Superduke-tråden

Det värsta är faktist att det enda alternativet för laglig motoraktivitet är borta, noll förståelse och insikt från SMC gör att jag from nu väljer bort att köra i deras regi, ska dock ge storbana en chans till är det lika vimsigt, motsägelsefullt där så får det bli 4:20 repor mellan Tungelsta och Rosen Hill istället.

Avslutar med ett citat från en av instruktörerna från igår: " Du är ju för snabb för Go-Kartbanor"

Jaha?


Nu är det naturliga steget ....bulten :D

Trist att du dratta på rumpan :näsblod

Du är ju för snabb för Go-Kartbanor
Sådär säger dom alltid till gratisåkare :D:D


Vilka ska åka till Gotland ? Hemma med ungarna denna veckan dock...få se vad man kan göra :confused:
 
Tjo på er.
letar efter en växelindikator som passar på duken..
har svårt att hitta rätt känner jag... frågar här istället om det är nån som vet en som funkar bra?
gärna inköps ställe också ;)
 
Ja det frågar jag med, Men tydligen utsåg nån dum jävul Henke till reseledare :huvet
O då verkar det bli om 2 år:glömdet

Du menar att du hittat ett sätt att komma hem? Om du kunde göra som alla andra icke-kommunister och ha semester, samt att folk kunde sluta slänga cyklarna i backen så hade vi redan varit där :FU
 
Hitta den här bilden på ett annat forum, har han monterat dom piporna rätt?

Tycker det ser hel knäppt ut..

3758454300_bb97dfb5cb.jpg
 
Tycker dom borde sitta högre upp lixsom, har sökt på google och hitta ingen hoj där dom sitter så där på.. men de kanske är just den moddelen på dämpare som sitter så.. är det Acrapovic eller nått annat
 
Tycker dom borde sitta högre upp lixsom, har sökt på google och hitta ingen hoj där dom sitter så där på.. men de kanske är just den moddelen på dämpare som sitter så.. är det Acrapovic eller nått annat

Det är Wings, ett slovenskt företag (ringer några klockor?). Firman startades av ett par grabbar som jobbade med KTM-kollektioen & (enligt ryktet) tröttnade på Akrapovic och ville köra eget. Av det dom säljer är det inte golv-personalen som lessna. Första gången jag såg dom live var på Lindquist s.k vuxenmoped (sjukt ghey) och efterforskningarna började. Nu är källan bara mitt eget letande via Google och diverse siter men dom har samma lev. på titanet som Akra samt att kolfiberdetaljerna ser precis likadan ut som motsvarigheterna hos Akrapovic. Utöver loggan så verkar det vara precis samma saker som Akra. Även nitarna, banden & fjädrarna är likadana.
 
Prestandatest?

Är det nån i Mälardalstrakten (max 150km resa från Sthlm) som sitter på en 08-09 R med Akra och vågar utmana mig på lite rakt fram? Jag är bra sugen på lite "seriösa" hk-tester nån kväll. Haft ett halvseriöst spontanrace mot en 08-R på E18 och trots mina dryga 90kg vunnit relativt lätt mot en mindre förare. Igor har samma kroppshydda som mig på sin Akraförsedda 07'a men hade inte en sportmössa rakt fram den gången vi spätta fullt. Mr. Rörken a.k.a Hobbes väger drygt hälften så mycket som mig men honom har jag inga problem alls att köra ifrån (provat upprepande gånger), så länge det rör sig om rakt fram iaf :tungan
Jag har ju bänkpapper som väger upp effekten av mitt Volvo 240 Turbo Trim men det vore kul att få prova lite mer seriöst mot den s.k effektstarkare 08/09-modellen.

Hur ser drevningen ut på 08/09-R? 16/38? Varvar man ur den på sexan & vart ligger varvstoppet? Jag har inga som helst problem att slå i varvstoppet vid 10k rpm (höjt) på sexan med min, lika lätt på den nyare? Jag är inte sugen på något s.k pink-slip-race, men nån måste väl bjuda upp till kamp?

Bör dom inte sitta så här

Bör & bör, du jämför ju en 690 SM mot en 950/990 SM. Men även 690'n går att få med högt dragen pipa, (eller dubbla höga) om man nu gillar det.

690_ktm_SM_SMC_K_sc_project_exhaust_system_auspuff_pot_echappement_silencieux_echappement_motard_supermotard.jpg
 
Mr. Rörken a.k.a Hobbes väger drygt hälften så mycket som mig men honom har jag inga problem alls att köra ifrån (provat upprepande gånger), så länge det rör sig om rakt fram iaf :tungan

Va det du eller mr Gin och mr Tonic som bjöd upp till kamp?

Gotland då?

Fräsa?

/A
 
Henrik ...kul att du vill brassa fett :) 08-09 ska gå runt 10sec 0-400m rätt snabbt mao och en normal 05-07 runt 11,5 sec .
Jag tror dock 05-06 är en aning snabbare än -07 min -06a drog i varvstoppet i tid och otid ..-07an har knappt gjort det ännu , kan iofs vara jag som börjar bli gamal :)

vid stillastående start så hänger det mkt på föraren ;)

Mvh
 
Åhh, har precis haft en sån mongo-morgon som man inte önskar sin värsta fiende... eller nja nästan iaf.

Mötte upp Hobbe vid Knivsta av/påfraten mot Uppsala åkte mot Rörken, när vi närmar oss känner jag att kopplingen inte tar så bra. Kikar ner på vätskebehållaren och ser att det finns kopplingsvätska som ligger alldeles under minimum nivån i behållaren, tänker hmm, inte bra.

Hinner åka någon/några km till och svänger in på vägen till Rörken och ska dra in kopplingen, det gårbra att dra in men det tar inte överhuvudtaget! Får ett så där härligt kärringstopp och tittar förvånat på min mc.

Kollar ner mot slavcylindern och den är lite geggig (är ingen neat-freak) men det kan vara från när jag tvättade av hojen o smörjde kedjan igår tänker jag.

INGET tryck överhuvudtaget i kopplingen, jag inser att det inte kommer bli någon banåka för mig idag heller (kom för sent igår till Tuvängen).
Väntar tills alla åkt upp mot banan och ställer mig med framhjulet på asfalt och bakhjulet i gräset, startar på neutral och crossväxlar in ettan, rullar tillbaka mot Uppsala och då börjar varningslampan för låg bränslenivå att lysa :rolleyes:

svänger av vid OK/Q8 och tankar och försöker fylla på hydralolja i kopplingen men utan att kunna få upp något tryck:mad:

Startade om på samma sätt som tidigare, genom att "burna" på gräset åkte sedan raka vägen hem.

Nu är jag hemma igen, trött, sur och hungrig och då har jag inte ens gnällt över när jag i förra veckan la omkull hojen (iofs nästan stillastående men ändå) på en grusväg för en billist-jävel som sket i väjningsplikt..

Tyck lite synd om mig.. ;)

//Fortfarande ban-oskuld



Jag förstår mig inte på alla som byter utan att göra en reklamation. Det är en felaktig produkt och många får fel på den. Men om alla byter själva utan att reklamera så är det ju klart att KTM itne tar kostaden.

Jag tycker du ska göra en reklamation genom din handlare men också ringa KTm o klaga. När jag gjorde det sade de att ingen har problem med det.
 
Jag är inte sugen på något s.k pink-slip-race, men nån måste väl bjuda upp till kamp?

Du måste nog trimma mer Henke, du hängde ju inte med min SMR nerför Kemora rakan ens...:D:D:D
Vänta bara till jag får luftburken som du skall bygga till mig, då skall jag köra om dig på bakhjulet:tummenupp:D
 
Tjo på er.
letar efter en växelindikator som passar på duken..
har svårt att hitta rätt känner jag... frågar här istället om det är nån som vet en som funkar bra?
gärna inköps ställe också ;)

Letar också efter en och e ganska säker på att ha sett någon i tråden som monterat en med bilder och allt. Hittar inte inlägget bara men fortsätter leta. Någon annan som känner igen detta och vet hur fan man kan söka rätt på de??
 
Är det svårt att sälja Sd i dessa tider? har inte fått ett svar på annonsen..
tycker själv att en 500mils 06:a för 60 loppor är rena rånet
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top