Superduke-tråden

Du skojade fan inte när du sa att dom visa den lätta sidan! Fan höger sida är helt körd! Men ska först beställa hem grejerna! sen jävlar ska det bort!

Tips på schyssta styren mottages gärna! Något som är mer upphöjt något schysst!

Jag monterade INTE bort kyl eller oljetank.. små fingrar och en jävla massa svordomar + ca 1.5h senare så var den på plats... :crash:gnissla

Eventuellt kan jag hjälpa dig... :tungan
 
Hm.....
FI lampan blinkar, det var inte meningen.
Plockat bort SAS, 2:a spjällen, satt på ett Rottweiler insug, PC3 mappad enligt CPR Rottweiler rekommendation.
Provstartat och den låter gött med ett bra svar på gasen

Men FI lampan borde ju vara lugn.:va

Någon som har någon ide?
 
Du skojade fan inte när du sa att dom visa den lätta sidan! Fan höger sida är helt körd! Men ska först beställa hem grejerna! sen jävlar ska det bort!

Tips på schyssta styren mottages gärna! Något som är mer upphöjt något schysst!

DSC_0795.JPG
Jag plockade på ett lägre styre istället, tycker att hojen kommer till sin rätt bättre så, bättre känsla för vad framhjulet gör och dessutom bekvämare i lite fart. Är ett LSL Drag bar som jag kapade ner till originalets bredd.
Fotot är taget av Rasorblade, tack för det:)
 
Okej! Men jag är ingen "fartdåre" på det sättet utan mer ute efter att sitta bekvämt men mer kontroll!

View attachment 394025
Jag plockade på ett lägre styre istället, tycker att hojen kommer till sin rätt bättre så, bättre känsla för vad framhjulet gör och dessutom bekvämare i lite fart. Är ett LSL Drag bar som jag kapade ner till originalets bredd.
Fotot är taget av Rasorblade, tack för det:)

Har du satt dit ett motstånd där SAS kontakten satt? för vad jag har förstått ska det vara det för att just lampan inte ska lysa!

Hm.....
FI lampan blinkar, det var inte meningen.
Plockat bort SAS, 2:a spjällen, satt på ett Rottweiler insug, PC3 mappad enligt CPR Rottweiler rekommendation.
Provstartat och den låter gött med ett bra svar på gasen

Men FI lampan borde ju vara lugn.:va

Någon som har någon ide?
 
Jodå, sitter motstånd där sedan tidigare så det borde inte ändra sig. Kanske bäst att kolla alla kabelanslutningar en gång till.
Funderade på kontakten från SAS ventilen, inget man ska göra med den?

Ang. högre styre så finns det lite olika cross-styren men enklast är nog risers vid infästningen till styret/gaffelkronan, har med fördel haft det på flera crossar för att få bättre körställning stående.
 
Hm.....
FI lampan blinkar, det var inte meningen.
Plockat bort SAS, 2:a spjällen, satt på ett Rottweiler insug, PC3 mappad enligt CPR Rottweiler rekommendation.
Provstartat och den låter gött med ett bra svar på gasen

Men FI lampan borde ju vara lugn.:va

Någon som har någon ide?

När du plockade bort SAS så fanns det en kontakt som du måste ersätta.
Antingen så klipper original och monterar ett motstånd eller så finns det färdiga kontakter på Ebay..
 
Tips på schyssta styren mottages gärna! Något som är mer upphöjt något schysst!

Kör själv med Renthal 999-01 Twinwall McGrath Bend som är lite bredare och har mindre böj än original styret som jag fick så förbannat ont i handleden av.

styreAA.JPG
 
Last edited:
Vad är det för skillnad på superduke trattar och RC8 trattar? större eller vad är det?
Vart köper man för 80 kr?

Martin
 
Vad är det för skillnad på superduke trattar och RC8 trattar? större eller vad är det?
Vart köper man för 80 kr?

Martin
RC8s trattar är lägre och köpes hos valfri KTM-dealer. Kan rekommendera Cross & Endurocompaniet i Kållered. Hälsa från mig... :rock
 

Bifogat

  • 67002_10151811230534966_708085818_n.jpg
    67002_10151811230534966_708085818_n.jpg
    85.1 KB · Visningar: 138
Näe nu vill jag också vara med i leken och posta bilder när säsongen är slut.
Titta va fint det blev när jag bytte ut den tråkiga (och trasiga...) gamla glödlampslyktan till en LED-variant!

IMG_2563.jpg
 
Tack för svar och tips spambot! Fick hojen servad i juli senast och då byttes all glykolen så en påfyllnad torde räcka. Men läste någonstans att man måste "bleeda" systemet om man fyller på mer än en liter.

Nåväl gick ut i garaget idag och skruvade upp kylarlocket och det är ju fullt verkligen till max. JAG FATTAR INGENTING? Behållaren visar low men det är fullt i kylaren. Är jag helt dum i huvudet eller vad missar jag?:va:död:3freak:gnissla

Tjenare, ingen ko på isen. "Tanken" du ser på högersidan är ett expansionskärl. Dit puttas kylarvätska när det är högt tryck i kylsystemet. Var inne och pratade med KTM om detta på JohansMC. Helt normalt. Är det kylarvätska i kylaren och inget i behållaren så är det inga problem. skit'it och bara kör :) Antar att du inte har onormala temperaturer på hojen heller? :rock
 
Okej, bättre luftflöde helt enkelt! Såg att dom kostade 27 kr stycken på lelles hemsida :)
RC8s trattar är lägre och köpes hos valfri KTM-dealer. Kan rekommendera Cross & Endurocompaniet i Kållered. Hälsa från mig... :rock

Inbyggda blinkers också då eller? ;) och tempraturen stämmer! Allt under max är normalt!
Näe nu vill jag också vara med i leken och posta bilder när säsongen är slut.
Titta va fint det blev när jag bytte ut den tråkiga (och trasiga...) gamla glödlampslyktan till en LED-variant!

View attachment 394066

Onormal temp på en Sd skulle ju vara allt under maxtemp... :banana
 
Tjenare, ingen ko på isen. "Tanken" du ser på högersidan är ett expansionskärl. Dit puttas kylarvätska när det är högt tryck i kylsystemet. Var inne och pratade med KTM om detta på JohansMC. Helt normalt. Är det kylarvätska i kylaren och inget i behållaren så är det inga problem. skit'it och bara kör :) Antar att du inte har onormala temperaturer på hojen heller? :rock

Tanken är att man skall ha koll på nivån genom att titta på kärlet ifall det helt plötsligt försvinner mer vätska än normalt! Är det tomt hela tiden så blir det ju lite svårare eller hur? Så fyll tanken till max så syns det enkelt om nivån förändras väldigt snabbt.
 
När du plockade bort SAS så fanns det en kontakt som du måste ersätta.
Antingen så klipper original och monterar ett motstånd eller så finns det färdiga kontakter på Ebay..

Stämmer bra, felkod 54, försvann när jag hängde på SAS ventilen igen. Låter nog den sitta kvar men utan slangar.
Går att ersätta med ett 20 omhs motstånd men ventilen tar inte någon plats och väger inte många gram.
Hur som helst blev det gött insugsljud med Rottweiler burken. Väntar nu på en torr dag att prova resultatet.
 
Jag har ett komplett kit för att ta bort SAS-ventilen.
Två plattor inkl skruv, plugg för luftburken samt ett färdigt kontakt med motsånd.
HELT NYTT! kan skickas! Fick bra pris för motorcykeln och sålde den därför och nu behöver jag inte detta kit längre!
 
Last edited:
Tjena.
Min koppling är imte som den ska :) När man gasar på så slirar kopplingen å vid minsta beröring av kopplingshandtaget så kopplar den, alltså superkänslig. Det är väl säkert lamellerna som är slut eller fjädrarna oxå. Vanilgt att detta slits ut efter bara 1000mil?
 
Tjena.
Min koppling är imte som den ska :) När man gasar på så slirar kopplingen å vid minsta beröring av kopplingshandtaget så kopplar den, alltså superkänslig. Det är väl säkert lamellerna som är slut eller fjädrarna oxå. Vanilgt att detta slits ut efter bara 1000mil?
inte nyligen bytt olja?!
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top