Superduke-tråden

insaniac

pompös och tandlös
Gick med
23 Dec 2005
Ort
skogen
Hoj
Kawasaki H2SX
fan va dum man e ibland..........såg ju när du höll på me din mrktm henke
får väl beställa en sån istället verkar ju lösa luftburksproblem.
gjorde det mycket när du höll på med din sdr?
du höll väl på med pc och mappning med o va nöjd efteråt`´?
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Motohooligan burken är fin , dock en dyr historia ..Burk + map/bänk + commander = 12000kr ?

Budget varianten med bmc/Dna filter och borttagning av trekantsluckorna känns lite kul iom den nästan e gratis ..
 

insaniac

pompös och tandlös
Gick med
23 Dec 2005
Ort
skogen
Hoj
Kawasaki H2SX
visserligen är det billigare o ta bort luckorna o sätta dit ett bmc/kn filter.
runt 1000lappen.
 

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Ort
halmstad
Hoj
Ktm 990 adventure , ktm 400
Vilka va i trollhättan i lördags på bike.

Såg några sd däruppe kanske va några härifrån:tummenupp
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Fippla lite med luckan tog bort lite nedtill så det kommer in lite extra luft ...som sagt kan va placebo men visst gick han att gasa upp på 3an hyffsat lätt ..
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Batteribyte....

imorses skulle ja gå ut och ta hojjen till jobbet.. då va batteriet urdraget igen.. det har vart lite halvkass från och till men nu verkar det som att underhållsladdningen i vinter inte klarade av den extrema kylan..

så nu blir de nytt.
de blir biltema.. kan köpa 3 batterier för samma pris som 1 "orginal".
Undrar dock en sak..
SD ska köras med 12V 11,2AH.. hittar inget 11Ah batteri men 10 och 17..
att döma av kvalisorten på biltemas grejjor så vet ja inte om ja vågar chansa på ett 10AH då de lika gärna kan ge 8AH eller som nån skrev i en annan tråd 6,2AH.. de duger inte.. kan man köra med ett 17AH batteri om det håller måtten och går in i lådan?

för och nackdelar med att kräma på Ah antalet en aning?

är hemskt naabish på el-pryttergrejjset..

nån kunnig som vet? :)
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
imorses skulle ja gå ut och ta hojjen till jobbet.. då va batteriet urdraget igen.. det har vart lite halvkass från och till men nu verkar det som att underhållsladdningen i vinter inte klarade av den extrema kylan..

nån kunnig som vet? :)


Jag har samma problem. Glömde att underhållsladda första vintern, och även hojen alltid stått varmt så tog det stryk då. Had elite problem hela förra sommaren så nu har det stått på underhållsladd flera veckor. Men jag tror inte det kommer hålla iaf, så nu blir det nytt.

Har du mätt lådan så du har måtten på vad som går in? Om du gör det, kan inte du vara söt och slänga ut dem här eller rent av PMa mig så jag vet vad man kan beställa. Funkar feltema kör jag gärna det, annars tar jag vad som, men helst inte original pga pris, går nog att få bättre grejer till lägre pris om det inte sitter en KTM-stämpel på dem.
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Jag har samma problem. Glömde att underhållsladda första vintern, och även hojen alltid stått varmt så tog det stryk då. Had elite problem hela förra sommaren så nu har det stått på underhållsladd flera veckor. Men jag tror inte det kommer hålla iaf, så nu blir det nytt.

Har du mätt lådan så du har måtten på vad som går in? Om du gör det, kan inte du vara söt och slänga ut dem här eller rent av PMa mig så jag vet vad man kan beställa. Funkar feltema kör jag gärna det, annars tar jag vad som, men helst inte original pga pris, går nog att få bättre grejer till lägre pris om det inte sitter en KTM-stämpel på dem.

ja ska hem å mäta idag.. hitta ett gäng 12Ah batterier på biltema.. ska kolla de och återkommer i eftermiddag =)
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Honda har samma batteri i nån modell minns inte namnet nu ...men det va mkt billigare då jag köpte ett nytt till min fd -06a .. Har för mig jag gav 1400kr då
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Jag har samma problem. Glömde att underhållsladda första vintern, och även hojen alltid stått varmt så tog det stryk då. Had elite problem hela förra sommaren så nu har det stått på underhållsladd flera veckor. Men jag tror inte det kommer hålla iaf, så nu blir det nytt.

Har du mätt lådan så du har måtten på vad som går in? Om du gör det, kan inte du vara söt och slänga ut dem här eller rent av PMa mig så jag vet vad man kan beställa. Funkar feltema kör jag gärna det, annars tar jag vad som, men helst inte original pga pris, går nog att få bättre grejer till lägre pris om det inte sitter en KTM-stämpel på dem.

450-500 på biltema. svårslaget =)
håller skiten 2-3 år så tjänar man snart in ett orginal.
måtten på batterilådan är H/B/D 115/150/90mm

ska kolla biltema nu efter ett batteri som funkar.
 
Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Honda har samma batteri i nån modell minns inte namnet nu ...men det va mkt billigare då jag köpte ett nytt till min fd -06a .. Har för mig jag gav 1400kr då

Tror hobbes fick låna ett från en CB1000R när hans gav upp i höstas :va
 

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Ort
Slöddertälje
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Nu är en SuperdukeR 2010 beställd!!!!
Får den förhoppningsvis i slutet av denna vecka :)

Sitter å kollar lite prylar jag skulle vilja ha hjälp med.
Först så undrar jag vilket storlek styret har? Ø 28 / 22 mm, koniskt står det Så det e alltså 22mm längst ut där man nu skall montera styrändsbackspeglar? Kör eller vet nån vilka styrändsbackspeglar som funkar å ser bra ut på SD? Har kollat in Rizomas å dom e sjukt snygga. Men även sjukt dyra :mad:


Sen funderar jag på svarta koppling/broms handtag från Cyclecontrol. Kort handtag på kopplingen vet jag e skönt sen min SM men frågan är om man ska ha kort handtag på bromsen? Räcker det med 2 fingrar på broms för att få stopp på Superduken?

MVH/MindLess
 

Bifogat

  • BS070B.jpg
    BS070B.jpg
    26.9 KB · Visningar: 118
  • 3.jpg
    3.jpg
    104.2 KB · Visningar: 100

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....
imorses skulle ja gå ut och ta hojjen till jobbet.. då va batteriet urdraget igen.. det har vart lite halvkass från och till men nu verkar det som att underhållsladdningen i vinter inte klarade av den extrema kylan..

så nu blir de nytt.
de blir biltema.. kan köpa 3 batterier för samma pris som 1 "orginal".
Undrar dock en sak..
SD ska köras med 12V 11,2AH.. hittar inget 11Ah batteri men 10 och 17..
att döma av kvalisorten på biltemas grejjor så vet ja inte om ja vågar chansa på ett 10AH då de lika gärna kan ge 8AH eller som nån skrev i en annan tråd 6,2AH.. de duger inte.. kan man köra med ett 17AH batteri om det håller måtten och går in i lådan?

för och nackdelar med att kräma på Ah antalet en aning?

är hemskt naabish på el-pryttergrejjset..

nån kunnig som vet? :)

Hej!
Du kan absolut köra med ett starkare batteri (17Ah) dock så tror jag att det är för stort och inte kommer att passa.
Om Biltema har ett 12V 10Ah så kan du med största sannolikhet använda det. Det som drar mest ström är startmotorn.
Hur många Ah timmar tror du att ditt begagnade 11,2 Ah gav?...knappast i närheten av 10Ah, ett batteri med några år på nacken tappar i strömstyrka i takt med att det åldras.
Det brukar inte tappa så mycket i styrka till en viss gräns men när det väl passerarat gränsen kan det gå fort.

Biltemas batterier håller vad jag vet numera en ganska bra kvalitet.
Så för en tredjedel av priset skulle jag defenetivt slå till.
Skulle gissa på att ett orginal batteri inte är 3ggr så bra bara för att det kostar 3ggr mera snarare så har "Mc handlaren" ett procentuellt mycket större påslag på sitt inköps pris jämfört med Biltema.

Bara för att klargöra... det finns skitprylar på Biltema också det vet jag redan så det behöver ingen tala om för mig.
 
Last edited:

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....
Nu är en SuperdukeR 2010 beställd!!!!
Får den förhoppningsvis i slutet av denna vecka :)

Sitter å kollar lite prylar jag skulle vilja ha hjälp med.
Först så undrar jag vilket storlek styret har? Ø 28 / 22 mm, koniskt står det Så det e alltså 22mm längst ut där man nu skall montera styrändsbackspeglar? Kör eller vet nån vilka styrändsbackspeglar som funkar å ser bra ut på SD? Har kollat in Rizomas å dom e sjukt snygga. Men även sjukt dyra :mad:


Sen funderar jag på svarta koppling/broms handtag från Cyclecontrol. Kort handtag på kopplingen vet jag e skönt sen min SM men frågan är om man ska ha kort handtag på bromsen? Räcker det med 2 fingrar på broms för att få stopp på Superduken?

MVH/MindLess

Grattis till ett grymt hojval!
2 fingrar på bromsen är inga probs, jag bromsar alltid med det.
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Hej!
Du kan absolut köra med ett starkare batteri (17Ah) dock så tror jag att det är för stort och inte kommer att passa.
Om Biltema har ett 12V 10Ah så kan du med största sannolikhet använda det. Det som drar mest ström är startmotorn.
Hur många Ah timmar tror du att ditt begagnade 11,2 Ah gav?...knappast i närheten av 10Ah, ett batteri med några år på nacken tappar i strömstyrka i takt med att det åldras.
Det brukar inte tappa så mycket i styrka till en viss gräns men när det väl passerarat gränsen kan det gå fort.

Biltemas batterier håller vad jag vet numera en ganska bra kvalitet.
Så för en tredjedel av priset skulle jag defenetivt slå till.
Skulle gissa på att ett orginal batteri inte är 3ggr så bra bara för att det kostar 3ggr mera snarare så har "Mc handlaren" ett procentuellt mycket större påslag på sitt inköps pris jämfört med Biltema.

Bara för att klargöra... det finns skitprylar på Biltema också det vet jag redan så det behöver ingen tala om för mig.

du har så rätt så.. 17Ah va på tok för stort.. de batteriet ja har nu drar med nöd och näppe runt startmotorn..
hittade 12Ah som ja bara ska försöka hitta ett som passar in i boxen.. lättare sagt än gjort men skam den som ger sig..
tack för ett mycket bra svar!
 

Mr KTM

Felmonterat Akra...
Gick med
31 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Superduke -08
Nu är en SuperdukeR 2010 beställd!!!!
Får den förhoppningsvis i slutet av denna vecka :)

Sitter å kollar lite prylar jag skulle vilja ha hjälp med.
Först så undrar jag vilket storlek styret har? Ø 28 / 22 mm, koniskt står det Så det e alltså 22mm längst ut där man nu skall montera styrändsbackspeglar? Kör eller vet nån vilka styrändsbackspeglar som funkar å ser bra ut på SD? Har kollat in Rizomas å dom e sjukt snygga. Men även sjukt dyra :mad:


Sen funderar jag på svarta koppling/broms handtag från Cyclecontrol. Kort handtag på kopplingen vet jag e skönt sen min SM men frågan är om man ska ha kort handtag på bromsen? Räcker det med 2 fingrar på broms för att få stopp på Superduken?

MVH/MindLess

Jag kör med styrändsspegel från Biltema motorsport:yoparty och tycker den e helt okej. 2-finger grepp funkar kanon på Superduken, mina kommer från:
http://www.pazzoracing.com/
Bild0087-1.jpg
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Grymt snygg med kortare Akra, jag bara måste sätta sågen i mina. Som det är nu syns ju inte bakljuset annat än rakt bakifrån.

Hur mkt mer låter den med kortade burkar?
Hur mkt kapade du?
Inte behöver man mappa om för denna ändring?
Motorstyrningsneewbie :confused:

Fredrik
 

Mr KTM

Felmonterat Akra...
Gick med
31 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Superduke -08
Grymt snygg med kortare Akra, jag bara måste sätta sågen i mina. Som det är nu syns ju inte bakljuset annat än rakt bakifrån.

Hur mkt mer låter den med kortade burkar?
Hur mkt kapade du?
Inte behöver man mappa om för denna ändring?
Motorstyrningsneewbie :confused:

Fredrik

Jag sågade av 10 cm och tycker inte att den låter mer för det. Sågar man mindre blir det nog svårt att få plats med regskyllten bakom burkarna.
Du behöver inte mappa om, den får fullt tillräckligt med soppa ändå:D
Har du sågat av all plast bakom lampan än? Vet inte hur set skulle se ut med kortade pipor och ankröven kvar
 
Last edited:

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Jag sågade av 10 cm och tycker inte att den låter mer för det. Sågar man mindre blir det nog svårt att få plats med regskyllten bakom burkarna.
Du behöver inte mappa om, den får fullt tillräckligt med soppa ändå:D
Har du sågat av all plast bakom lampan än? Vet inte hur set skulle se ut med kortade pipor och ankröven kvar

Tackar, jag hittade dina första inlägg också:
http://sporthoj.com/forum/showpost.php?p=4662134&postcount=6875
Fanns lite till där.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top