Super motard ÄGER!

DreeTman skrev:
Vad kan en sådan gå lös på? Gissar att man får skaffa motardkit till dem, eller finns det att få dem i motardutförande original? kostar då med/utan kit?

Jag har ju en färdig XR600 motard, 50K med massor av godis till.

Tjena! vill du enbart köra motard så skulle jag kolla på en KTM, om du även vill köra offroad ibland och är villig att lägga ut 15 tusen extra så är XR650R en fin hoj, har en själv och är väldigt nöjd.

/Mvh Erik

Om jag får lägga mig i diskussionen, så är det väl ändå så att man på nå't sätt blir nöjd med det man köper... Jag är ingen motardexpert och definitivt inte någon virtuos på hoj och jag har aldrig kört någon annan motard än Husaberg (förrän jag körde Hedas KTM 625:a två varv runt Rörken förra måndagen och vad jag tyckte om den ska jag inte uttala högt, för då börjar Heda gråta igen...) och jag bara älskar den där hetsiga, lilla elaka hojen! Det har dock tagit oss ett antal timmars nötande på banorna för att hon ska göra som JAG vill, men nu börjar vi bli sams! :rodnar

Du får hoppas på att det finns snälla ägare/handlare som kan tänka sig att låta dig provköra lite olika typer av motarder eller helt enkelt förlita dig på ditt eget omdöme och vetskap om vad du ska använda hojen till!

Rannsaka dig själv och var ärlig,när du tar dig en funderare på hur mycket tid du orkar lägga ner på hojen. Förutom körning då förstås! Värstinghojarna är ändå tänkta att gå relativt hårt på bana/raceliknande körning och kräver kärlek och omvårdnad därefter. Fast... det är värt varenda minut i garaget! :D

Erik: Det är nog mest tänkt att nöta asfalt, men visst det vore ju kul med lite grussprättande ibland med iofs... :) Har inte KTM några lösningar med offroad kit till sina motarder?

Yasha: Meka vette fan... :rodnar Sen så känner jag inte att jag behöver någon fullfjädrad räser direkt... det känns lite som overkill och kommer bara i slutänden få mig att slå mig :fakta
Hur är Husabergarna i underhåll förresten?

DreeTman skrev:
Yasha: Meka vette fan... :rodnar Sen så känner jag inte att jag behöver någon fullfjädrad räser direkt... det känns lite som overkill och kommer bara i slutänden få mig att slå mig :fakta

:D Jag kan inte heller meka!!! :eek: (Eller... du sa' iofs inte att du inte kan... ;) ) Och det är lite det jag menar, att man känner ju bäst själv vad det är för cykel man vill ha/behöver.

Slår sig, är väl nå't man gör man tids nog i vilket fall som helst... :(

Underhåll enligt manualen består av hur många moment som helst, men det jag (vi) gör med min älskling är att byta olja och filter efter 5h körtid, ställa ventilerna när den är svårstartad (stå och kicka mer än 2 ggr när den är kall gör mig irriterad) och så så'nt där "vanligt" vardagsunderhåll som jag antar att man ska göra på alla andra cyklar oxå: kolla och lufta framgaffeln, kolla hjullager, dämpare, bromsvätska, oljenivå m.m., m.m. :) (Nej, jag tänker INTE räkna upp allt, för det kommer iaf någon och fyller i/rättar till... :rolleyes: )

Ja, just det! Jag tillbringar rätt mycket tid med att försvara alla mina touringattiraljer mot sambons demoleringsinsatser också (han vill slita bort dem, för att de är onödiga!), men det kanske du slipper!!! :p

DreeTman skrev:
Erik: Det är nog mest tänkt att nöta asfalt, men visst det vore ju kul med lite grussprättande ibland med iofs... :) Har inte KTM några lösningar med offroad kit till sina motarder?

man hör att en Husaberg inte är nåt för dig, du kan kallt räkna med att det inte finns nån motard som behöver mer meck än en sån. Det är en racer och inget annat.

Silwer skrev:
man hör att en Husaberg inte är nåt för dig, du kan kallt räkna med att det inte finns nån motard som behöver mer meck än en sån. Det är en racer och inget annat.

Hehe... låter lite som vi är på samma spår... :tummenupp

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard