Superbike på Eurosport NU! 20:30

Känns sååå skönt att slippa Ducati som vinnare. Det är för många Ducatis bara. Trist med att enda R1an (eller?) kraschade ut, iofs från en rätt dålig position hursomhelst.

Haga kör imponerande!

Ja! verkligen kul att cbr1000 verkar gå fint och lyckas
med det som gsxr1000 inte riktigt har gjort:
ATT SLÅ DUCCARNA trots restriktorer :banana

Hoppas Vermulen även lyckas framöver :yoparty

Chilli!!!

privatförare 40 år
på "gammal" hoj 998an

han e riktigt imponerande..

sen va det ganska bra rejs mellan båda fila duccarna.

Tittade lite. Men det var inget kul. Saknade Bostrom, Haga (på riktigt), Bayliss, Edwards & Co.

Ser fram emot det riktiga Superbikes återuppståndelse.

gthyni skrev:
Vilka restriktioner syftar du på?

I år har väl icke två-cylindriga hojar begränsning på max-vartal? 14.000varv tror jag..

Ja ,idag var det riktigt intressant, har slutat att kolla på SBK sen Haga la av på den goda tiden på sin R7: a
Men Vermeulen bjöd på en rejäl dos av uppvisning och jag vittrar världsmästare om honom, fast det är ju inte så konstig då han var supersport mästare i fjol. Mkt imponerande att han vann bägge heaten på en bana han inte har tävlat på innan. Detta var iaf. nytändningen för mig att börja se SBK igen. Kul att äntligen se när en duktig förare på en radfyra bräcker Ducatis seger svit. Hoppas att Chris V. tar hem slutsegern och ger Ducati förarna lång näsa. Det skulle vara roligt att se fler radfyror då dom som kör i topp striden får mer tv tid. Mkt härligare att höra en rad 4:a motor än twin tycker jag :tungan

Trots jag verkligen gillar Ducati och gläds åt deras framgångar,både på racingbanan och försäljning av hojar så låter det toppen att det rörs om lite där i SBK. Kompisen och jag brukar fråga varann om nån av oss sett på Ducati-cup på sistone.. :hihi Skämt å sido...
Spelar ingen roll vilket märke det än må vara,börjar ett enda bli för dominant så tappar folk intresset och följden blir minskade reklamintäkter m.m.
SBK behövs verkligen tycker jag,så hoppas det blir jämnare i framtiden.
Så heja Honda och alla andra!! :)

Sen det här med ljudupplevelsen...Satt för ngn vecka sen och lyssnade på Mike Hailwoods Ducce som han vann med på Isle of Man 1978....ståpäls!!
Tror jag inte behöver inte säga vad jag tycker om radfyror..... :tungan
Men det är bara min åsikt det....

gixxer_chrille skrev:
Ja ,idag var det riktigt intressant, har slutat att kolla på SBK sen Haga la av på den goda tiden på sin R7: a
jag :tungan

Haga Noriyuki Renegade Ducati Ducati 999 RS 28 41'21.931

så Haga har lagtav..hmmm...vem var det då som blev 6:a i första från att ha startat på sista plats (från depån) och sen kört om allihop "nästan"

gixxer_chrille skrev:

Tror det är detta han (liksom jag) saknar:
Assen_Haga.jpg

Ekholm skrev:
Tror det är detta han (liksom jag) saknar:
Assen_Haga.jpg

såg du superpole ???

där var det sladar av Haga...han vurpa efter målgång (på väg till depå)

han hadde nåt fel på hojjen

RejserAnders skrev:
Fyror måste korka igen insugen...
Annars hade ju de flugit om de 2 cylindriga!

Nope, inga restriktorer i BSB och där hänger MonsterMob-duccen med fint iaf!

RejserAnders skrev:
Fyror måste korka igen insugen...
Annars hade ju de flugit om de 2 cylindriga!

Nu yrar du,
de restriktioner är borttagna i år
och ändå flygs det sällan.

Tyckte mig se i andra heatet i natt att
Honda öppnade upp gap på rakan men att
Toseland bromsade ikapp direkt, och att
Vermeulen fick jobba hårdare genom kurvorna.
Det är inte bara motor i roadracing

Haga är en gammal favorit som när han är på rätt
humör kan göra nästan vad som helst :banana

Vermeulen är ju Nakano två. Båda ser ut som att de inte är en dag över tolv år. Jag blir nästan orolig när de där småttingarna ska ut och rejsa i 300km/h.

Charmen med SBK tycker jag är att man får se att förarna måste kämpa mer med hojarna än vad MotoGP-förarna behöver, men annars är det trist i år. Verkligen en B-klass. De coolaste förarna har ju gått till MotoGP och NEJ för femtioelfte gången: det räcker inte med Haga och McCoy. (Även om Haga är en sällsynt kul prick både på och utanför banan.)

Det är möjligt men Vermeulen ägde på Laguna Seca o hade det inte varit för en diskning som han kommentatorn sa så hade han vart överst i den totala poängställningen. Rad 4:a = gött ljud och Vermeulen kör en rad 4:a och det jävligt bra dessutom :Rockbanan
Detta var första gången jag kollade på SBK men jag täbker kolla på det resten av säsongen o hejja fram Chris Vermeulen.

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back