Superduke-tråden

Åhh, har precis haft en sån mongo-morgon som man inte önskar sin värsta fiende... eller nja nästan iaf.

Mötte upp Hobbe vid Knivsta av/påfraten mot Uppsala åkte mot Rörken, när vi närmar oss känner jag att kopplingen inte tar så bra. Kikar ner på vätskebehållaren och ser att det finns kopplingsvätska som ligger alldeles under minimum nivån i behållaren, tänker hmm, inte bra.

Hinner åka någon/några km till och svänger in på vägen till Rörken och ska dra in kopplingen, det gårbra att dra in men det tar inte överhuvudtaget! Får ett så där härligt kärringstopp och tittar förvånat på min mc.

Kollar ner mot slavcylindern och den är lite geggig (är ingen neat-freak) men det kan vara från när jag tvättade av hojen o smörjde kedjan igår tänker jag.

INGET tryck överhuvudtaget i kopplingen, jag inser att det inte kommer bli någon banåka för mig idag heller (kom för sent igår till Tuvängen).
Väntar tills alla åkt upp mot banan och ställer mig med framhjulet på asfalt och bakhjulet i gräset, startar på neutral och crossväxlar in ettan, rullar tillbaka mot Uppsala och då börjar varningslampan för låg bränslenivå att lysa :rolleyes:

svänger av vid OK/Q8 och tankar och försöker fylla på hydralolja i kopplingen men utan att kunna få upp något tryck:mad:

Startade om på samma sätt som tidigare, genom att "burna" på gräset åkte sedan raka vägen hem.

Nu är jag hemma igen, trött, sur och hungrig och då har jag inte ens gnällt över när jag i förra veckan la omkull hojen (iofs nästan stillastående men ändå) på en grusväg för en billist-jävel som sket i väjningsplikt..

Tyck lite synd om mig.. ;)

//Fortfarande ban-oskuld
 
Åhh, har precis haft en sån mongo-morgon som man inte önskar sin värsta fiende... eller nja nästan iaf.

Mötte upp Hobbe vid Knivsta av/påfraten mot Uppsala åkte mot Rörken, när vi närmar oss känner jag att kopplingen inte tar så bra. Kikar ner på vätskebehållaren och ser att det finns kopplingsvätska som ligger alldeles under minimum nivån i behållaren, tänker hmm, inte bra.

Hinner åka någon/några km till och svänger in på vägen till Rörken och ska dra in kopplingen, det gårbra att dra in men det tar inte överhuvudtaget! Får ett så där härligt kärringstopp och tittar förvånat på min mc.

Kollar ner mot slavcylindern och den är lite geggig (är ingen neat-freak) men det kan vara från när jag tvättade av hojen o smörjde kedjan igår tänker jag.

INGET tryck överhuvudtaget i kopplingen, jag inser att det inte kommer bli någon banåka för mig idag heller (kom för sent igår till Tuvängen).
Väntar tills alla åkt upp mot banan och ställer mig med framhjulet på asfalt och bakhjulet i gräset, startar på neutral och crossväxlar in ettan, rullar tillbaka mot Uppsala och då börjar varningslampan för låg bränslenivå att lysa :rolleyes:

svänger av vid OK/Q8 och tankar och försöker fylla på hydralolja i kopplingen men utan att kunna få upp något tryck:mad:

Startade om på samma sätt som tidigare, genom att "burna" på gräset åkte sedan raka vägen hem.

Nu är jag hemma igen, trött, sur och hungrig och då har jag inte ens gnällt över när jag i förra veckan la omkull hojen (iofs nästan stillastående men ändå) på en grusväg för en billist-jävel som sket i väjningsplikt..

Tyck lite synd om mig.. ;)

//Fortfarande ban-oskuld


Fick sån jävla ågren av att lämna dig vid infarten till banan. Skönt att höra att du kom hem iaf.

/A
 
Gött, köra ikväll då?

/A

Slavcylinder bytt, gick hyfsat snabbt. Stort tack till Johan på Hammarströms Motor! Kom dock hem alldeles nyss och jag pallar inte att åka till Rörken igen o inte få nån väst. Kanske förbokar en väst nästa gång ;)

Är någon sugen på att åka imorgon om vädret är ok så säg till. Jag är på!
 
Hmmm...

Tja!

Det finns ju jävligt många kunniga här på forumet så jag som är lite mindre kunnig tänkte hör om nån kan hjälpa mig! :)

Fyllde på olja idag på hojen och när jag tog bort sidokåpan märkte jag en lös koppling av nåt slag. Har försökt att se vart den mynnar ut men kan fan inte hitta det. Nån som har nåt förslag vad det är och vart jag skall kolla efter andra änden?:D

Tack på förhand...:Bugar
 

Bifogat

  • Bild1.jpg
    Bild1.jpg
    149.7 KB · Visningar: 78
  • Bild2.jpg
    Bild2.jpg
    157.4 KB · Visningar: 83
  • Bild3.jpg
    Bild3.jpg
    152 KB · Visningar: 75
  • Bild4.jpg
    Bild4.jpg
    118.7 KB · Visningar: 69
Tja!

Det finns ju jävligt många kunniga här på forumet så jag som är lite mindre kunnig tänkte hör om nån kan hjälpa mig! :)

Fyllde på olja idag på hojen och när jag tog bort sidokåpan märkte jag en lös koppling av nåt slag. Har försökt att se vart den mynnar ut men kan fan inte hitta det. Nån som har nåt förslag vad det är och vart jag skall kolla efter andra änden?:D

Tack på förhand...:Bugar

Den är inget att bry sig om, den är för USA cyklar.

Skruva ihop och ut och kör.

/A
 
Gjorde rent kedjan idag och smörjde den, och när min hoj står på depåstödet och jag håller in kopplingen och lägger i ettan så smäller det ordentligt om lådan och den börjar driva fast jag har kopplingen inne.. Är det nått fel eller är det bara för motor och låda är kall??
 
Gjorde rent kedjan idag och smörjde den, och när min hoj står på depåstödet och jag håller in kopplingen och lägger i ettan så smäller det ordentligt om lådan och den börjar driva fast jag har kopplingen inne.. Är det nått fel eller är det bara för motor och låda är kall??

Så är det..
Det är lite trögt i motornbara.
är väl lika på de flesta andra hojar oxå!

/F
 
Det skulle vara kul och samla alla Superdukar i närområdet och brassa fett en dag/kväll :hojsmilie

Kanske nu till Helgen :yoparty

Lär brumma fiiint :tummenupp
 
bakdel

Halopa alihopa.
Nu var jag färdig med min bakdel och blev väl ganska så nöjd.
Spelade in en liten snutt så att ni kan se hur det blev, men ja fattar mig inte på fenomenet datorer så jag fick lite hjälp att lägga ut det på Youtube.

http://www.youtube.com/watch?v=gm7QKsymrGI

Hoppas att ni kan se den och ge ett svar om tycke å smak.
 
Effektförlust?

Tycker min duke går lite sämre. Kanske sitter i huvudet...

Men det jag märkt är att avgassystemet inte är riktigt tätt. Mot motorn är det givetvis tätt men inte ute i skarvarna, inte så mycket men jag känner hur det pyser ut. Kan man tappa effekt här?

Rengöra orgninalluftfilter eller köpa nytt? kanske dax för en mellanservice. Borde väl ge viss effektökning om det är lite "igensatt"?
 
Halopa alihopa.
Nu var jag färdig med min bakdel och blev väl ganska så nöjd.
Spelade in en liten snutt så att ni kan se hur det blev, men ja fattar mig inte på fenomenet datorer så jag fick lite hjälp att lägga ut det på Youtube.

http://www.youtube.com/watch?v=gm7QKsymrGI

Hoppas att ni kan se den och ge ett svar om tycke å smak.

Snyggt!!
Ville göra så på min men akrorna skymmer lampan för mycket.
 
Last edited:
Tycker min duke går lite sämre. Kanske sitter i huvudet...

Men det jag märkt är att avgassystemet inte är riktigt tätt. Mot motorn är det givetvis tätt men inte ute i skarvarna, inte så mycket men jag känner hur det pyser ut. Kan man tappa effekt här?

Rengöra orgninalluftfilter eller köpa nytt? kanske dax för en mellanservice. Borde väl ge viss effektökning om det är lite "igensatt"?

Jag har ett sprillans nytt org.filter ligger hemma, halva priset inget kvitto?

/A
 
Halopa alihopa.
Nu var jag färdig med min bakdel och blev väl ganska så nöjd.
Spelade in en liten snutt så att ni kan se hur det blev, men ja fattar mig inte på fenomenet datorer så jag fick lite hjälp att lägga ut det på Youtube.

http://www.youtube.com/watch?v=gm7QKsymrGI

Hoppas att ni kan se den och ge ett svar om tycke å smak.

Sån vill jag ha:banana Polarna har länge klagat på att jag inte har några bak-signalsvisingsgivare. Har letat efter en sådana där.
Passar den till R:en oxå, tro:confused:
Länk?, måste nästan vara usa, va.....
 
Halopa alihopa.
Nu var jag färdig med min bakdel och blev väl ganska så nöjd.
Spelade in en liten snutt så att ni kan se hur det blev, men ja fattar mig inte på fenomenet datorer så jag fick lite hjälp att lägga ut det på Youtube.

http://www.youtube.com/watch?v=gm7QKsymrGI

Hoppas att ni kan se den och ge ett svar om tycke å smak.

Mycket coolt :)
snyggt gjort!

synd att farbror polisen blir grinig ändå..

Det skulle vara kul och samla alla Superdukar i närområdet och brassa fett en dag/kväll :hojsmilie

Kanske nu till Helgen :yoparty

Lär brumma fiiint :tummenupp

Är inte hemma i helgen:näsblod
Men helt klart så borde vi få ihop ett bra gäng å huliganisera lite:yoparty

Tycker min duke går lite sämre. Kanske sitter i huvudet...

Men det jag märkt är att avgassystemet inte är riktigt tätt. Mot motorn är det givetvis tätt men inte ute i skarvarna, inte så mycket men jag känner hur det pyser ut. Kan man tappa effekt här?

Rengöra orgninalluftfilter eller köpa nytt? kanske dax för en mellanservice. Borde väl ge viss effektökning om det är lite "igensatt"?

Mitt system är inte heller helt tätt..
Skruvade isär å rengjorde å sen ihop. men det blev samma ändå :(
vet inte ritkigt vad man ska göra.
 
Last edited:
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top