Superduke-tråden

Nån som tagit bort fotpinnarna för passagerare? Kommer troligtvis inte släpa runt med extravikt därbak speciellt ofta så jag är sugen på att skruva bort dom. De ser enkla ut att ta loss, men de är fästa både högt och lågt, vilket får mig att fundera på om de också har funktionen att styva upp ramen. Nån som vet eller har testat?
 
Nån som tagit bort fotpinnarna för passagerare? Kommer troligtvis inte släpa runt med extravikt därbak speciellt ofta så jag är sugen på att skruva bort dom. De ser enkla ut att ta loss, men de är fästa både högt och lågt, vilket får mig att fundera på om de också har funktionen att styva upp ramen. Nån som vet eller har testat?

Har för mig att någon på superduke.net har testat och han rekommenderade att man behöll dom, på grund av att bakramen tappade lite stabilitet. Lär väl vara marginellt gissar jag, så det är väl bara att prova... :tummenupp
 
Har för mig att någon på superduke.net har testat och han rekommenderade att man behöll dom, på grund av att bakramen tappade lite stabilitet. Lär väl vara marginellt gissar jag, så det är väl bara att prova... :tummenupp

Får göra det och återkomma med rapport / bild. :Rockbanan
 
Oooops...

Äntligen dax för premiären och så hittar man detta när man lägger på nya klistriga däck inför säsongen... Lite svårt att se om man inte demonterar bakaxeln så jag tänkte bara höra om någon annan med har råkat ut för samma åkomma...? Bilden föreställer kedjesträckaren som sitter i svingen och som är gängad i bakaxeln, inte så kul att komma på det för sent... :gnissla
 

Bifogat

  • crack_1.jpg
    crack_1.jpg
    12.4 KB · Visningar: 73
  • crack_2.jpg
    crack_2.jpg
    12.8 KB · Visningar: 69
Last edited:
Inkörning

Hur mkt olja drar/drog era pärlor under inkörningen?

Jag pyttsar i lite efter varje körning och reflekterade över att det blivit en hel del.

Nu väntar jag som ett barn på julafton efter 100a mila servicen + Akra och mappning på fredag 13/4.

Tur att man inte är skrockfull.

/A
 
Vet bara att dom ofta drar en hel del olja..lite konstigt tycker jag men det ska tydligen va normalt..
 
Äntligen dax för premiären och så hittar man detta när man lägger på nya klistriga däck inför säsongen... Lite svårt att se om man inte demonterar bakaxeln så jag tänkte bara höra om någon annan med har råkat ut för samma åkomma...? Bilden föreställer kedjesträckaren som sitter i svingen och som är gängad i bakaxeln, inte så kul att komma på det för sent... :gnissla

Det tycker jag ska gå på garantin.Svårt att tänka mig att man spännt muttern för hårt. Bara in och klaga !

Tror inte min är gängad i bakaxeln, har dom ändrat kanske? (Har en -06)
 
Last edited:
Har för mig att någon på superduke.net har testat och han rekommenderade att man behöll dom, på grund av att bakramen tappade lite stabilitet. Lär väl vara marginellt gissar jag, så det är väl bara att prova... :tummenupp
Mina åkte av första dagen jag fick min -05, tycker den blev cleanare bak. Absolut ingen skillnad i övrigt.
SDR beställd.....
 
Kollade precis på vad en SD-07 skulle kosta i försäkring, gissa om jag blev förvånad!
6600:- hel/hel.
Trodde aldrig att jag skulle ha råd att försäkra en SD !

Man blir lite sugen på att byta.......
Funkar dom bra?
Hade en duke-00 för några år sen och den strulade en hel del, man vill ju inte sätta sig i samma träsk igen... Duccen strular ju duktigt mycket, trots att den är helt ny.....
 
Idag var man förbi Lelles i uppsala.. snackade med en trevlig säljare(ragnar).
och det slutade med att jag bytte in dremeln(cbr600rr) mot en grå Superduke -07a, hämtar ut den på lördag.. :tuttar
Nån som har bra tips på serviceverkstad i sthlm?, misstänker att jag kommer behöva göra 100mila servicen innan helgen är slut :D
 
Idag var man förbi Lelles i uppsala.. snackade med en trevlig säljare(ragnar).
och det slutade med att jag bytte in dremeln(cbr600rr) mot en grå Superduke -07a, hämtar ut den på lördag.. :tuttar
Nån som har bra tips på serviceverkstad i sthlm?, misstänker att jag kommer behöva göra 100mila servicen innan helgen är slut :D

Det är väl Dirtbike som har KTM service i s-holm, där servades min av den tidigare ägaren. Själv tar jag svängen till Uppsala med min då Lelles (ragnar), har gett ett betydligt mer kompetent intryck.
 
Det är väl Dirtbike som har KTM service i s-holm, där servades min av den tidigare ägaren. Själv tar jag svängen till Uppsala med min då Lelles (ragnar), har gett ett betydligt mer kompetent intryck.

Får snacka med ragnar hur lång tid servicen tar, om det inte tar en hel dag så kan man ju shoppa i uppsala :tungan under tiden. jag har inget emot att köra till uppsala. men vill ju inte lämna hojjen över natten å åka apostlahästarna hem :D
 
Får snacka med ragnar hur lång tid servicen tar, om det inte tar en hel dag så kan man ju shoppa i uppsala :tungan under tiden. jag har inget emot att köra till uppsala. men vill ju inte lämna hojjen över natten å åka apostlahästarna hem :D

100 milaservicen tar ca: 3-4 timmar. ganska mycket att plocka ner när man ska ustera ventilerna.
 
Får snacka med ragnar hur lång tid servicen tar, om det inte tar en hel dag så kan man ju shoppa i uppsala :tungan under tiden. jag har inget emot att köra till uppsala. men vill ju inte lämna hojjen över natten å åka apostlahästarna hem :D

Min 100-mila tog brtåt en vecka på Lelles. Delar saknades tydligen (ventilshims tror jag det var)... Led inte så värst eftersom jag fick låna en 950 SM under tiden. :tummenupp

Min erfarenhet är dock att allt jobb på Lelles tar minst en hel dag oavsett hur lite jobb det är. Ragnar är grymt kompetent, men det hjälper inte när telefonen ringer precis konstant... :gnissla
 
Kollade precis på vad en SD-07 skulle kosta i försäkring, gissa om jag blev förvånad!
6600:- hel/hel.
Trodde aldrig att jag skulle ha råd att försäkra en SD !

Man blir lite sugen på att byta.......
Funkar dom bra?
Hade en duke-00 för några år sen och den strulade en hel del, man vill ju inte sätta sig i samma träsk igen... Duccen strular ju duktigt mycket, trots att den är helt ny.....

Inga större problem, var nått med startmotorn på 05 anners vet jag inget.
Bara byta:tuttar du lär inte bli besviken:D den går inte att jämföra med monstret.
 
Inga större problem, var nått med startmotorn på 05 anners vet jag inget.
Bara byta:tuttar du lär inte bli besviken:D den går inte att jämföra med monstret.


Ragnar brukar leverera sina med fixad startmotor, iaf på min 06a.

Mail funkar oftast till Ragnar, dock kan man få svar på okristliga tider. Jag hade ett elfel på min och blev bärgad 3 ggr på ett dygn och fick ha hojen ståendes på Lelles en vecka. Jag har ändå inte ett enda negativt ord att säga om hur Ragnar styrde upp och tog tag i saker. 100% service.

Jag lämnar in min på 100a mila service+akra montering imorrn.

Waxholm + bulten hela helgen bokat.

Ses där?

/A
 
Idag hämtade jag skönheten, nu blir det att snabbt avverka 100 mil så man får på akraburkarna :yoparty
 
Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top