Superduke-tråden

Kodden

Som senap ska vara: söt, stark och grov.
Gick med
10 Feb 2005
Ort
jöttlabörrj
Hoj
Supkerduke(såld!)
Nån som tagit bort fotpinnarna för passagerare? Kommer troligtvis inte släpa runt med extravikt därbak speciellt ofta så jag är sugen på att skruva bort dom. De ser enkla ut att ta loss, men de är fästa både högt och lågt, vilket får mig att fundera på om de också har funktionen att styva upp ramen. Nån som vet eller har testat?
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Nån som tagit bort fotpinnarna för passagerare? Kommer troligtvis inte släpa runt med extravikt därbak speciellt ofta så jag är sugen på att skruva bort dom. De ser enkla ut att ta loss, men de är fästa både högt och lågt, vilket får mig att fundera på om de också har funktionen att styva upp ramen. Nån som vet eller har testat?

Har för mig att någon på superduke.net har testat och han rekommenderade att man behöll dom, på grund av att bakramen tappade lite stabilitet. Lär väl vara marginellt gissar jag, så det är väl bara att prova... :tummenupp
 

Kodden

Som senap ska vara: söt, stark och grov.
Gick med
10 Feb 2005
Ort
jöttlabörrj
Hoj
Supkerduke(såld!)
Har för mig att någon på superduke.net har testat och han rekommenderade att man behöll dom, på grund av att bakramen tappade lite stabilitet. Lär väl vara marginellt gissar jag, så det är väl bara att prova... :tummenupp

Får göra det och återkomma med rapport / bild. :Rockbanan
 

Leckan

Ny medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
SuperDuke, 1/2 CBR 1000, 1/4 CB125...
Oooops...

Äntligen dax för premiären och så hittar man detta när man lägger på nya klistriga däck inför säsongen... Lite svårt att se om man inte demonterar bakaxeln så jag tänkte bara höra om någon annan med har råkat ut för samma åkomma...? Bilden föreställer kedjesträckaren som sitter i svingen och som är gängad i bakaxeln, inte så kul att komma på det för sent... :gnissla
 

Bifogat

  • crack_1.jpg
    crack_1.jpg
    12.4 KB · Visningar: 73
  • crack_2.jpg
    crack_2.jpg
    12.8 KB · Visningar: 69
Last edited:

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Inkörning

Hur mkt olja drar/drog era pärlor under inkörningen?

Jag pyttsar i lite efter varje körning och reflekterade över att det blivit en hel del.

Nu väntar jag som ett barn på julafton efter 100a mila servicen + Akra och mappning på fredag 13/4.

Tur att man inte är skrockfull.

/A
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Vet bara att dom ofta drar en hel del olja..lite konstigt tycker jag men det ska tydligen va normalt..
 

Ramsned

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2006
Ort
Skåne
Hoj
Honda CB1000R
Äntligen dax för premiären och så hittar man detta när man lägger på nya klistriga däck inför säsongen... Lite svårt att se om man inte demonterar bakaxeln så jag tänkte bara höra om någon annan med har råkat ut för samma åkomma...? Bilden föreställer kedjesträckaren som sitter i svingen och som är gängad i bakaxeln, inte så kul att komma på det för sent... :gnissla

Det tycker jag ska gå på garantin.Svårt att tänka mig att man spännt muttern för hårt. Bara in och klaga !

Tror inte min är gängad i bakaxeln, har dom ändrat kanske? (Har en -06)
 
Last edited:

jonkster

Fetto MC is da shit.
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Falun
Hoj
CF Moto 650NK. Suzuki M800. Exxo Bullet 150,
Har för mig att någon på superduke.net har testat och han rekommenderade att man behöll dom, på grund av att bakramen tappade lite stabilitet. Lär väl vara marginellt gissar jag, så det är väl bara att prova... :tummenupp
Mina åkte av första dagen jag fick min -05, tycker den blev cleanare bak. Absolut ingen skillnad i övrigt.
SDR beställd.....
 

Gottschalk

#45 2013 ??
Gick med
3 Mar 2006
Ort
Lycke / Kungälv
Hoj
Italienska moppar......
Kollade precis på vad en SD-07 skulle kosta i försäkring, gissa om jag blev förvånad!
6600:- hel/hel.
Trodde aldrig att jag skulle ha råd att försäkra en SD !

Man blir lite sugen på att byta.......
Funkar dom bra?
Hade en duke-00 för några år sen och den strulade en hel del, man vill ju inte sätta sig i samma träsk igen... Duccen strular ju duktigt mycket, trots att den är helt ny.....
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Idag var man förbi Lelles i uppsala.. snackade med en trevlig säljare(ragnar).
och det slutade med att jag bytte in dremeln(cbr600rr) mot en grå Superduke -07a, hämtar ut den på lördag.. :tuttar
Nån som har bra tips på serviceverkstad i sthlm?, misstänker att jag kommer behöva göra 100mila servicen innan helgen är slut :D
 

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
fjollträsk c/o Vidja
Hoj
KTM 950 SM
Idag var man förbi Lelles i uppsala.. snackade med en trevlig säljare(ragnar).
och det slutade med att jag bytte in dremeln(cbr600rr) mot en grå Superduke -07a, hämtar ut den på lördag.. :tuttar
Nån som har bra tips på serviceverkstad i sthlm?, misstänker att jag kommer behöva göra 100mila servicen innan helgen är slut :D

Det är väl Dirtbike som har KTM service i s-holm, där servades min av den tidigare ägaren. Själv tar jag svängen till Uppsala med min då Lelles (ragnar), har gett ett betydligt mer kompetent intryck.
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Det är väl Dirtbike som har KTM service i s-holm, där servades min av den tidigare ägaren. Själv tar jag svängen till Uppsala med min då Lelles (ragnar), har gett ett betydligt mer kompetent intryck.

Får snacka med ragnar hur lång tid servicen tar, om det inte tar en hel dag så kan man ju shoppa i uppsala :tungan under tiden. jag har inget emot att köra till uppsala. men vill ju inte lämna hojjen över natten å åka apostlahästarna hem :D
 

smacker

Skiter mest i de...
Gick med
24 May 2005
Ort
Kristianstad
Hoj
Svart Emmaljunga CityCross -07
Får snacka med ragnar hur lång tid servicen tar, om det inte tar en hel dag så kan man ju shoppa i uppsala :tungan under tiden. jag har inget emot att köra till uppsala. men vill ju inte lämna hojjen över natten å åka apostlahästarna hem :D

100 milaservicen tar ca: 3-4 timmar. ganska mycket att plocka ner när man ska ustera ventilerna.
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Får snacka med ragnar hur lång tid servicen tar, om det inte tar en hel dag så kan man ju shoppa i uppsala :tungan under tiden. jag har inget emot att köra till uppsala. men vill ju inte lämna hojjen över natten å åka apostlahästarna hem :D

Min 100-mila tog brtåt en vecka på Lelles. Delar saknades tydligen (ventilshims tror jag det var)... Led inte så värst eftersom jag fick låna en 950 SM under tiden. :tummenupp

Min erfarenhet är dock att allt jobb på Lelles tar minst en hel dag oavsett hur lite jobb det är. Ragnar är grymt kompetent, men det hjälper inte när telefonen ringer precis konstant... :gnissla
 

Ramsned

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2006
Ort
Skåne
Hoj
Honda CB1000R
Kollade precis på vad en SD-07 skulle kosta i försäkring, gissa om jag blev förvånad!
6600:- hel/hel.
Trodde aldrig att jag skulle ha råd att försäkra en SD !

Man blir lite sugen på att byta.......
Funkar dom bra?
Hade en duke-00 för några år sen och den strulade en hel del, man vill ju inte sätta sig i samma träsk igen... Duccen strular ju duktigt mycket, trots att den är helt ny.....

Inga större problem, var nått med startmotorn på 05 anners vet jag inget.
Bara byta:tuttar du lär inte bli besviken:D den går inte att jämföra med monstret.
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Inga större problem, var nått med startmotorn på 05 anners vet jag inget.
Bara byta:tuttar du lär inte bli besviken:D den går inte att jämföra med monstret.


Ragnar brukar leverera sina med fixad startmotor, iaf på min 06a.

Mail funkar oftast till Ragnar, dock kan man få svar på okristliga tider. Jag hade ett elfel på min och blev bärgad 3 ggr på ett dygn och fick ha hojen ståendes på Lelles en vecka. Jag har ändå inte ett enda negativt ord att säga om hur Ragnar styrde upp och tog tag i saker. 100% service.

Jag lämnar in min på 100a mila service+akra montering imorrn.

Waxholm + bulten hela helgen bokat.

Ses där?

/A
 

LeBiff

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2007
Ort
luleå
Hoj
KTM SuperDuke 07
Idag hämtade jag skönheten, nu blir det att snabbt avverka 100 mil så man får på akraburkarna :yoparty
 
Last edited:
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top