Supermotard Cup!!!

Förresten, jag hoppas att även hojarna i amatörklassen måste förses med
uppsamling och najjade bultar enl. vanliga reglementet?

Nightwish skrev:
Ang. svaret från Beviks, så skriver han att det är först betalda som gäller.
Dock står det i inbjudan att betalning i elit ska vara inne senast 1/4 och för
motion senast två veckor före resp. deltävling.
Det innebär väl att man har sitt rad.nr i anmälningslistan tills betalning förfallit?
Har man sedan inte betalt efter det datumet kan de som står senare i listan
betala in och få åka? Eller måste man betala in för hela serien a.s.a.p. annars
förlorar jag min plats???? :confused: :va
(vill bara vara säker, tänker absolut inte missa detta!!!!) :banana

Precsis som på alla andra tävlingar gäller turordning fram till sista anm. datum. Efter det är det betaldatum som gäller.

/HW

Ja då va man anmäld. Hoppas man inte ska behöva få dåligt samvete för att man snor en av Elitplatserna. :(

Nightwish skrev:
Förresten, jag hoppas att även hojarna i amatörklassen måste förses med
uppsamling och najjade bultar enl. vanliga reglementet?

Oljepluggen skall vara najad och slangarna skall leda till ett uppsamlingskärl. Allt för att slippa missöden på banan som saboterar tidschemat.
Bromsarna BEHÖVER inte vara najade, men det skadar ju knappast.

/HW

Priser/Prispengar ????? (Med den startavgiften och reklamen för Beviks borde det bli stora priser/prispengar i elitklassen.)

Hulkster skrev:
Priser/Prispengar ????? (Med den startavgiften och reklamen för Beviks borde det bli stora priser/prispengar i elitklassen.)

Om du tänkt vinna se till att ta med stort fordon så du får med dig buklan hem! :yoparty

Detaljerna runt priser är inte bestämda ännu men som du säger så visst skall det under dessa förutsättningar finnas något att kämpa om. Var lugn och se till att hinna med och anmäla dig!...

/ Peter L
LMS

Supermoto skrev:
Elit eller motion är ju då frågan......

Ps Kunde de inte döpt det till nåt annat än amatör? Jag vill inte vara amatör. Motionär kanske men inte amatör...

Hur resonerar ni andra?

Jag kör inte för motionen :tummenupp Därför passar amatör mig bättre. Kanske mer sanningsenligt om man ser till min körning :hihi :rofl

Brorsan då!! finns det uppsamlingsheat för dem som inte kvalat direkt till pärleporten :Bugar :Bugar :Bugar

CoRuS :yoparty :yoparty :yoparty

Motion eller Amatör "what ever", klassen är till för de som aldrig tävlat tidigare men absolut borde provat det eller gör det som uräkt för att få komma hemifrån och titta å andra motardåkare på nära håll och känner att man inte vill vara så seriös att man tränar för detta eller gör mer åt hojen än det som reglementet kräver för säkerhet och trivsel etc. Alltså inte känner att man vill skaffa dubbla uppsättningar fäljar etc..
Men troligen kommer inga priser finnas, men alla som ställer upp kommer få åka final. Vi tar helt enkelt inte in fler än att alla kommer till final.

Som det preliminära schemat ser ut så blir det en sista chansen i ELIT för de som snubblade på målsnöret i sin semifinal. :)
Det slutliga schemat kommer pressenteras senare, vi vill nog ha en träning först så vi ser hur långa varvtider det blir etc..

Cybernisse skrev:
Jag kör inte för motionen :tummenupp Därför passar amatör mig bättre. Kanske mer sanningsenligt om man ser till min körning :hihi :rofl

Brorsan då!! finns det uppsamlingsheat för dem som inte kvalat direkt till pärleporten :Bugar :Bugar :Bugar

CoRuS :yoparty :yoparty :yoparty

Är det så att amatörklassen får köra betydligt mindre? Kval och race bara medans elit kör kval, semifinaler, sista chansen mm?

Vi satsar ju i första hand på elit, som det ser ut nu så kommer den som misslyckas totalt (tror det blir 2+2st) i elit att köra mindre än motionsklassen men å andra sidan kommer resten av elit att köra en aning mer. Men å andra sidan betalar de mer och i motion så kommer man få köra alla heat.

RookieSM skrev:
Är det så att amatörklassen får köra betydligt mindre? Kval och race bara medans elit kör kval, semifinaler, sista chansen mm?

liljekvist skrev:
Så då var man anmäld till elit :rolleyes:

Vore kul med en lista med förare som ska köra.

Kommer i morgon eller i början på veckan.
Just nu är det 22 Elit och 6 Motion anmälda.

// Peter L
LMS

Är det bara jag som är retarded eller finns det inga datum? Kan ju va bra å veta om man ska åka 100 mil ;D

OlleR skrev:
Är det bara jag som är retarded eller finns det inga datum? Kan ju va bra å veta om man ska åka 100 mil ;D
Kolla anmälningsblanketten...

3/5
14/6
16/8

Tyckte inte det var värt starta en ny tråd för detta.. Finns det fler Jimmy Lindström från Södertälje eller har han för avsikt att köra några Supermotardrace? Bara såg att nån med det namnet plockat ut 144 som fast startnummer.

Shit får ju inte köra med min cr500 SM i motionsklassen (måste va reggad)
Jag som hade tänkt anmäla mig :huvet

Får man köra med en ombyggd enduro i motionsklassen tex CR250r -05 :va

Jösse skrev:
Shit får ju inte köra med min cr500 SM i motionsklassen (måste va reggad)
Jag som hade tänkt anmäla mig :huvet

Får man köra med en ombyggd enduro i motionsklassen tex CR250r -05 :va

Får du köra med den på landsväg så får du köra i den klassen.

Back