Superbike tidningen vart ?

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Har varit runt i varenda pressbyrå och affär i stan, ingen har tidningen Superbike, fanns ett ställe tidigare men dom har tydligen slutat kränga den.

Finns det ingen hemsida eller liknande man kan beställa/prenumerera ifrån?
//D

Slappa skrev:
Har varit runt i varenda pressbyrå och affär i stan, ingen har tidningen Superbike, fanns ett ställe tidigare men dom har tydligen slutat kränga den.

Finns det ingen hemsida eller liknande man kan beställa/prenumerera ifrån?
//D
http://www.press-stop.se/kiosken/

för pure RR finns bara MotorcycleRacer
overall tycker jag T.W.O är mest läsvärd.

R2 skrev:

Finns RoadracingWorld med om man bara vill ha RR i sin tidning! :)

Annars så tycker jag tex Fast Bikes också är en bättre tidning än dito svenska.

Bifogat

• current-issue.jpg
    current-issue.jpg
    61.1 KB · Visningar: 60
Superbike och Performance Bike är väldigt bra och de läser jag varje månad. Fast bikes tycker jag ligger snäppet under svenska Bike i innehåll och många snäpp under densamma i text och nivån, verkar vara mest hormonstinna 19-åringar som skriver och klotar hojarna.

R2 skrev:

Håller med om att T.W.O. är den mest läsvärda tidningen. Jag brukar alltid köpa den så fort ett nytt nummer kommer ut. En annan favorit är engelska Bike. Jag tycker att de engelska tidningarna är helt överlägsna de svenska.

Synd bara att de kostar en hel del. Det blir rätt mycket pengar per månad med några mc-, bil- och andra tidningar när de kostar runt 90:- styck...

Last edited:
Om man mest vill läsa om sporthojar vilken tidning är bäst då?

Jag prenumererar på amerikanska Sport Rider (www.sportrider.com), bra och billig och man slipper slanguttrycken och klotningsglorifieringen från de engelska tidningarna.

Last edited:
R2 skrev:

:tummenupp Håller med, TWO är väldigt bra...I Göteborg har jag bara sett tidningen i dem större pressbyråaffärerna så dem finns nog inte överallt.

Jag gillar brittiska Performance Bikes (PB). Den har en bra blandning av nytt, gammalt och race-modifierat. Har även en del rapportering om hemmabyggen och begagnat vilket jag tycker är roligt som omväxling från allt sprillans nytt. Dessutom har den inte kraschglorifieringen som det talas om ovan och man slipper mer eller mindre avklädda tjejer som många andra brittiska tidningar av någon outgrundlig anledning envisas med att slänga in i sina tidningar.

//Eric

Pressbyrån har en kampanj nu på tidningar på utrikiska.
Man får ett stämpelkort. Tredje tidningen gratis! (till ett värde av mx 99kr) :)

Fick det när jag köpte performance bike i lördags morse (på väg hem från ...? hehe)

sandstream skrev:
Om man mest vill läsa om sporthojar vilken tidning är bäst då?

Superbike Magazine, TWO (Two Wheels Only), Performance Bikes och Fast Bikes skriver i princip bara om sporthojar allihopa. Är det RR du är ute efter så är det som sagt Motorcycle Racer du ska satsa på.

OK GRABBAR, HÄR KOMMER ETT TIPS!!!

Få er lokala ICA-butik att ta in tidningarna istället...

Fråga om de får sina tidningar från Tidsam. Om dom får det, (vilket jag tror alla ICA-butiker får) så är det bara be dom ta hem ett nummer eller fler av den tidningen ni vill ha varje månad. Själv har jag fixat så att min ICA-butik tar hem några nummer av Superbike och Performance Bike varje månad...
Säger dom att det inte går så ljuger dom. Det vet jag då jag jobbat där...

Last edited:
Firefly skrev:
OK GRABBAR, HÄR KOMMER ETT TIPS!!!

Om ni lovar eran lokala ICA-butik att ni kommer köpa ett nummer varje månad så kan dom ta in dessa tidningar åt er...

Fast då kan man väl lika gärna premunera på den tidningen man vill ha.
Köper man som jag nått enstaka lösnummer ibland så funkar kiosken.com utmärkt , och man får den dessutom hem i brevlådan.

P@trik skrev:
Fast då kan man väl lika gärna premunera på den tidningen man vill ha.
Köper man som jag nått enstaka lösnummer ibland så funkar kiosken.com utmärkt , och man får den dessutom hem i brevlådan.
Sant. Men man måste ju inte köpa den varje månad. Tar dom hem ett nummer till dig och du inte köper det så kommer alltid någona annan köpa den... Jag köper inte varje månad, men dom tar slut ändå. Plus att dom har fri returrätt på tidningarna, så dom blir inte arga om det inte säljs...

Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis