan

Ska försöka komma loss här. Jag ligger på plus (diverse aktiviteter och sexuella tjänster)! Det går nog!

Hoppet är inte svintufft men det guppar till lite om man inte ställer sej upp :tummenupp
 
Vi blev ett par glada grabbar som hade roligt idag.. :)

Moddans hopp får 6 Bakhjul av 10 möjliga
 
Skojigt :)

Då blir det ös!

Ja jag hoppas det! =)

Ang bytet så är det bara trångt o jävligt men inte spec svårt va?

Hur mycket måste bort? Tank? Sidokåpor? Ni som bytt på Martins kanske kan tipsa :gnissla

Ang oljebyte, häller ni i all olja i motorn o sen luftar eller häller ni i i både ram o motor? Det går på båda sätt va?

Många frågor men lika bra att fråga innan man gör fel istället för efter :banana
 
Ja jag hoppas det! =)

Ang bytet så är det bara trångt o jävligt men inte spec svårt va?

Hur mycket måste bort? Tank? Sidokåpor? Ni som bytt på Martins kanske kan tipsa :gnissla

Ang oljebyte, häller ni i all olja i motorn o sen luftar eller häller ni i i både ram o motor? Det går på båda sätt va?

Många frågor men lika bra att fråga innan man gör fel istället för efter :banana

Nu vet jag inte säkert men förmodligen räcker det med att ta bort sidokåpan och sedan vrida ut förgasaren. Ta bort luftburken tror jag inte man behöver men jag ska inte svära på det.

Min gamla ktm var en tvåtaktare men där var det bara vrida ur förgasaren. inget konstigt men så är fyrtaksförknasaren större också!

Svårt är det inte. Skruva fast förgasaren och anslut bensinslangen sen kör!
 
Nu vet jag inte säkert men förmodligen räcker det med att ta bort sidokåpan och sedan vrida ut förgasaren. Ta bort luftburken tror jag inte man behöver men jag ska inte svära på det.

Min gamla ktm var en tvåtaktare men där var det bara vrida ur förgasaren. inget konstigt men så är fyrtaksförknasaren större också!

Svårt är det inte. Skruva fast förgasaren och anslut bensinslangen sen kör!

Ska pilla lite med henne så fort jag kommer hem o e ledig på Onsdag..

Byta fugge, olja o tändstift. Sen blir det tjöra jernet!:hojsmilie
 
Ska pilla lite med henne så fort jag kommer hem o e ledig på Onsdag..

Byta fugge, olja o tändstift. Sen blir det tjöra jernet!:hojsmilie

Roligt! Vi var ute en runda idag! Reggae i skärblacka! Polisen hade lite synpunkter på min regplåt! Jag såg det som ett förslag, inget krav!
 
Roligt! Vi var ute en runda idag! Reggae i skärblacka! Polisen hade lite synpunkter på min regplåt! Jag såg det som ett förslag, inget krav!

Haha, blev det ett skriftligt förslag eller endast ett muntligt? :rolleyes:

Hittade ni några sköna vägar där borta då?
 
Haha, blev det ett skriftligt förslag eller endast ett muntligt? :rolleyes:

Hittade ni några sköna vägar där borta då?

Det blev ett muntligt förslag med en hojintresserad polis. Han fattade väl att jag åker raka hem och skiter i förslaget!

Sköna vägar jo.. Vi provar dem med ett hjul i taget. Kan du med göra med ny fugge! :D
 
Det blev ett muntligt förslag med en hojintresserad polis. Han fattade väl att jag åker raka hem och skiter i förslaget!

Sköna vägar jo.. Vi provar dem med ett hjul i taget. Kan du med göra med ny fugge! :D

Jag sa åt snuten att han kunde dra iväg innan jag slog ihjäl honom..

Säkert!

Skoj var det iaf. Pilsner efteråt . Frågor på det?
 
Ja jag hoppas det! =)

Ang bytet så är det bara trångt o jävligt men inte spec svårt va?

Hur mycket måste bort? Tank? Sidokåpor? Ni som bytt på Martins kanske kan tipsa :gnissla

Ang oljebyte, häller ni i all olja i motorn o sen luftar eller häller ni i i både ram o motor? Det går på båda sätt va?

Många frågor men lika bra att fråga innan man gör fel istället för efter :banana

Jag tror att det räcker med att ta bort sadeln, lossa slangklämmorna till insuget och luftburken, knixa av gummit och sedan vrida ur den. Det är ganska tight så du kanske behöver lossa lite på luftburken så du får lite mer plats, men det märker du när du jobbar. Du behöver iallafall inte ta bort bakramen eller något sånt, det behöver man bara för att få bort ex. luftburken.

Passar bara åt ett hål så själva arbetet är enkelt :) Tänkt bara på att ha den rätt bestyckad när du sätter i den så slipper du det sen. 168/48 skulle kanske vara lagom för dig med slipon samt OBEKR nål.

Angående oljebytet. häll lite olja i de nya filtrena när du byter dem, skruva dit dem, fyll olja i både ram och motor, starta, lufta, kontrollera nivå.
 
Kan hjälpa dig med allt det. Har gjort allt det där, inga konstigheter alls.

Förgasaren: Tanken tar du bort genom att 1: 13 nyckel under sadeln, sen 8mm till dom 2 nedersta skruvarna i kylvingarna. sen släpp soppa slangen o vips. Tanken är loss.

Olja: 3 bultar i botten på motorn varav 1 av dom är till oljepumpen (fjäder o metalhylsa) sen stora oljefiltret fram när det är borta sitter det även en liten insex.
till sist 3 8mm skruvar till lilla pappfiltret, lossa drev skyddet o håll ner bromsen så får du bort locket. (lossa inte banjobulten) lätt att dra av dom.

Nu kommer det roliga. när alla bultar är på plats med nya koppar brickor, filter etc.

I motorn 1,3 liter i ramen 0,6 =1,9. se till att hojen står rakt, ta bort tändhatten. kör på starten tills det börjar rinna ut i påfylnads locket (bulten som sitter på höger sida på ramen) . Dra åt bulten, på med tändhatten o varmkör. läs sedan av på vänster sida på motorn i glasfönstret.

Nu fick ja skriva av mig,, vill du ha hjälp så hojta till bara!!!
 
Last edited:
Bra där! Tydligare än så blir det inte!

Kan hjälpa dig med allt det. Har gjort allt det där, inga konstigheter alls.

Förgasaren: Tanken tar du bort genom att 1: 13 nyckel under sadeln, sen 8mm till dom 2 nedersta skruvarna i kylvingarna. sen släpp soppa slangen o vips. Tanken är loss.

Olja: 3 bultar i botten på motorn varav 1 av dom är till oljepumpen (fjäder o metalhylsa) sen stora oljefiltret fram när det är borta sitter det även en liten insex.
till sist 3 8mm skruvar till lilla pappfiltret, lossa drev skyddet o håll ner bromsen så får du bort locket. (lossa inte banjobulten) lätt att dra av dom.

Nu kommer det roliga. när alla bultar är på plats med nya koppar brickor, filter etc.

I motorn 1,3 liter i ramen 0,6 =1,9. se till att hojen står rakt, ta bort tändhatten. kör på starten tills det börjar rinna ut i påfylnads locket (bulten som sitter på höger sida på ramen) . Dra åt bulten, på med tändhatten o varmkör. läs sedan av på vänster sida på motorn i glasfönstret.

Nu fick ja skriva av mig,, vill du ha hjälp så hojta till bara!!!
 
Kan hjälpa dig med allt det. Har gjort allt det där, inga konstigheter alls.

Förgasaren: Tanken tar du bort genom att 1: 13 nyckel under sadeln, sen 8mm till dom 2 nedersta skruvarna i kylvingarna. sen släpp soppa slangen o vips. Tanken är loss.

Olja: 3 bultar i botten på motorn varav 1 av dom är till oljepumpen (fjäder o metalhylsa) sen stora oljefiltret fram när det är borta sitter det även en liten insex.
till sist 3 8mm skruvar till lilla pappfiltret, lossa drev skyddet o håll ner bromsen så får du bort locket. (lossa inte banjobulten) lätt att dra av dom.

Nu kommer det roliga. när alla bultar är på plats med nya koppar brickor, filter etc.

I motorn 1,3 liter i ramen 0,6 =1,9. se till att hojen står rakt, ta bort tändhatten. kör på starten tills det börjar rinna ut i påfylnads locket (bulten som sitter på höger sida på ramen) . Dra åt bulten, på med tändhatten o varmkör. läs sedan av på vänster sida på motorn i glasfönstret.

Nu fick ja skriva av mig,, vill du ha hjälp så hojta till bara!!!

Olja o filter blev gjort idag. Ska ge mig på förgasarn imorn, öltarmen sa ifrån nu.. :fyllisar

Det ska nog gå bra det med. Vet någon av er om det är vanligt att soppakranen går sönder, jag tror min är paj.. ?
 
Olja o filter blev gjort idag. Ska ge mig på förgasarn imorn, öltarmen sa ifrån nu.. :fyllisar

Det ska nog gå bra det med. Vet någon av er om det är vanligt att soppakranen går sönder, jag tror min är paj.. ?

Vanligt och vanligt. Det är en ventil bara så det händer. Jag har bytt på nån moppe någon gång.

Klockan är över 11 nu. Har du startat hojen?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top