Superduke-tråden

Grannens kusin ramlade över idag med en SD (07-08:a) med Akra, lät gudomligt gött för att vara österriskiskt. :hihi

Djupt twinmuller när man lastar ur den blårykande dödsraketen var inte fel.

Akran passar verkligen bra på den vanliga duken, ser bra ut, låter bättre än det ser ut. :fakta
 
Hämtade min SD i fredags, -09a från Johans MC i gbg. Akra EVO är monterat och ca 60 mil förbrukat i helgen. Grymt nöjd:banana
Dock blev man lite förkyld av allt åka:D

Inte börjat skruva än, bara kikat lite. Men är de möjligt att få bort "skylthållaren" å allt annat bak/under bakljuset utan att såga?
Ser lite knepigt ut tycker jag och på gammla SMC'n var det också bara sågen:huvet Känns lite dumt att såga i orginal delar om man har lust att besiktiga hojen senare. Kom gärna med tips och förslag.
 
Hämtade min SD i fredags, -09a från Johans MC i gbg. Akra EVO är monterat och ca 60 mil förbrukat i helgen. Grymt nöjd:banana
Dock blev man lite förkyld av allt åka:D

Inte börjat skruva än, bara kikat lite. Men är de möjligt att få bort "skylthållaren" å allt annat bak/under bakljuset utan att såga?
Ser lite knepigt ut tycker jag och på gammla SMC'n var det också bara sågen:huvet Känns lite dumt att såga i orginal delar om man har lust att besiktiga hojen senare. Kom gärna med tips och förslag.

Klart du ska såga!!
Delen du sågar av kostar runt 1000:- om du skulle vilja ha en i reserv:yoparty
 
Är man van att åka orginal så bullrar det satan men kör med öronproppar så känns det bättre. Den låter inte så mycket som du tror för omgivningen det är bara det att dina öron är typ någon meter ifrån dämparna men alla är vi olika så vad som passar dig bäst avgör ju du.

Åkte en längre sväng i helgen tillsammans med några Motarder och en Z1000. Alla hade riktiga bullersystem... Så när jag hörde deras så kom jag fram till att min hoj lät både mindre och finare med öppen dämpare än vad deras gjorde.
Bestämde mig dock för att behålla originalet på i stället för att slippa krabbla med mappningen. Orkar inte chansa på att jag klarar mig vid sviestads trafikövningar.

Blev dock en riktigt trevlig tur i helgen med nästan 20 mil. Har inte varit speciellt åksugen innan i år, men nu kom suget tillbaka. SD är bara en sjukt grym hoj.
 
Jag ställde frågan för itne så länge sen, så om du scrollar tillbaks några sidor ser du lite initiala svar iaf. Sen kanske det finns de som kan ge mer utförligare svar.

Det klurigaste är väl att ta bort luftburken och spjällhuset. Sen är det bara att öppna toppen och mäta. Brukar oftast stämma bra. Den främre cylindern är svårare att komma åt. Men det är den bakre som brukar ligga sämst till pga att den får minst kylluft.

Verkstäderna har fått nya direktiv än det som står i manualen, högre värden.(med reservation för att jag har vänt på siffrorna.)

In: 0.1-0.15

Ut:0.2-0.3

Tack för svar! :tummenupp

Någon som vet var man kan hitta kraschpuckar till ramen? (har inte tokletat i tråden..)
 
Last edited:
Är det någon som handlat slip-on på ebay?

Finns ju några firmor i Italien,Frankrike och Tyskland som har riktigt bra
priser på bl.a Leovince och Yoshimura.

Nån som kan rekommendera en bra ebay-säljare?

//Lasse.
 
Synd att inte fler än taxen våga sig till Mantorp igår, grymt väder och strålande körning!
 
Synd att inte fler än taxen våga sig till Mantorp igår, grymt väder och strålande körning!


Inte alla som åker miljövänlig japansk rad4a, själv poserade jag på bulten hela dagen. :cool

Hur går det för dig? Snabbast i stan?

/A
 
När kör du på Gelleråsen?
då ska ja komma och terra dig!
troligen jag och min son =)

Ska dit på Lördag och reta upp Ducceklubben, dom har hyrt banan med SMC :tummenupp Ingen mer som ska dit & köra?

Annars siktar vi på ERF där i sommar. Tommy är mer sugen på sprintrace/rookie än vad jag är men det vore ju kul och köra något av SO-racen som går där i slutet på Juli eller det i Sep.
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top