Superduke-tråden

Brutaaaaaaaaaaal!!!

Fan vilken nice åka det här är.....går som skinnet:yoparty.blir en härlig säsong.
 

Bifogat

  • 010.JPG
    010.JPG
    74.5 KB · Visningar: 94
Fan vilken nice åka det här är.....går som skinnet:yoparty.blir en härlig säsong.

Grymt läcker! :tummenupp
Nu började det suga i MC-bytatarmen igen...
Jag som just hade bestämt mig för att köpa en ny C-klass med drag för att frakta hojen mellan banorna i sommar. :rolleyes:
 
haha..grymt. hojen är ju helt underbar. måste köra 100 mil snabbt...sen åker slipon på.MMMMMMMMMMmmmmmmm

Precis!!! Ska du också ha akra? Beställde precis tailtidy from R&G. Hoppas bara att den funkar med akra dämparna å svensk regplåt. Imorgon skall det letas styrändbackspegel samt spana in mini blinkers.
 
Last edited:
Precis!!! Ska du också ha akra? Beställde precis tailtidy from R&G. Hoppas bara att den funkar med akra dämparna. Imorgon skall det letas styrändbackspegel samt spana in mini blinkers.

japp..blir acra evo hade jag tänkt mig. vad fick du ge för skylthållarn...har du beställt ny mindre skylt med för att få plats mellan?
 
japp..blir acra evo hade jag tänkt mig. vad fick du ge för skylthållarn...har du beställt ny mindre skylt med för att få plats mellan?

Japp blir nog dom för mig med.
Beställde tailtidy direkt från dom http://www.rg-racing.com/browseBike/KTM/990R_Super_Duke/All_Years/LP0051BK.aspx

Nopp inte fixat med skylt ännu. Tror det borde funka fint med orginal piporna. Sen när akra ska på får man väll lösa det på nått sätt. Vet inte hur men men :va det brukar ge sig
 
Min sidostödssensor slutade fungera idag när man var fullt påklädd och redo att ta hojen till jobbet för första gången denna säsong och redo att åka hela helgen. Någon som haft liknande problem och har något tips på vad det kan vara?

Jag antar att det är en hallsensor då det är 3 kablar som går till sensorn. Sedan antar jag att det är en liten magnet som sitter på en plastarm som åker in bakom sensorn.

Vet någon mer?
 
törstig maskin detta.

Efter 16,5 mil fick jag i 14,5 liter (0,88 liter milen).

Är detta normalt?

Under inkörning ja.. Min gick ner nästan 1,5 dl efter inkörningen.

Grattis!

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Nån mer som ska till Mantorp på Söndag???
 
Last edited:
Någon som gjort service själv? Tänkte då mest på ventil koll/justering.
Något spec att tänka på? (gjort detta på andra cyklar..)

Tack på förhand! :-)
 
Någon som gjort service själv? Tänkte då mest på ventil koll/justering.
Något spec att tänka på? (gjort detta på andra cyklar..)

Tack på förhand! :-)


Jag ställde frågan för itne så länge sen, så om du scrollar tillbaks några sidor ser du lite initiala svar iaf. Sen kanske det finns de som kan ge mer utförligare svar.

Det klurigaste är väl att ta bort luftburken och spjällhuset. Sen är det bara att öppna toppen och mäta. Brukar oftast stämma bra. Den främre cylindern är svårare att komma åt. Men det är den bakre som brukar ligga sämst till pga att den får minst kylluft.

Verkstäderna har fått nya direktiv än det som står i manualen, högre värden.(med reservation för att jag har vänt på siffrorna.)

In: 0.1-0.15

Ut:0.2-0.3
 
Precis!!! Ska du också ha akra? Beställde precis tailtidy from R&G. Hoppas bara att den funkar med akra dämparna å svensk regplåt. Imorgon skall det letas styrändbackspegel samt spana in mini blinkers.

uppe i snart 50 mil nu.
vad gillar du hojen?

Själv tycker jag den blir grymmare ju mer jag kör.
får nog fixa en nåååågot längre växelpedal 2-3 cm........kan tycka motorn är lite ryckig i gången i lägre fart....skall tydligen gå betydligt jämnare sen med slipon/mappning
 
Jag kommer troligtvis att bli idiotförklarad nu, men jag testade med en liten kort sväng med min nya öppnare dämpare i dag. Har bokat mappning få fredag och tänkte bara testa lite för att se vad jag tyckte. Hojen lät ju väldigt gott på tomgång och så, men när man åkte lite i stan så tyckte jag bara att det lät typ bullrigt...
Fick för mig att montera orginalet igen bara för att testa och då tyckte jag att allt stämde igen. Skit kontigt eftersom jag tycker att en twin med öppna dämpare låter grymt gott, men att köra en utan öronproppar blev ju bara jobbigt.
Trivdes myckt bättre med det mysiga insugningsljudet än avgasljudet med öppnare pipor. Några komisar tyckte dock att det lät mycket häftigare än orginal och tyckte inte alls att jag skulle byta tillbaka.

Så är någon sugen på en rensad orginalljuddämpare så har jag en som ligger. Det är ett jäkla jobb att rensa piporna faktiskt...
 
Jag kommer troligtvis att bli idiotförklarad nu, men jag testade med en liten kort sväng med min nya öppnare dämpare i dag. Har bokat mappning få fredag och tänkte bara testa lite för att se vad jag tyckte. Hojen lät ju väldigt gott på tomgång och så, men när man åkte lite i stan så tyckte jag bara att det lät typ bullrigt...
Fick för mig att montera orginalet igen bara för att testa och då tyckte jag att allt stämde igen. Skit kontigt eftersom jag tycker att en twin med öppna dämpare låter grymt gott, men att köra en utan öronproppar blev ju bara jobbigt.
Trivdes myckt bättre med det mysiga insugningsljudet än avgasljudet med öppnare pipor. Några komisar tyckte dock att det lät mycket häftigare än orginal och tyckte inte alls att jag skulle byta tillbaka.

Så är någon sugen på en rensad orginalljuddämpare så har jag en som ligger. Det är ett jäkla jobb att rensa piporna faktiskt...

Jag kan nog vara intresserad.
Vad vill du ha för dom
 
Jag kommer troligtvis att bli idiotförklarad nu, men jag testade med en liten kort sväng med min nya öppnare dämpare i dag. Har bokat mappning få fredag och tänkte bara testa lite för att se vad jag tyckte. Hojen lät ju väldigt gott på tomgång och så, men när man åkte lite i stan så tyckte jag bara att det lät typ bullrigt...
Fick för mig att montera orginalet igen bara för att testa och då tyckte jag att allt stämde igen. Skit kontigt eftersom jag tycker att en twin med öppna dämpare låter grymt gott, men att köra en utan öronproppar blev ju bara jobbigt.
Trivdes myckt bättre med det mysiga insugningsljudet än avgasljudet med öppnare pipor. Några komisar tyckte dock att det lät mycket häftigare än orginal och tyckte inte alls att jag skulle byta tillbaka.

Så är någon sugen på en rensad orginalljuddämpare så har jag en som ligger. Det är ett jäkla jobb att rensa piporna faktiskt...



kan tänka mig att det lät alldeles för mycket...bättre skaffa slipon som är framtagna med "rätt" db till hojen.....för nog låter det goare då. men insugningsljudet är inte helt fel heller:tummenupp
 
Jag kommer troligtvis att bli idiotförklarad nu, men jag testade med en liten kort sväng med min nya öppnare dämpare i dag. Har bokat mappning få fredag och tänkte bara testa lite för att se vad jag tyckte. Hojen lät ju väldigt gott på tomgång och så, men när man åkte lite i stan så tyckte jag bara att det lät typ bullrigt...
Fick för mig att montera orginalet igen bara för att testa och då tyckte jag att allt stämde igen. Skit kontigt eftersom jag tycker att en twin med öppna dämpare låter grymt gott, men att köra en utan öronproppar blev ju bara jobbigt.
Trivdes myckt bättre med det mysiga insugningsljudet än avgasljudet med öppnare pipor. Några komisar tyckte dock att det lät mycket häftigare än orginal och tyckte inte alls att jag skulle byta tillbaka.

Så är någon sugen på en rensad orginalljuddämpare så har jag en som ligger. Det är ett jäkla jobb att rensa piporna faktiskt...

Är man van att åka orginal så bullrar det satan men kör med öronproppar så känns det bättre. Den låter inte så mycket som du tror för omgivningen det är bara det att dina öron är typ någon meter ifrån dämparna men alla är vi olika så vad som passar dig bäst avgör ju du.
 
Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Back
Top