Superduke-tråden

insaniac

pompös och tandlös
Gick med
23 Dec 2005
Ort
skogen
Hoj
Kawasaki H2SX
Tänkte det vore kul att fixa ihop en superduketräff, men ville inte starta en ny tråd så jag tar det här:

Jag har inte kört på bana så det vore kul om nån kan ta tag i det o kolla om det går att boka en bana nån gång i sommar.

Datum och tid kan vi ju ta när man ser hur många som fyllt på intresselistan.

Vore kul o våldgästa nån stad med ett gäng superdukar :yoparty
jag är ifrån småland så jag kan ta mig whatever the place might be....

De som är intresserade kan fylla i listan:

#insaniac
 

smacker

Skiter mest i de...
Gick med
24 May 2005
Ort
Kristianstad
Hoj
Svart Emmaljunga CityCross -07
Tänkte det vore kul att fixa ihop en superduketräff, men ville inte starta en ny tråd så jag tar det här:

Jag har inte kört på bana så det vore kul om nån kan ta tag i det o kolla om det går att boka en bana nån gång i sommar.

Datum och tid kan vi ju ta när man ser hur många som fyllt på intresselistan.

Vore kul o våldgästa nån stad med ett gäng superdukar :yoparty
jag är ifrån småland så jag kan ta mig whatever the place might be....

De som är intresserade kan fylla i listan:

#insaniac

Som sagt jag så är med på om det blir under första halvan av sommaren. Har kollat runt lite på nätet ang banorna i södra landet. Men det verkade vara ganska dyrt.... Någon som har kantakter, tips ang bra deals???

#insaniac
#smacker
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Någon som vet om det finns några färdiga "kit" att få tag på, för att snygga upp bakdelen litegrann. Vill helst slippa såga sönder originalgrejerna. Vet att det har varit på tal tidigare i tråden, men hittar f-n inte.

Jag har också varit tveksam till att såga, men enligt IPC:n så heter bakdelen 61008019044 och kostar enligt Karlströms webbsida inte mer än 262 spänn.

Du får själv kolla om det stämmer, men sen är det bara att ta fram sågen... :tummenupp
 

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
Jag har också varit tveksam till att såga, men enligt IPC:n så heter bakdelen 61008019044 och kostar enligt Karlströms webbsida inte mer än 262 spänn.

Du får själv kolla om det stämmer, men sen är det bara att ta fram sågen... :tummenupp

åfan, då kan man ju till och med beställa två bara för skoj skull och såga för glatta livet :D det måste kollas upp. Tack! :tummenupp

Som sagt jag så är med på om det blir under första halvan av sommaren. Har kollat runt lite på nätet ang banorna i södra landet. Men det verkade vara ganska dyrt.... Någon som har kantakter, tips ang bra deals???

#insaniac
#smacker
#birza

Låter riktigt skoj, är helt klart intresserad om allt klaffar.
 
Last edited:

Mircus

Ny medlem
Gick med
5 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250F exc -08
#insaniac
#smacker
#birza
#mircus

Vore GULD!

Nickeluring, petade du in xenonet isället för halvljuset?
 
Last edited:

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
blev riktigt najs, vad gick kalaset på?

973 kr inklusive frakt kostade härligheten. Billigt tycker jag.

Nickeluring, petade du in xenonet isället för halvljuset?

Japp, jag hade tänkt byta ut helljuset oxå, men jag fick inte plats med en ballast till...

#insaniac
#smacker
#birza
#mircus
#nickeluring

Jag är absolut på! :tummenupp
 
Last edited:

Jk=SWE=

Raider of the lost fultjack.
Gick med
6 Jan 2007
Ort
Mullsjö.
Hoj
HD Bobber -06
Jag går här o drömmer om en Superduke...men blev lite krossad nu. Kollade upp helförsäkring..... Fick svaret:

"På denna typ av MC tecknar vi endast Årsförsäkring, denna kostar då för en helförsäkring 46.577 kr per år.


Innesäljare
Länsförsäkringar Skaraborg
Bank & Försäkring
tfn 0501 37 72 42, fax 0501 37 72 49
www.lansforsakringar.se/skaraborg
 

LeBiff

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2007
Ort
luleå
Hoj
KTM SuperDuke 07
Idag beställdes en SuperDuke -07 orange/svart me Acraburkar. 15500 för dom var sjukt tyckte jag. Så 2 långa veckor tills man har hojjen, men SuperEnduron funkar ganska bra att underhålla sig me tills dess ;) Och vägarna e rätt luriga ett tag till...
 
Last edited:

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
Idag beställdes en SuperDuke -07 orange/svart me Acraburkar. 15500 för dom var sjukt tyckte jag. Så 2 långa veckor tills man har hojjen, men SuperEnduron funkar ganska bra att underhålla sig me tills dess ;) Och vägarna e rätt luriga ett tag till...

trevligt trevligt :tummenupp

själv hämtar jag min svarta med akraburkar på fredag, gissa om man varit ett nervvrak de senaste 2 veckorna,hehe.
 

LeBiff

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2007
Ort
luleå
Hoj
KTM SuperDuke 07
trevligt trevligt :tummenupp

själv hämtar jag min svarta med akraburkar på fredag, gissa om man varit ett nervvrak de senaste 2 veckorna,hehe.

Min KTM handlare sa att akraburkarna fanns tillgängliga först 25/4, eller såg det själv då vi satt å la till lite kuliga saker till hojjen. E det samma för dig elelr får du dom tidigare?
 

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
fjollträsk c/o Vidja
Hoj
KTM 950 SM

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Kört 2 repor nu med duken ca 20mil och nu börjar det bli riktigt kul , vilken bus maskin flinar fortfarande hehe
 

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
Va tror ni jag är som väntat sen oktober & ska vänta en månad till.... Inne i nån psykotisk depresion typ..... Ha ha

haha, ja det kan inte vara helt lätt. :näsblod Var nere hos min handlare idag och tjuvtittade, fan va fet den är! :D imorrn är det slut på väntan..
 

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
Så, nu står hon hemma i garaget. Hann med en liten runda idag också, jag tror jag är kär.. :kär :bow :kär :bow :kär
 

Bifogat

  • DSC00450.jpg
    DSC00450.jpg
    70.7 KB · Visningar: 172
Last edited:

Gibbe

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Ort
Lund
Hoj
KTM Superduke -06
Jag va o testade en i dag, shit vilken maskin. Ska sälja min hoj nu o köpa en superduke direkt!

Är de någon av er som bytt till ett mindre drev fram???
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top